فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

ارور cl در لباسشویی ال جی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
ارور cl در لباسشویی ال جی


تجربه شستن لباس‌ها با یک ماشین لباسشویی پیشرفته و هوشمند مانند ال‌جی، باعث راحتی و صرفه‌جویی در زمان می‌شود. اما هر‌ازگاهی ممکن است با کدهای خطا مواجه شوید که می‌توانند کار را متوقف کنند و حتی باعث نگرانی شما شوند. یکی از این کدها، ارور cl در لباسشویی ال جی است. این خطا به معنای فعال شدن قفل کودک (Child Lock) است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت بروز این خطا، معنای آن و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن بپردازیم. شما بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید دوباره با آرامش خاطر از دستگاه خودتان استفاده کنید. اگر شما هم این مشکل را دارید تا آخر مطلب را حتما بخوانید.

نکات کلیدی

  • اگر قفل کودک فعال باشد، ارور cl در لباسشویی ال جی ظاهر می‌شود.
  • خطای cl را می‌توان با غیرفعال کردن دکمه قفل کودک غیرفعال کرد.
  • گاهی‌اوقات برای رفع ارور cl در لباسشویی ال جی، باید دستگاه را ریست کرد.
  • اگر با ریست، خطای cl هنوز هم باقی ماند، احتمالا برد دستگاه ایراد دارد.

علت ارور cl در لباسشویی ال جی چیست؟

ارور cl در لباسشويي ال جي بدین یعنی اینکه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی فعال است. در این شرایط تنظیمات لباسشویی قابل تغییر نیست و چرخه شروع نمی‌شود. معمولا این ارور زمانی ظاهر می‌شود که خودتان قفل کودک را فعال کرده باشید؛ در نتیجه قفل کودک از تغییر یا شروع چرخه جلوگیری می‌کند.

به‌صورت خیلی ساده، این یک ویژگی ایمنی برای جلوگیری از بازی کردن کودکان با ماشین لباسشویی است. اگر عمدا قفل کودک را روشن نکرده‌اید و علامت cl در ماشین لباسشویی ال جی لمسی شما ظاهر می‌شود،

به احتمال زیاد به طور تصادفی با تکیه به ماشین آن را روشن کرده باشید. اگر بعد از انجام مراحل صحیح باز کردن قفل، پیام پاک نشد، ممکن است نشان‌دهنده مشکل جدی‌تری مانند خرابی برد کنترل باشد.

در ادامه می‌خواهیم به نحوه رفع ارور cl در لباسشویی ال جی بپردازیم تا شما هم بتوانید مشکل دستگاه خودتان را برطرف کنید.

cl error in LG washing machine

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی ال جی!

چگونه ارور cl در لباسشویی ال جی را پاک کنیم؟

معمولا حذف ارور cl در لباسشویی ال جی ساده است. شما باید مطابق با دفترچه راهنمای دستگاه خودتان، دکمه قفل را پیدا کنید. در بیشتر دستگاه‌ها این دکمه واضح است؛ چراکه در اکثر آن‌ها دکمه قفل کودک شبیه به علامت یک کلید است.

اگر به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دسترسی ندارید، می‌توانید به وب‌سایت الجی بروید ‌و آن را دانلود کنید. پس از اینکه دکمه برای قفل کودک را پیدا کردید، می‌توانید آن را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا قفل غیرفعال شود. سپس یک چرخه را امتحان کنید تا مطمئن شوید که پیام خطای CL پاک شده است.

خرابی برد کنترل

اگر نگه داشتن دکمه قفل کودک باعث پاک شدن ارور cl در لباسشويي ال جي نشد، احتمالا دستگاه شما مشکل جدی‌تری دارد. اگر برد کنترل دستگاه شما، خراب یا نقص فنی داشته باشد، احتمالا قفل کودک بسته بماند؛ در نتیجه باید برد کنترل تعمیر یا حتی تعویض شود.

برای رفع خرابی برد کنترل، اولین کاری که باید انجام دهید ریست کردن ماشین لباسشویی است. این کار ممکن است در پاک کردن هرگونه خطای ذخیره‌شده در برد کنترل مفید باشد. از جمله برای رفع علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی ال جی هم موثر است.

cl error in LG washing machine

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی به‌صورت زیر است:

  • دستگاه خود را با نگه داشتن دکمه پاور خاموش کنید و سپس پریز آن را از برق بکشید.
  • حدود 10 دقیقه صبر کنید تا خازن‌های روی برد کنترل کاملا تخلیه شوند.
  • دستگاه را دوباره وصل کنید و سپس یک چرخه شستشوی کوتاه بزنید. اگر چرخه شروع شد، خطا برطرف شده است.

اگر ریست کردن دستگاه مشکل را حل نکرد، باید برد مدار را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن برد، عملیات مربوط به تعویض آن را انجام دهید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

در ادامه خلاصه‌ای کوتاه از همه مواردی که باید برای رفع ارور cl در لباسشویی ال جی انجام دهید آورده شده است:

  • ابتدا قفل کودک را روی دستگاه خود خاموش کنید. این کار معمولا با نگه داشتن دکمه قفل کودک به مدت 5 ثانیه انجام می‌شود.
  • اگر دکمه قفل کودک در حل مشکل کمکی نکرد، باید ماشین لباسشویی خودتان را ریست کنید. این کار هر گونه پیام خطایی که در برد کنترل ذخیره شده است را پاک می‌کند.
  • اگر ریست ‌کردن دستگاه کمکی نکرد، احتمالا نشان‌دهنده مشکل جدی‌تری در برد کنترل وجود داشته باشد؛ در نتیجه به تعویض برد کنترل نیاز دارید.

اگر به کمک بیشتری در مورد کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی نیاز داشتید، می‌توانید سرویس تعمیر لباسشویی ال‌جی آچاره در ارتباط باشید تا برای برطرف کردن مشکل به شما کمک کنند.

جمع‌بندی

ارور cl در لباسشویی ال جی به معنای فعال شدن قفل کودک است. شما با استفاده از روش‌های ساده‌ای مانند غیرفعال کردن قفل کودک از طریق پنل دستگاه، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. اگر با این روش، مشکل رفع نشد، دستگاه را ریست کنید تا کلیه اطلاعات روی برد پاک شود.

اگر با این کار هم مشکل باقی ماند، به احتمال زیاد به تعویض برد کنترل دستگاه نیاز دارید. در نهایت، شما با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای دستگاه و پیگیری نکات این مقاله، می‌توانید از بروز مجدد این خطا جلوگیری کنید و عملکرد بهینه ماشین لباسشویی خود را تضمین نمایید.

سوالات متداول

ارور CL در ماشین لباسشویی ال‌جی به چه معناست؟

ارور CL در ماشین لباسشویی ال‌جی به معنای فعال شدن قفل کودک است. این ویژگی برای جلوگیری از تغییر تنظیمات توسط کودکان طراحی شده است.

آیا ارور CL بر روی تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی ال‌جی یکسان است؟

بله؛ ارور CL بر روی تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی ال‌جی به معنای فعال شدن قفل کودک است. اما روش‌های غیرفعال کردن ممکن است بسته به مدل دستگاه متفاوت باشد.

اگر با غیرفعال کردن قفل کودک ارور CL رفع نشد، چه کار باید کرد؟

اگر با غیرفعال کردن قفل کودک مشکل همچنان باقی ماند، احتمالا ایراد از برد دستگاه باشد. در این شرایط باید دستگاه را ریست کرد تا مشکل رفع شود.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته ارور cl در لباسشویی ال جی اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری