فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده است؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده است؟


همیشه علاقه‌مندان به خودرو و مالکان این وسیله‌نقلیه به دنبال راهی برای محافظت از رنگ و تمیز نگه داشتن آن هستند. یکی از راهکارهای جدیدی که این روزها جایگزین خوبی برای روش‌های قدیمی به حساب می‌آید، استفاده از پوشش سرامیکی برای ماشین است. این کار به محافظت از رنگ خودرو، جلوگیری از ایجاد خط و خش روی بدنه و چسبیدن آلاینده‌ها به سطح بدنه خودرو کمک می‌کند؛ اما از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده و چه راه‌هایی برای تشخیص آن وجود دارد.

اگر شما هم قصد دارید به تازگی خودروی نو یا کارکرده بخرید، در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که از کجا بفهميم ماشين سراميک شده است یا خیر. همچنین می‌توانید در خصوص نحوه ارائه این خدمات و استعلام هزینه سرامیک خودرو، با کارشناسان آچاره در تماس باشید.

نکات کلیدی

  • در پوشش سرامیک خودرو از سرامیک‌های پلیمری، کوارتزی یا هیبریدی استفاده می‌شود که نوع مرغوب آن، سرامیک هیبریدی است.
  • هنگام شستشوی خودروی دارای پوشش سرامیکی از افزایش فشار آب خودداری کنید؛ زیرا باعث بالا آمدن پوشش سرامیکی از روی بدنه خودرو می‌شود.
  • یک حوله میکروفیبر تمیز را خیلی آرام روی سطح خودرو بکشید. در صورت وجود پوشش سرامیکی، حوله با حداقل اصطکاک سُر می‌خورد.

هدف از پوشش سرامیکی ماشین چیست؟

پیش از پرداختن به این سوال که از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده لازم است با هدف این فرایند و مزایا و معایب سرامیک خودرو آشنا شویم. پوشش سرامیکی فقط با هدف محافظت از رنگ خودرو انجام نمی‌شود. در واقع هدف از این کار، چیزی فراتر از یک محافظت ساده است.

با استفاده از این پلیمر مایع روی سطح بیرونی خودرو، مانعی آبگریز و بادوام به وجود می‌آید. این مانع به عنوان یک سپر با حفظ رنگ خودرو از عناصر مختلف محیطی، به حفظ ظاهر آن در مدت طولانی کمک می‌کند.

یکی از مزیت‌های کلیدی این پوشش سرامیکی، توانایی آن در ایجاد یک لایه محافظ است. این لایه از بدنه خودرو در مقابل اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش، کثیفی، مواد شیمیایی و خراش‌های جزئی محافظت می‌کند.

How do we know that car is ceramic

برخلاف روش‌های قدیمی مانند استفاده از موم یا درزگیر، میان رنگ بدنه ماشین و سرامیک یک پیوند قوی برقرار می‌شود که به عنوان مانعی در طولانی مدت کاربرد دارد.

لایه سرامیکی به عنوان یک محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش، جلوی تیرگی یا محو شدن رنگ بدنه خودرو را می‌گیرد. همچنین با پوشش سرامیکی روی ماشین، سدی در برابر کثیفی، مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌های چسبناک به وجود می‌آید.

مشاهده هزینه سرامیک خودرو!

از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده است؟

تا اینجا درباره هدف انجام پوشش سرامیکی روی بدنه خودرو صحبت کردیم. اما سوال اصلی اینجاست که از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده؟

پاسخ به این سوال واقعا کمی چالش‌برانگیز است؛ به ویژه برای کسانی که هیچ شناختی از این فرایند ندارند. با این‌حال روش‌های مختلفی وجود دارد برای اینکه بتوانید تشخیص دهید پوشش سرامیکی روی ماشین وجود دارد یا خیر. روش‌های تست ماشین سرامیک شده عبارتند از:

1. کروی شدن قطرات آب و آب گریز بودن سرامیک

یکی از اثرات قابل‌توجه پوشش‌های سرامیکی، ایجاد قطره‌های کروی آب روی سطح آن و سُر خوردن آسان این قطره‌ها است. در صورتی که مشاهده کردید بعد از ریختن آب روی سطح بدنه خودرو، قطره‌های کروی شکلی تشکیل شدند و به سرعت می‌لغزند، به احتمال قوی خودرو بدنه خودرو با سرامیک پوشیده شده است.

این موضوع به دلیل خاصیت آبگریز بودن پوشش سرامیکی اتفاق می‌افتد که نسبت به قطرات آب، اثر دافعه ایجاد می‌کند؛ بنابراین آب روی سطح بدنه سرامیکی شده خودرو نمی‌چسبد و به شکل قطره‌های کروی در می‌آید. همچنین به سادگی قابل جدا شدن است؛ زیرا به راحتی سُر می‌خورد.

How do we know that car is ceramic

2. درخشندگی و براقیت سطح خودرو

خودروهایی که پوشش سرامیکی دارند با براقیت بیش‌تر خود نسبت به پوشش‌های حفاظتی دیگر شناخته می‌شوند. این پوشش‌های سرامیکی بسیار براق هستند و نور را به زیبایی بازتاب می‌کنند.

با ضریب شکست بالای روکش، براقیت رنگ خودرو بیش‌تر شده و جذاب‌تر دیده می‌شود. در صورت پارک خودروی سرامیک‌شده در نزدیکی نور خورشید، براقیت و درخشندگی آن بیش‌تر به چشم می‌آید. با این ویژگی‌ می‌توانید متوجه سرامیکی بودن پوشش و تفاوت آن نسبت به سایر راهکارهای محافظتی شوید.

ثبت سفارش سرامیک خودرو

3. صافی و نرمی سطح بدنه خودرو

اگر هنوز هم به دنبال راه‌حلی برای پاسخ به این سوال هستید که از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده باید بگوییم به صاف بودن سطح بدنه خودرو توجه کنید.

اگر خودروی بدون لایه محافظتی و خودروی دارای لایه‌های محافظتی دیگر مانند موم‌ها را با خودروهای دارای پوشش سرامیکی مقایسه کنید، دقیقا متوجه تفاوت صافی سطح بدنه می‌شوید. پوشش‌های سرامیکی خاصیت خود تمیزشوندگی یا self cleaning را دارند که به این لطافت کمک می‌کند و جلوی چسبیده شدن راحت کثیفی، گرد و غبار و هر گونه آلودگی را به سطح می‌گیرد.

در واقع یک خودرو با پوشش سرامیکی سطح تمیزتری در مدت طولانی دارد؛ زیرا آلاینده‌ها کم‌تر به آن متصل می‌شوند. اگر دست خود را روی رنگ خودرو بکشید، متوجه صافی و نرمی سطح آن می‌شوید.

How do we know that car is ceramic

4. بررسی دقیق توسط متخصصان

اگر با وجود این همه راهکار هنوز هم برای شما سوال است که از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. از یک کارشناس حرفه‌ای بخواهید که ماشین را به طور دقیق بازرسی کند و تشخیص دهد آیا پوشش سرامیکی دارد یا خیر.

اگر چنین اشخاصی را نمی‌شناسید، کافی است در سایت آچاره درخواست دهید. سپس کارشناس‌های متخصص آچاره به محل مورد نظر شما می‌آیند تا شما را مطلع کنند که آیا خودرو پوشش سرامیکی دارد یا خیر. در صورت نبود این پوشش می‌توانید برای سرویس سرامیک خودرو در سایت آچاره درخواست دهید تا این کار به‌صورت تخصصی برای خودروی شما انجام شود.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده. مطمئنا تا الان با ویژگی‌های پوشش سرامیکی روی خودرو آشنا شده‌اید. صافی سطح، براقیت، لغزش قطرات آب، نچسبیدن کثیفی‌ها و آلاینده‌ها از جمله این ویژگی‌ها هستند. شما می‌توانید با راهکارهای گفته شده به تشخیص وجود پوشش سرامیکی یا عدم وجود آن بپردازید. اما اگر در فرایند تشخیص به مشکل برخوردید، کافی است از افراد متخصص کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا کارواش ماشین سرامیک شده با معمولی فرق دارد؟

برای شستشوی ماشین‌ها با پوشش سرامیکی باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید که ph خنثی دارد. به جای شستشوی خودرو در کارواش‌های اتوماتیک، این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. در نهایت، با استفاده از پارچه میکروفایبر نرم، سطح خودرو را به خوبی خشک کنید.

مدت زمان ماندگاری پوشش سرامیکی چقدر است؟

در صورت استفاده از بهترین محصول و مراقبت صحیح از خودرو، پوشش سرامیکی به مدت 2 تا 5 سال ماندگاری دارد.

آیا شخصا می‌توانم به تنهایی پوشش سرامیکی خودرو را انجام دهم؟

شاید ابتدا فکر کنید خیلی کار سختی نیست. ولی پیشنهاد ما این است از افراد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است به بدنه و رنگ خودرو آسیب بزنید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته از کجا بفهمیم ماشین سرامیک شده است؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری