فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

اصول طراحی دکوراسیون و رنگ اتاق خواب کلاسیک

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


مهم‌ترین ویژگی رنگ اتاق خواب کلاسیک سادگی، گرمی، اصالت و شیک بودن است. زمانی که شما طرح اتاق خواب کلاسیک انتخاب می‌کنید، اگرچه گزینه‌های زیادی برای رنگ‌آمیزی دارید؛ اما همواره باید سادگی را مدنظر داشته باشید و از شلوغی فضا پرهیز کنید.

به عنوان نمونه، اگر از تخت‌خواب کارشده‌ای استفاده می‌کنید که نقش‌های برجسته منبت‌کاری زیادی دارد، به طور قطع باید به فکر پرده‌هایی ساده با رنگ مناسب باشید. برای اینکه با رنگ اتاق خواب کلاسیک و انواع طرح‌های آن بیشتر آشنا شوید، ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و خدمات حرفه‌ای، با استادکاران نقاش ساختمان در تماس باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و قیمت نقاشی ساختمان با مصالح، روی لینک کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • عناصر طبیعی و رنگ‌های موجود در طبیعت یکی از اصول مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون کلاسیک هستند.
  • از رنگ‌های متضاد برای زیباتر کردن اتاق خوابتان استفاده کنید. استفاده از یک طیف رنگ برای اتاق خسته‌کننده خواهد بود.
  • طبق استاندارد رنگ اتاق خواب کلاسیک، شما مجاز هستید نهایتا از سه رنگ استفاده کنید. 

رنگ اتاق خواب کلاسیک چه ویژگی دارد؟

آیا می‌دانید رنگ اتاق خواب کلاسیک چه تفاوتی با رنگ دیوار اتاق خواب مدرن دارد و تا چه حد بر آرامش و کیفیت خواب شما تاثیرگذار است؟ تا حالا برای شما پیش آمده به محض ورود به یک فضا علی‌رغم تمیز بودن و استفاده از لوازم مناسب اما دچار دلشوره و اضطراب شوید؟

دلیل حال بدی که در برخی فضاها پیدا می‌کنیم استفاده نادرست از رنگ‌ها در آن فضا است. 

اتاق خواب باید از هر نظر آرامش‌دهنده باشد تا شما بتوانید استراحت خوبی داشته باشید. انتخاب درست رنگ‌ اتاق خو تاثیر شگفت‌انگیزی در آرامش و کیفیت خواب شما دارد.

اگر شما براساس قواعدی که درباره انتخاب رنگ اتاق خواب کلاسیک وجود دارد رنگ اتاق خوابتان را انتخاب کنید خواهید دید چقدر از نظر ذهنی آرامش بیشتری دارید و چقدر کیفیت خوابتان بهتر خواهد شد.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

اصول انتخاب رنگ اتاق خواب کلاسیک

وقتی دکوراسیون اتاق خواب شما کلاسیک باشد باید برای انتخاب رنگ‌های المان‌های مختلف آن اصول مهمی را رعایت کنید.

از یک طرف رنگ‌های انتخابی شما باید بر اساس روانشناسی رنگ‌ها برای اتاق خواب مناسب باشند و از طرف دیگر با سبک دکوراسیونتان همخوانی داشته باشند.

رعایت این دو نکته در انتخاب رنگ اتاق خواب کلاسیک یک زیبایی کلاسیک، آرامش‌بخش و جذاب را در اتاق شما به وجود می‌آورد. 

1. روانشناسی رنگ‌ها را جدی بگیرید

رنگ‌ها در ایجاد حس آرامش افراد بسیار تاثیرگذار هستند. از طرفی هم ممکن است با ایجاد احساس بد و استرس روی اخلاق و رفتار شما تاثیر منفی بگذارند و کاری کنند احساس ناراحتی داشته و این احساستان کاملا در رفتارتان مشهود باشد.

براساس روانشناسی رنگ‌ها، بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگ‌های ملایم و روشن مخصوصا برای اتاق‌های کوچکتر هستند.

همینطور رنگ اتاق خواب کلاسیک نیز باید رنگ‌های گرم و روشن باشد. اگر اتاق شما بزرگ است یا به رنگ‌های تیره علاقه دارید حتما باید با یک رنگ ملایم و متضاد از آن استفاده نمایید. در این زمینه به رنگ مکمل کرم در دکوراسیون و سایر رنگ‌ها توجه کنید.

2. به ابعاد اتاق توجه داشته باشید

ابعاد اتاق شما در رنگ اتاق خواب کلاسیک تاثیر دارد. دکوراسیون کلاسیک به دلیل المان‌های بزرگی که دارد برای فضاهای بزرگ مناسب‌تر است و بیشتر زیباییش به چشم می‌آید.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید و می‌توانید از رنگ‌های تیره مثل زرشکی، سبز یشمی، قهوه‌ای، مشکی و… همراه با رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

اما برای اتاق‌های کوچکتر بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد.
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

3. از ترکیب سه رنگ در کنار هم استفاده کنید

طبق استاندارد رنگ اتاق خواب کلاسیک، شما مجاز هستید نهایتا از سه رنگ استفاده کنید. 

سبک کلاسیک آنقدر اکسسوری و وسایل بزرگ دارد که اگر تعداد رنگ‌هایتان را بیشتر از دو یا سه رنگ انتخاب کنید فقط فضای اتاق را شلوغ کرده‌اید و دیگر زیبایی لوازمتان هم به چشم نمی‌آید.

طرح اتاق خواب کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک طرح‌های متنوعی و مختلفی وجود دارد که شما باید براساس سلیقه شخصی‌تان از میان آن‌ها انتخاب کنید.

برخی افراد تصور می‌کنند منظور ما از دکوراسیون کلاسیک طرح‌های شلوغ، پرکار و سنگین است. البته این طرح نیز یکی از انواع طرح‌ها در این سبک دکوراسیون است اما تنها طرح آن نیست.

در ادامه انواع مختلف طرح‌های دکوراسیون کلاسیک را باهم بررسی می‌کنیم تا شما طرح دلخواهتان را از میان آن‌ها پیدا کنید.

  • دکوراسیون کلاسیک ساده

دکوراسیون کلاسیک ساده یک انتخاب بی‌نظیر برای افرادی است که دوست دارند اتاق خوابشان در عین سادگی اما شیک و باشکوه باشد.

اجزای این طرح دکوراسیون کلاسیک را یک تخت کلاسیک ساده چوبی به همراه پاتختی، میز آرایش و صندلی ساده چوبی، یک پرده بلند حریر و فرش ساده تشکیل داده است.

در این طرح دکوراسیون معمولا به جز رنگ لوازم چوبی سایر لوازم رنگ روشن مثل کرم، طلایی یا بژ دارند.

Classic bedroom color

  • طرح کلاسیک سلطنتی

این طرح دقیقا مشابه طرح‌های کلاسیک قدیمی و پرزرق‌وبرقی است که با شنیدن نام طرح کلاسیک در ذهن بسیاری افراد نقش می‌بندد.

در این طرح تخت و لوازم چوبی کار شده هستند، مجسمه‌های گوناگون در آن حضور دارند و طرح و رنگ اتاق خواب کلاسیک جسورانه‌تر انتخاب می‌شود.

پرده‌های والان‌دار، پارچه‌های طرحدار و ترکیب رنگ‌ طلایی با رنگ‌های دیگر مثل زرشکی، مشکی، سبز پررنگ، آبی و… دیده می‌شود.

Classic bedroom color

درخواست نقاشی ساختمان

  • طرح کلاسیک دخترانه

اتاق خواب کلاسیک دخترانه چیزی مثل اتاق خواب پرنسس‌های دیزنی است. ترکیب تخت تک‌نفره با پرده‌های اطراف، یک میز آرایش و صندلی و اکسسوری‌های دخترانه این طرح را تشکیل می‌دهند.

رنگ اتاق خواب کلاسیک دخترانه و در کل رنگ نقاشی دیوار اتاق کودک اغلب رنگ صورتی پاستلی و صورتی روشن، بنفش، یاسی به همراه رنگ مکمل کرم، سفید، طوسی یا طلایی است.

Classic bedroom color

  • طرح کلاسیک پسرانه

در این طرح از سبک دکوراسیون رنگ اتاق خواب کلاسیک بیشترین نقش را در پسرانه کردن اتاق دارد.

تخت‌های چوبی، میز و کمد ساده به همراه پرده‌های ساده و تک رنگ در این طرح استفاده می‌شوند اما رنگ‌های آن‌ها اکثرا ترکیب قهوه‌ای و کرم، سفید و آبی یا سبز با کرم یا قهوه‌ای است.

Classic bedroom color

جمع‌بندی

سبک دکوراسیون کلاسیک برای اتاق خواب یا حتی خانه شما یک انتخاب زیبا و اصیل است؛ اما به شرط آنکه بتوانید اصول و مخصوصا نکات مربوط به رنگ اتاق خواب کلاسیک را رعایت کنید.

گاهی‌اوقات لوازم ساده و معمولی که قیمت گرانی هم ندارند، با ترکیب رنگ صحیح، جلوه بسیار زیبایی دارند. رنگ اتاق خواب کلاسیک طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود؛ بنابراین گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما است. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، پرهیز از زیاده‌روی در انتخاب اکسسوری‌هایی است که ممکن است اتاق خواب شما را شلوغ نشان دهد.

سوالات متداول

کدام رنگ‌ها برای اتاق خواب کلاسیک مناسب‌تر است؟

رنگ‌های کرم، طلایی، سبز زیتونی یا یشمی، آبی، بژ، قهوه‌ای، خاکستری، نقره‌ای و هلویی بیشترین رنگ‌هایی هستند که برای اتاق خواب کلاسیک استفاده می‌شوند.

چطور ترکیب رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب را پیدا کنیم؟

ترکیب رنگ‌ اتاق به عوامل متعددی بستگی دارد اما معمولا از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره مثل کرم و قهوه‌ای یا طلایی و مشکی برای اکثر اتاق‌ها استفاده می‌شود تا نه زیاد تیره باشد نه خیلی روشن.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته اصول طراحی دکوراسیون و رنگ اتاق خواب کلاسیک اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری