فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

باتری جدید Farizon Auto با عمر مفید ۱۰ ساله

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
باتری جدید Farizon Auto با عمر مفید ۱۰ ساله


شرکت فارزون اتو، زیرمجموعه خودروسازی جیلی، از باتری تجاری جدید خود با نام «لاک‌پشت سیاه» رونمایی کرد. این باتری جدید دارای عمر مفید ۱۰ ساله و قابلیت پیمایش ۸۰۰ هزار کیلومتر است و ضخامت پوسته آن ۱۵۰ میلی‌متر است.

به گزارش مجله ماشین، اولین خودرویی که به این باتری مجهز خواهد شد، ون تجاری فارزون V7E است. پس از آن، مدل‌های کوچک‌تر مانند فارزون V6E پلاس نیز از این باتری بهره‌مند خواهند شد. با استفاده از باتری جدید، تخمین زده می‌شود که برد پیمایش فارزون V7E در سیکل استاندارد چین (CLTC) به ۳۰۵ کیلومتر برسد. همچنین، بر اساس آزمایش‌های جیلی، برد پیمایش این خودرو ۲۸۵ کیلومتر است.

فارزون اتو در سال ۲۰۱۶ توسط جیلی با هدف توسعه و فروش خودروهای تجاری انرژی نوین در چین تاسیس شد. این برند در حال حاضر طیف وسیعی از خودروهای تجاری سبک تمام برقی، اتوبوس‌های شهری، وانت‌های سبک و کامیون‌های سنگین متانولی را ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال ۲۰۲۲ از طریق دور سرمایه‌گذاری پیش‌تیم توسط هیدن هیل کپیتال، بازوی سرمایه‌گذاری شرکت لجستیکی آسیایی جی‌ال‌پی، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. همچنین، در سال ۲۰۲۳، فارزون اتو در دور سرمایه‌گذاری سری A به رهبری بویو کپیتال و صندوق صنعتی یوکسیه، مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار جذب کرد. فارزون اتو اعلام کرده است که تمرکز اصلی خود را پس از چین بر اروپا قرار خواهد داد و هدف آن تبدیل شدن به یکی از سه تامین‌کننده برتر ون‌های برقی بار در اروپا است.

باتری جدید Farizon Auto با عمر مفید ۱۰ ساله
باتری جدید Farizon Auto

فارزون V7E در اوایل سال جاری، در ماه آوریل، عرضه شد. این خودرو به زودی با باتری جدید «لاک‌پشت سیاه» و با قیمت خرده‌فروشی ۱۴۹۸۰۰ یوان (۲۰۶۰۰ دلار) عرضه خواهد شد. قیمت پایه V7E با باتری معمولی ۱۱۲۸۰۰ یوان (۱۵۵۰۰ دلار) است. با استفاده از باتری جدید، V7E دارای فضای بار ۷ متر مکعب، طول محفظه بار ۳۲۶۰ میلی‌متر و ظرفیت بارگیری ۱.۳ تن است. ابعاد خارجی خودرو ۵۳۰۵ در ۱۷۴۵ در ۱۹۸۵ میلی‌متر و ابعاد داخلی محفظه بار ۳۲۶۰ در ۱۶۳۰ در ۱۳۲۰ میلی‌متر است.

این باتری دارای سیستم خنک‌کننده مایع با قابلیت تحمل بیش از ۶۰۰۰ چرخه شارژ برای هر سلول است. شارژ سریع حداکثر ۴C و شارژ سریع مداوم ۲C پشتیبانی می‌شود. این باتری امکان دستیابی به برد ۲۰۰ کیلومتری با ۱۰ دقیقه شارژ را فراهم می‌کند. سیستم محرک یکپارچه دارای بازدهی انرژی تا ۹۷.۸۶ درصد است. هنوز نوع شیمیایی این باتری مشخص نشده است، اما احتمالاً از نوع LFP است.

فارزون تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار خودرو تحویل داده و سفارش‌هایی از اروپا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و خاورمیانه دریافت کرده است. اولین دسته از فارزون V6E در اوایل سال جاری برای اولین بار به ترکیه ارسال شد و انتظار می‌رود که فارزون V7E نیز در آینده صادر شود.

جدول مشخصات اصلی باتری جدید Farizon Auto

مشخصات توضیحات
نام باتری باتری “Black Tortoise”
عمر مفید ۱۰ سال و ۸۰۰,۰۰۰ کیلومتر
ضخامت پوسته ۱۵۰ میلی‌متر
مدل‌های اولیه با نصب این باتری Farizon V7E، Farizon V6E Plus
برد CLTC (Farizon V7E) ۳۰۵ کیلومتر
برد تست شده توسط Geely ۲۸۵ کیلومتر
ظرفیت بار Farizon V7E ۷ متر مکعب، طول محفظه ۳۲۶۰ میلی‌متر، ظرفیت بار ۱.۳ تن
ابعاد خارجی Farizon V7E ۵۳۰۵/۱۷۴۵/۱۹۸۵ میلی‌متر
ابعاد داخلی Farizon V7E ۳۲۶۰/۱۶۳۰/۱۳۲۰ میلی‌متر
قیمت Farizon V7E با باتری جدید ۱۴۹,۸۰۰ یوان (۲۰,۶۰۰ دلار آمریکا)
قیمت Farizon V7E با باتری معمولی ۱۱۲,۸۰۰ یوان (۱۵,۵۰۰ دلار آمریکا)
سیستم شارژ باتری سیستم خنک‌سازی مایع با قابلیت شارژ سریع ۴C و ۲C مداوم
تعداد سیکل شارژ باتری بیش از ۶۰۰۰ سیکل شارژ در هر سلول
زمان شارژ برای ۲۰۰ کیلومتر برد ۱۰ دقیقه
کارایی سیستم درایو یکپارچه ۹۷.۸۶%
شیمی باتری احتمالاً LFP
تاریخ عرضه Farizon V7E آوریل ۲۰۲۴
قیمت Farizon V7E با باتری جدید ۱۴۹,۸۰۰ یوان (۲۰,۶۰۰ دلار آمریکا)
صادرات اروپا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای جنوبی، خاورمیانه

Source link

نوشته باتری جدید Farizon Auto با عمر مفید ۱۰ ساله اولین بار در فروشگاه قطعات یدکی خودرو / آسان وی. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری