فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

بررسی علت باز نشدن درب لباسشویی بوش، ال جی و سامسونگ

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


باز نشدن درب لباسشویی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به‌ویژه زمانی که لباس‌هایتان داخل آن گیر کرده است و منتظر شستشو یا خشک شدن هستید. این مشکل ممکن است در هر مدل از ماشین‌های لباسشویی ایجاد شود؛ اما علت باز نشدن درب لباسشویی در برندهای مختلف ممکن است با هم متفاوت باشد.

در این مقاله از آچاره قصد داریم علت باز نشدن درب لباسشویی بوش، ال جی و سامسونگ را به‌صورت جداگانه بپردازیم؛ پس اگر مدل لباسشویی شما یکی از این برندهاست تا آخر مقاله همراه ما باشید و در صورت نیاز به خدمات تخصصی تعمیر لباسشویی بوش، روی لینک کلیک کنید و از نوع و قیمت خدمات مطلع شوید.

نکات کلیدی

  •  گیر کردن لباس، به‌ویژه لباس‍‌های کوچک مانند جوراب، بین درب و بدنه ماشین لباسشویی ممکن است باعث ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب شود.
  •  اگر سیستم فشار لباسشویی مشکلی داشته باشد، باعث بسته‌ شدن درب می‌شود و نمی‌توان آن را باز کرد. در این شرایط باید دوباره سوئیچ فشار را تنظیم کرد تا مشکل برطرف شود.
  •  اگر پمپ تخلیه لباسشویی مشکل داشته باشد، آب آن به‌طور کامل تخلیه نمی‌شود؛ در نتیجه درب دستگاه باز نمی‌شود.

علت باز نشدن درب لباسشویی بوش

گاهی‌اوقات ممکن است به دلیل ایرادات فنی، درب لباسشویی گیر کند و گاهی هم به‌هم‌ریختگی تنظیمات دستگاه، باعث بروز این مشکل می‌شود. در این بخش رایج‌ترین دلایل گیر کردن درب ماشین شما را فهرست کرده‌ایم تا شما با این موارد آشنا شوید و خیلی سریع برای برطرف کردن‌شان اقدام کنید.

علت باز نشدن درب لباسشویی بوش ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

1. قفل کودک فعال شده است

 اگر درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود، احتمالا دلیل آن فعال بودن قفل کودک باشد که باید آن را غیرفعال کنید.

2. لباس بین درب و بدنه گیر کرده است

 گیر کردن لباس، به‌ویژه لباس‍‌های کوچک مانند جوراب، بین درب و بدنه ماشین لباسشویی ممکن است باعث ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب شود. قبل از شروع هر برنامه‌ای مطمئن شوید که هیچ لباسی لای درب و بدنه گیر نکرده باشد.

3. در بخش تخلیه آب مشکلی وجود دارد

 در برخی موارد، اگر ماشین لباسشویی به طور کامل آب را تخلیه نکند، درب تا زمانی که سطح آب به اندازه کافی پایین نیاید باز نمی‌شود. این ایراد معمولا ناشی از گرفتگی فیلتر ، انسداد در پمپ یا مشکل در شلنگ تخلیه است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی بوش!

4. احتمال خرابی قفل درب وجود دارد

 اگر موارد بالا را بررسی کرده‌اید و درب همچنان باز نمی‌شود، ممکن است مشکل از قفل درب باشد. اگر قفل درب خراب باشد، ممکن است حتی پس از اتمام چرخه شستشو، درب باز نشود.

علت باز نشدن درب لباسشویی بوش

5. میکروسوئیچ ایراد دارد

 میکروسوئیچ درب یک سوئیچ کوچک است که به ماشین لباسشویی سیگنال می‌دهد که درب بسته شده است. اگر میکروسوئیچ خراب باشد، تنظیمات دستگاه مختل می‌شود.

6. برد کنترل مشکل دارد

 برد کنترل، مغز ماشین لباسشویی است و همه عملکردها از جمله قفل درب را کنترل می‌کند. اگر برد کنترل خراب باشد، ممکن است به درب دستور بازشدن ندهد.

علت باز نشدن درب لباسشویی ال جی بعد از شستشو

علت باز نشدن درب لباسشويي ال جی هم با عوامل گوناگونی مرتبط است؛ اما مهم‌ترین دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی برند ال جی شامل موارد زیر است:

1. چرخه شستشو لباسشویی تمام نشده است

مهم‌ترین علت باز نشدن درب لباسشویی LG، تمام نشدن چرخه شستشو است. تا زمانی که چرخه شستشو ادامه دارد، درب به طور اتوماتیک بسته خواهد ماند؛ حتی اگر به دلیل افت فشار آب، مراحل آبگیری و آبکشی دستگاه طول بکشد.

2. احتمال خراب شدن قفل درب وجود دارد

 ماشین لباسشویی دارای یک نوع قفل است که در زمان شروع شستشو، درب را قفل می‌کند. اگر قفل خراب شود، درب باز نمی‌شود و باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

3. لولای درب خراب یا پوسیده است

لولای درب از جنس پلاستیک ساخته می‌شود تا درب قابلیت چرخش داشته باشد. به مرور زمان، لولا خراب و پوسیده می‌شود و ممکن است علت باز نشدن درب لباسشویی برند ال جی همین مشکل باشد.

علت باز نشدن درب لباسشويي

4. سوئیچ فشار را بررسی کنید

 اگر سیستم فشار لباسشویی مشکلی داشته باشد، باعث بسته‌ شدن درب می‌شود و نمی‌توان آن را باز کرد. در این شرایط باید دوباره سوئیچ فشار را تنظیم کرد تا مشکل برطرف شود.

5. قفل کودک فعال است

 اگر قفل ماشین لباسشویی به صورت عمدی یا حتی سهوی فعال شود، امکان بازشدن درب دستگاه وجود ندارد. پس در صورت باز نشدن درب دستگاه، حتما قفل کودک دستگاه را بررسی کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی بوش با آچاره

علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ

برای باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ بعد از شستشو هم ممکن است چند دلیل مختلف وجود داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل ایجاد این مشکل اشاره کرده‌ایم:

1. میکروسوئیچ خراب است

خراب شدن قفل و سوئیچ اصلی‌ترین علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ است. در این شرایط ماشین لباسشویی کار نمی‌کند؛ چراکه احتمال باز شدن آن در وسط کار وجود دارد.

علت باز نشدن درب لباسشویی ال جی بعد از شستشو

2. زبانه قفل درب ایراد دارد

مشکل در زبانه قفل هم یک علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ است. اگر قفل درب خراب باشد، ممکن است حتی پس از اتمام چرخه شستشو، درب باز نشود.

3. پمپ تخلیه مشکل دارد

 اگر پمپ تخلیه لباسشویی مشکل داشته باشد، آب آن به‌طور کامل تخلیه نمی‌شود؛ در نتیجه درب دستگاه هم باز نمی‌شود. برای رفع مشکل لازم است پمپ و فیلتر را باز و تعمیر کنید.

4. قفل کودک فعال است

فعال شدن قفل کودک، به طور اتومات درب لباسشویی را بسته نگه می‌دارد. برای باز کردن درب، ابتدا لازم است که قفل کودک را غیرفعال کنید.

5. احتمالا لوله لباسشویی گرفته باشد

اگر بعد از اتمام کار و شستشوی کامل، آب بعد از بار دوم تخلیه نشد، احتمال گرفته لوله‌ها لباسشویی وجود دارد. در این شرایط به دلیل تخلیه نشدن آب، درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود.

6. شاید برد دستگاه خراب باشد

برد یکی از قطعات مهم لباسشویی است که خرابی آن ممکن است علت باز نشدن درب لباسشويي باشد. البته این قطعه آسیب‌پذیر است و برای تعمیر آن باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

سخن آخر

باز نشدن درب لباسشویی بعد از شستشو دلایل مختلفی دارد. عدم تخلیه کامل آب، فعال بودن قفل کودک، مشکل در میکروسوئیچ درب، خرابی قفل درب و مشکل در برد کنترل از جمله شایع ترین علت باز نشدن درب لباسشویی هستند.

در این مقاله از آچاره به علت باز نشدن درب لباسشویی در سه برند بوش، ال جی و سامسونگ پرداخته شد. اگر به هر دلیلی درب یخچال شما باز نشد، بهتر است برای جلوگیری از ایرادات جدی‌تر، از متخصصین کمک بگیرید.

 سوالات متداول

علت باز نشدن درب لباسشویی بوش چیست؟

فعال‌ شدن قفل کودک، گیر کردن لباس بین درب و بدنه، مشکل در تخلیه آب، خرابی قفل درب و ایراد در میکروسوئیچ و برد کنترل از جمله علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی هستند.

علت باز نشدن درب لباسشویی ال جی چیست؟

باز نشدن درب لباسشویی ال جی دلایل گوناگونی دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به فعال بودن قفل کودک، تمام نشدن چرخه شستشو، خراب شدن قفل، پوسیدگی لولا و ایراد در سوئیچ اشاره کرد.

علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ چیست؟

گرفتگی لوله، خراب شدن برد، میکروسوئیچ، قفل و پمپ تخلیه چند مورد از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ هستند.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته بررسی علت باز نشدن درب لباسشویی بوش، ال جی و سامسونگ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری