فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

بررسی علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ + راهکارهای فوری

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
بررسی علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ + راهکارهای فوری


علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ را باید در چند بخش جستجو کرد. در گام اول به نحوه نگهداری و مراقبت خود توجه کنید. آیا تلویزیون، پورت‌ها و لوازم جانبی آن را به طور مرتب گردگیری می‌کنید؟

در بسیاری از موارد گردوغبارهای انباشته روی تلویزیون، موجب بروز ایرادات جدی در دستگاه می‌شوند و باید از طریق عبی‌یابی تخصصی و تعمیر تلویزیون سامسونگ، مشکل را رفع کنید. همچنین لازم است که از سالم بودن سیم‌ها و تجهیزات و سیستم دستگاه مطمئن شوید که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

نکات کلیدی

  • شل شدن سیم‌ها، داغ شدن تلویزیون، قدیمی بودن سیستم‌عامل، تجمع گردوخاک و مشکل رفرش ریت از دلایل پرش تصویر تلویزیون سامسونگ هستند. 
  • بررسی سیم‌ها، ریستارت کردن تلویزیون، تغییر رفرش ریت و به‌روزرسانی نرم‌افزارها به حل مشکل پرش تصویر تلویزیون کمک می‌کنند.
  • ریست فکتوری تلویزیون را به تنظیمات اولیه باز می‌گرداند، برنامه‌های نصب‌شده و تغییراتی که در تنظیمات ایجاد کرده‌اید را به طور کامل حذف می‌کند.
  • تنظیمات مینیمم نور پس‌زمینه در تلویزیون سامسونگ هم می‌تواند به پرش تصویر منجر شود.

عیب‌یابی علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ

عوامل متعددی در مشکل پرش تصویر تلویزیون نقش دارند. برای بررسی علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ قدیمی یا جدید خود در ادامه، چند دلیل احتمالی را همراه با راه‌حل‌های پیشنهادی فهرست می‌کنیم.

  • شل شدن سیم تلویزیون 
  • تجمع گردوغبار و کثیفی
  • نرم‌افزار یا سیستم‌عامل قدیمی
  • داغ شدن تلویزیون
  • مشکل رفرش ریت

1. تجمع گرد و غبار و کثیفی

اگر محل زندگی شما گرد و خاک زیادی دارد تجمع آن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد برق تلویزیون شود. در نتیجه، تصویر تلویزیون سامسونگ شما می‌پرد و کیفیت خوبی ندارد. 

تمیز کردن منظم صفحه تلویزیون و سیم‌ها به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند. برای این کار بهتر است از دستمال مایکروفایبر و محلول‌های مخصوص استفاده کنید. 

علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ قدیمی

2. مشکل رفرش ریت

مشکل رفرش ریت شاید رایج‌ترین علت پرش تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ باشد. رفرش ریت تلویزیون شما تعداد دفعات نوسازی تصویر روی صفحه‌ نمایش را اندازه‌گیری می‌کند. 

هرچه رفرش ریت بیشتر باشد، تعداد تصاویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش تلویزیون شما بیشتر می‌شود. تلویزیون باید با رفرش ریت به کار رفته برای آن سازگار باشد. 

از طریق Display Settings یا Picture Options تلویزیون خود، گزینه مربوط به انتخاب بین رفرش ریت‌های مختلف را پیدا کنید. فراموش نکنید که این گزینه ممکن است در برندهای مختلف تلویزیون وجود نداشته باشد.

در بیشتر موارد، پرش تصویر تلویزیون سامسونگ شما جای نگرانی ندارد. اما در صورت جدی‌تر شدن مشکل، تعمیر تلویزیون می‌تواند به جلوگیری از خرابی‌های بیشتر در دراز مدت کمک کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون سامسونگ!

3. نرم‌افزار یا سیستم‌عامل قدیمی

تلویزیون سامسونگ مانند تمام وسایل الکترونیکی نیازمند به‌روزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل است. نرم‌افزارهای قدیمی در بیشتر موارد علت پرش تصوير تلويزيون سامسونگ محسوب می‌شوند. 

برای به‌‌روزرسانی‌ نرم‌افزارها، پنل تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید. به‌روزرسانی به آخرین نسخه می‌تواند به حل مشکل پرش تصویر تلویزیون شما کمک کند.

4. داغ شدن تلویزیون

روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون باعث داغ شدن آن می‌شود. این گرمای زیاد در نهایت به پرش تصویر منجر خواهد شد. مشکل جدی‌تر مانند خرابی فن داخلی هم ممکن است دلیل داغ شدن بیش از حد تلویزیون شما باشد. 

در این حالت، تلویزیون به سختی کار می‌کند و تصویر آن دچار پرش می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است تلویزیون را خاموش کنید تا قطعات داخلی آن کاملا خنک شوند.

5. شل شدن سیم تلویزیون

اگر تصویر تلویزیون سامسونگ شما می‌پرد به جای نگرانی و دستپاچه شدن، سری به پشت تلویزیون بزنید. سیم‌ها و کابل‌های شل، جزء اصلی‌ترین علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ یا هر تلویزیون دیگری هستند. چک کنید که سیم‌ها به درستی وصل شده باشند. 

بهترین کار این است که تلویزیون را از برق بکشید، سیم‌ها را تمیز کرده و دوباره به تلویزیون وصل کنید. اگر مشکل پرش تصویر رفع نشد، سیم‌ها را از نظر پارگی مورد بررسی قرار دهید.

علت پرش تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ

روش‌های رفع پرش تصویر در تلویزیون هوشمند سامسونگ

تا این بخش، با دلایل پرش تصویر تلویزیون سامسونگ آشنا شدیم. حالا نوبت آن رسیده که ببینیم چه راه‌حل‌هایی برای این مشکل وجود دارد. 

1. رفرش ریت تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید

برای رفع پرش تصویر، سعی کنید رفرش ریت را کاهش دهید تا ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر. به Settings > Picture > Expert settings > Auto Motion بروید و رفرش ریت کمتری را انتخاب کنید.

با کمک این راه‌حل‌ها، می‌توانید علت پرش تصویر در تلویزیون ال ای دی سامسونگ و سایر مدل‌های این برند را برطرف کنید. 

2. سیم‌ها را بررسی کنید

تمام سیم‌های متصل به تلویزیون مانند کابل‌های HDMI و USB را بررسی کنید که این سیم‌ها، شل نباشند.

3. نرم‌افزار تلویزیون را به‌روزرسانی کنید

بررسی کنید که نرم‌افزار تلویزیون شما به آخرین نسخه به‌روز‌رسانی شده باشد و گزینه Auto Update در تلویزیون سامسونگ شما فعال باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ با تیم آچاره

4. تلویزیون را ریستارت کنید

برای این کار تلویزیون را 60 ثانیه از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید. می‌توانید دکمه Power کنترل تلویزیون را برای 15 تا 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلویزیون شما ریستارت شود.

پرش تصویر تلویزیون سامسونگ

کلام آخر

در این مقاله درباره علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ صحبت کردیم. این مشکل نه چندان جدی با چند ترفند قابل رفع است. کافیست علت این ایراد را بدانید تا با دنبال کردن راه‌‌حل‌های ارائه‌شده، مشکل پرش تصویر تلویزیون خود را رفع کنید. 

سوالات متداول

علت پرش تصویر تلویزیون LCD چیست؟

پرش تصویر تلویزیون اغلب به دلیل شل شدن یا آسیب دیدن کابل‌ها، نرم‌افزارهای قدیمی یا مشکل رفرش ریت ایجاد می‌شود.

چطوری از پرش تصویر تلویزیون جلوگیری کنم؟

بهترین کار این است که تلویزیون خود را از برق بکشید، سیم‌ها را تمیز کرده و دوباره به تلویزیون وصل کنید.

آیا پرش تصویر تلویزیون مربوط به LCD است؟

شاید شایع‌ترین علت پرش تصویر در تلویزیون‌های LCD رفرش ریت پایین باشد.

به این پست امتیاز دهید

نوشته بررسی علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ + راهکارهای فوری اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری