فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

بهترین راهکارها برای پاک کردن چسب از روی مبل 

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


 اگر فرزند خردسال دارید که به ساخت کاردستی‌های مختلف علاقه‌مند است یا کسب‌وکار شما با چسب سروکار دارد احتمالا بارها با مسئله پاک کردن چسب از روی مبل مواجه شدید و برای‌ شما سوال شده که چگونه چسب را از روی پارچه مبل پاک کنیم؟

باتوجه‌به جنس متفاوت چسب‌ها و جنس پارچه مبل، راه‌حل‌های مختلفی برای پاک کردن چسب از روی مبل وجود دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم به راهکارهای مختلف مبل شویی در این زمینه اشاره کنیم.

نکات کلیدی

  • بهترین ماده برای تمیز کردن چسب ناخن از روی مبل استون است.
  • بهترین و مؤثرترین ماده برای پاک کردن چسب 123 از روی مبل، استفاده از حلال چسب 123 است که می‌توانید آن را از ابزارفروشی‌ها یا از فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید.
  • می‌توانید به کمک سرکه سفید و مایع ظرفشویی پاک کردن چسب از روی مبل را انجام دهید.

 مؤثرترین روش برای پاک کردن چسب از روی مبل

یکی از چسب‌هایی که ممکن است به هنگام کار کردن با آن مبل شما کثیف شود، چسب ناخن است. این چسب حاوی مواد شیمیایی متنوعی از جمله سیانوآکریلات است که اتصال محکمی بین ناخن مصنوعی و ناخن شما ایجاد می‌کند و به سرعت خشک می‌شود.

نکته‌ای که برای پاک کردن چسب از روی مبل باید حتما به آن توجه کنیم این است که نباید تلاش کنیم فورا چسب را پاک کنیم؛ زیرا باعث پخش شدن آن و کثیف شدن نواحی بیشتری از مبل می‌شود. ابتدا صبر کنید تا چسب ناخن کامل خشک شود و بعد اقدام به تمیز کردن آن کنید.

در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه چسب خشک شده را از روی مبل پاک کنیم؟

محاسبه رایگان هزینه مبل شویی در منزل با دستگاه!

چگونه چسب ناخن را از روی مبل پاک کنیم؟

بهترین ماده برای تمیز کردن چسب ناخن از روی مبل استون است؛ اما توجه داشته باشید استون با بعضی از پارچه‌ها واکنش شیمیایی دارد و باعث حل‌ شدن و سوراخ‌ شدن پارچه می‌شود، حتما در ابتدا پنبه را آغشته به استون کنید و روی یک نقطه کوچک و دور از چشم پارچه مبل بکشید و چند دقیقه زمان بدهید تا مطمئن شوید به پارچه مبل آسیب نمی‌رساند.

سپس دوباره پنبه را آغشته به استون کنید و روی لکه چسب بکشید. دقت کنید که این کار را از بیرون به داخل انجام دهید؛ یعنی اگر لکه را دایره در نظر بگیریم، از محیط دایره به سمت مرکز بکشید تا باعث پخش‌ شدن بیشتر آن نشود و چند دقیقه به آن زمان دهید.

 بعد از چند دقیقه به کمک یک، کاردک، ناخن یا هر جسم سختی که در دسترس دارید روی جای چسب بکشید تا کنده شود. دقت کنید که فرایند پاک کردن چسب از روی مبل زمان‌بر است و نیازمند صبر و حوصله بسیاری است. اگر جای چسب به طور کامل از بین نرفت، این مراحل را دوباره تکرار کنید.

Scraping the glue from the fabric

وقتی مطمئن شدید چسب از روی مبل کنده شده است می‌توانید با کمک یک شوینده، آن محل را دوباره تمیز کنید تا تمام آثار باقی‌مانده از بین برود.

اگر پارچه فرش مبل شما هم قابلیت جدا شدن داشت می‌توانید پس از انجام مراحل گفته شده آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا کامل پاک شود. دقت کنید که استفاده از حرارت مستقیم مانند اتو، سشوار یا استفاده از خشک‌کن باعث چسبیدن محکم‌تر چسب ناخن می‌شود و پاک کردن چسب از روی مبل را دشوار یا غیرممکن می‌کند.

آموزش پاک کردن چسب 123 از روی مبل 

 چسب 123 یکی از قوی‌ترین چسب‌های موجود در بازار محسوب می‌شود که به دلیل داشتن مواد شیمیایی قوی و خطرناک هنگام کار با آن باید از تجهیزات ایمنی مانند ماسک و دستکش استفاده کرد.

این چسب به دلیل قدرت اتصال فوق‌العاده، استفاده گسترده‌ای در صنایع و مشاغل مختلف دارد و ممکن است حین استفاده از آن پارچه مبل شما به آن آلوده شود. 

بهترین و مؤثرترین ماده برای پاک کردن چسب 123 از روی مبل، استفاده از حلال چسب 123 است که می‌توانید آن را از ابزارفروشی‌ها یا از فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید.

حلال چسب 123 به دو صورت اسپری و مایع در بازار عرضه می‌شود و برای استفاده از آن می‌توانید به راهنمای درج شده روی محصول مراجعه کنید.

نحوه استفاده از حلال چسب 123

برای استفاده از اسپری حلال چسب 123، آن را به طور مستقیم روی لکه چسب مبل اسپری می‌کنیم و برای استفاده از مایع آن، یک پارچه تمیز را به حلال آغشته و سپس روی لکه مبل می‌کشیم.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از حلال چسب 123 هم از تجهیزات ایمنی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید؛ زیرا برخورد مستقیم آن با پوست شما و گازهای تولیدی آن می‌تواند خطرناک باشد.

همانطور که در استفاده از استون برای پاک کردن چسب ناخن از روی مبل گفته شد، حتما قسمت کوچکی از پارچه مبل خود را قبل استفاده از حلال آزمایش کنید.

 ممکنن است تهیه حلال چسب 123 برای پاک کردن چسب از روی مبل برای شما سخت باشد و به آن دسترسی نداشته باشید. خوب است بدانید استون نیز در پاک کردن چسب 123 از روی مبل موثر است.

به همان روش که در پاک کردن چسب ناخن از روی مبل گفته شد چسب 123 را از روی مبل پاک کنید. صدالبته که استفاده از حلال مخصوص چسب 123 بسیار موثرتر و کارآمدتر است.

راه‌حل‌های مختلف پاک کردن چسب رازی از روی مبل 

چسب رازی از پرکاربردترین چسب‌های موجود در بازار برای مصارف خانگی است. جالب است بدانید که شما تنها نیستید و افراد زیادی درباره پاک کردن چسب رازی از روی مبل در نی نی سایت و سایر پلتفرم‌ها با هم گفت‌وگو کرده‌اند و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

در این جا به خلاصه روش‌های ساده و در دسترس پیشنهاد شده برای پاک کردن چسب رازی خشک شده از روی مبل، اشاره خواهیم کرد.

محاسبه رایگان هزینه مبل شویی در منزل با دستگاه!

پاک کردن چسب از روی مبل با یخ

 آسان‌ترین روش پاک کردن لکه روی مبل استفاده از یخ است. چند قطعه یخ را روی محل آلوده شده با چسب قرار دهید (می‌توانید برای جلوگیری از خیس شدن مبل خود ابتدا یخ‌ها را در پلاستیک فریزر قرار بدهید)، مدتی صبر کنید تا چسب منجمد شود.

ممکن است این فرایند حدود 30 دقیقه طول بکشد. بعد ازآن به کمک کاردک یا قاشق روی چسب بکشید تا کنده شود.

Scraping the glue from the fabric

پاک کردن چسب از روی مبل با اتو

شاید جالب باشد که بدانید علاوه‌بر انجماد، می‌توان به روش ذوب کردن، چسب را از روی مبل پاک کرد. در این روش یک تکه پارچه نخی را که نیاز ندارید روی لکه چسب قرار دهید و با کمک اتوی خشک روی آن بکشید تا چسب ذوب شود و به پارچه نخی بچسبد.

این کار را چندین بار تکرار کنید تا کل چسب به پارچه نخی منتقل شود. البته دقت داشته باشید این روش پاک کردن چسب از روي مبل مناسب همه پارچه‌ها و چسب‌ها نیست و ممکن است آسیب بیشتری به مبل شما وارد کند.

Scraping the glue from the fabric

پاک کردن چسب از روی مبل با محلول سرکه و شوینده

در روش بعد می‌توانید با ساخت لکه ‌بر مبل خانگی به کمک سرکه سفید و مایع ظرفشویی پاک کردن چسب از روی مبل را انجام دهید. ابتدا سعی کنید تا جایی که ممکن است چسب خشک شده را به کمک یک جسم تیز جدا کنید.

سپس سرکه سفید و مایع ظرفشویی را در ظرفی همراه با آب گرم مخلوط کنید و در انتها به کمک یک تکه پارچه آن را روی لکه بکشید.

سخن پایانی

در این مطلب به انواع چسب‌ها و روش‌های متنوع برای پاک‌ کردن چسب از روی مبل اشاره کردیم. تأکید می‌شود که هنگام استفاده از هریک از روش‌های گفته شده در ابتدا به ایمنی خود اهمیت دهید و همچنین توجه داشته باشید که جنس پارچه‌های مبل مختلف، پاسخ‌های متفاوتی به روش‌ها می‌دهند.

برای مثال پاک کردن چسب از روی پارچه مخمل با روش ذوب ممکن آسیب جدی به بافت پارچه وارد کند. پس حتماً این موارد را در نظر داشته باشید و قبل از انجام روش‌های مختلف روی تکه‌ای از پارچه مبل که در دید نیست آزمایش کنید. 

 سوالات متداول

بهترین ماده برای پاک کردن چسب ناخن از روی مبل چیست؟

بهترین ماده پاک کننده چسب ناخن استون است.

مؤثرترین روش برای پاک کردن چسب 123 از روی مبل چیست؟

استفاده از حلال چسب 123 کارآمدترین روش برای پاک کردن چسب 123 است.

راه‌های آسان و خانگی برای پاک کردن چسب رازی از روی مبل چیست؟

استفاده از سرکه و مایع ظرف‌شویی، انجماد و ذوب از راه‌های در دسترس برای پاک کردن چسب رازی از روی مبل محسوب می‌شوند.

برای پاک کردن چسب از روی مبل چه نکات مهمی را باید در نظر بگیریم؟

رعایت ایمنی خود، دقت به نوع چسب، توجه به جنس پارچه مبل و تست پارچه از نکات مهمی است که باید آن‌ها را در نظر داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید

نوشته بهترین راهکارها برای پاک کردن چسب از روی مبل  اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری