فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

تنظیمات سیستم دزدگیر خودرو

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
تنظیمات سیستم دزدگیر خودرو


دزدگیر خودرو می تواند راه حل ایده آلی برای محافظت از وسیله نقلیه و جلوگیری از هرگونه سرقت وسایل با ارزش موجود در داخل آن باشد. با این حال، اگر مثلا حساسیت زنگ هشدار خودروی شما خیلی بالا تنظیم شود، ممکن است بیش از یک راحتی برای شما، دردسرساز و اذیت کننده برای شما و همسایگان شما باشد.

اگر دزدگیر ماشین شما به طور غیرضروری فعال می شود، مانند زمانی که در ماشین را به هم می کوبید یا گربه روی کاپوت می پرد، ممکن است بخواهید حساسیت را کم کنید. هیچ کس دوست ندارد صدای دزدگیر ماشین را نیمه شب بشنود، به خصوص وقتی که وسیله نقلیه خودش باشد.

چرا که، هنگامی که به دزدگیر خود اطمینان دارید که مشکلی وجود ندارد و وسیله نقلیه شما مجهز به سیستم دزدگیر است و راحت می خوابید و نفس راحتی خواهید کشید. اما زمانی که دزدگیر خودروی شما بارها و بارها به صدا در می ‌آید، می ‌تواند خسته‌ کننده برای شما و حتی همسایگان شما بشود.

خبر خوب این است که اگر جای تنظیم ماژول سیستم حساسیت دزدگیر را بدانید، بسیاری از مشکلات رایج دزدگیر خودرو را می توان به راحتی تشخیص داد. اگر دزدگیر ماشین شما نیز با سیستم هشدار باعث سردرد می شود، راه حل های احتمالی زیر را بررسی کنید تا مشکل را در اولین فرصت حل کنید.

آموزش نصب دزدگیر ماشین

اگر به شغل نصب ضبط و باند خودرو علاقه دارید، آموزشگاه فن آموزان دوره آموزش نصب ضبط و باند خودرو را در کارگاه عملی و با ارائه مدرک فنی حرفه ای برگزار می کند. این دوره بخشی از دوره جامع آموزش برق خودرو می باشد که بصورت مجزا و ویژه بازار کار در کوتاه مدت ارائه می شود. برای مشاهده سرفصل های کامل این دوره روی تصویر کلیک کنید و یا با آموزشگاه تماس بگیرید.

تماس با فن آموزان

اصول طراحی دزدگیر اتومبیل و انواع سنسورهای به کار رفته در آن چگونه است؟

برای درک اینکه چرا یک دزدگیر خودرو ممکن است به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیل مشخصی هشدار دهد، مهم است که چند نکته را در مورد طراحی دزدگیر خودرو درک کنید. در ابتدایی ترین حالت، بیشتر دزدگیرهای خودرو شامل یک بلندگو، یک گیرنده، یک کامپیوتر و چندین سنسور هستند. سنسور به معنی حسگر است. سنسورها المان های حس کننده ایی هستند که یک کمیت فیزیکی را تشخیص داده و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند. این سیگنال ممکن است باعث تحریک یک قسمت دیگر و یا یک رله شود. هر گونه مشکل در سنسور باعث می شود سیستم شما هشدار دهد. بسته به مدل دزدگیر خودرو، می توانید تعداد کمی از آنها را داشته باشید، از جمله سنسورهای به کار رفته در خودروها عبارتند از:

  • سنسورهای شیب
  • سنسورهای مجاورت
  • سنسور شوک
  • سنسورهای میکروفون
  • سنسورهای درب
  • و…

علت آژیر کشیدن دزدگیر ماشین

  • تشخیص حرکت یا ضربه
  • باز بودن درها یا پنجره‌ ها
  • خرابی حسگرها یا تنظیم نادرست آن‌ها
  • امواج الکترومغناطیسی از دستگاه‌های دیگر
  • مشکلات در واحد کنترل مرکزی دزدگیر

صدای دزدگير ماشين و علت به صدا درآمدن آن چیست؟

بررسی کلید فوب ماشین برای درست کار نکردن سیستم هشدار خودرو

در صورتی که وسیله نقلیه شما مشکل خاصی ندارد، کلید دزدگیر شما می تواند دلیل مشکل باشد. از آنجایی که ریموت کنترل شما به زنگ هشدار متصل می ‌شود، مشکلی که در کلید فوب خودروی شما وجود دارد می ‌تواند باعث شود که در مواقعی که شما به آن نیاز ندارید، سیگنالی را به واحد کنترلی و سیستم مرکزی ارسال کند.

این مورد را به راحتی می توانید با در آوردن باتری آن امتحان کنید که دلیل به صدا درآمدم سیستم هشدار از آن است یا نه.

اگر در طول روز یا شب صبر کنید و صدایی را نشنوید، به راحتی می توانید متوجه شوید که از کلید فوب ریموت کنترلی می باشد.

معمولا مشکلات فوب در کلیدها به این دلیل اتفاق می ‌افتد که اکثر خودروهای مدرن یک ویژگی زنگ هشدار را روی فوب خود ارائه می ‌کنند که برای ایمن نگه داشتن شما در صورت مواجهه با خطر در پارکینگ طراحی شده است. اگر فوب ماشین شما آسیب دیده باشد، ممکن است بدون اینکه شما بدانید این سیگنال را به وسیله نقلیه شما ارسال می کند.

افزایش صدای دزدگیر ماشین

تعویض بلندگوها با مدل‌ های قوی‌ تر و با کیفیت بالاتر می‌ تواند به افزایش صدای دزدگیر کمک کند. همچنین، افزایش توان خروجی صدا از طریق تنظیمات داخلی دزدگیر که باید توسط یک متخصص انجام شود، ممکن است مفید باشد.

نصب یک آمپلی‌ فایر نیز به افزایش صدای خروجی کمک کند. در نهایت، مطمئن شوید که سیستم صوتی خودرو به درستی کار می‌ کند و هیچ‌ گونه خرابی یا مشکلی ندارد که باعث کاهش صدا شود. با انجام این مراحل، می‌ توانید صدای دزدگیر ماشین خود را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید.

چگونه حساسیت دزدگیر خودرو را کاهش یا افزایش دهیم؟

  • سنسور ضربه یا شوک را که شبیه یک جعبه کوچک سیاه یا شفاف به قطر حدود 3 اینچ مربع می باشد و معمولا در زیر داشبورد سمت راننده قرار دارد را پیدا کنید.
  • یک پیچ تنظیم را در اطراف ماژول های مختلف جستجو کرده و بعد از پیدا کردن آن را با انگشتان خود یا یک پیچ گوشتی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا حساسیت را افزایش دهید. برای کاهش حساسیت نیز می توانید آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کم شود.
  • برای تست عملکردی سنسور بعد از تنظیم نیز می توانید به آرامی با دست به نواحی مختلف خودرو ضربه بزنید و این مورد را تست کنید. قبل از انجام این مرحله هر حلقه ای را در انگشتان خود دارید را بردارید تا به رنگ خودروی خود آسیب نرسانید. حساسیت را در چهار گوشه خودرو تست کرده و در صورت نیاز دوباره حساسیت آلارم را تنظیم کنید و تا وقتی این کار را تکرار کنید که به صدای مورد نظر و حساسیت مورد نظر خود برسید.

چگونه حساسیت دزدگیر خودرو را کاهش یا افزایش دهیم؟

ريست كردن دزدگير ماشين

یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها قطع و وصل کردن باتری ماشین است. این کار ممکن است به ریست کردن سیستم کمک کند. برخی از دزدگیرها دارای دکمه مخصوص ریست هستند که معمولاً در دفترچه راهنما توضیح داده شده است.

همچنین، می‌ توانید با استفاده از ریموت کنترل، دکمه‌ های خاصی را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا دزدگیر ریست شود. جدا کردن فیوز مربوط به دزدگیر و دوباره وصل کردن آن نیز می‌ تواند به ریست کردن سیستم کمک کند.

پرسش پاسخ

علت کار نکردن حسگر دزدگیر ماشین

  • خرابی باتری
  • مشکلات سیم کشی
  • آلودگی یا خرابی فیزیکی حسگر
  • تنظیمات نادرست حسگر یا دزدگیر

خرابی باتری

حسگر دزدگیر ماشین ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتد که شایع‌ ترین آن‌ها خرابی باتری است. اگر باتری خودرو یا باتری داخلی حسگر ضعیف یا خالی باشد، حسگر نمی‌ تواند به درستی عمل کند.

مشکلات سیم‌کشی

مشکلات سیم‌کشی نیز یکی دیگر از دلایل معمول است؛ قطعی یا اتصال ضعیف در سیم‌کشی‌های مربوط به حسگر می‌تواند عملکرد آن را مختل کند.

آلودگی یا خرابی فیزیکی حسگر

آلودگی یا خرابی فیزیکی حسگر می‌ تواند باعث عدم عملکرد صحیح آن شود. گرد و غبار یا آسیب‌های فیزیکی می‌تواند مانع از کارکرد درست حسگر شود.

تنظیمات نادرست حسگر یا دزدگیر

تنظیمات نادرست حسگر یا دزدگیر نیز ممکن است موجب شود که حسگر به درستی کار نکند. در نهایت، تداخل امواج الکترومغناطیسی یا رادیویی از دستگاه‌های دیگر می‌تواند در عملکرد حسگر اختلال ایجاد کند

چگونه صدای دزدگیر سمند را فعال کنیم؟

برای فعال کردن صدای دزدگیر سمند، ابتدا باید تنظیمات دزدگیر را بررسی کنید. با استفاده از دفترچه راهنمای دزدگیر خودرو، می‌توانید تنظیمات مربوط به صدای دزدگیر را بررسی و فعال کنید. همچنین، چک کردن اتصالات صوتی اهمیت زیادی دارد. مطمئن شوید که بلندگوها و سیم‌ های متصل به آن‌ ها سالم و به درستی وصل شده‌ اند.

برخی دزدگیرها دارای دکمه یا ترکیبی از دکمه‌ ها بر روی ریموت کنترل هستند که می‌ توانند صدای دزدگیر را فعال یا غیرفعال کنند. علاوه بر این، بررسی فیوزهای مربوط به سیستم دزدگیر و بلندگوها نیز ضروری است. در صورت نیاز، آن‌ها را تعویض کنید. اگر با انجام این مراحل مشکل برطرف نشد، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا سیستم را به طور کامل بررسی و تنظیم کند.

توی انتخاب مسیر تردید داری؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

"*" indicates required fields

Hidden

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

gform.initializeOnLoaded( function() {gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(‘#gform_ajax_frame_30’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_30’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_30’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_30’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_30’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_30’).val();gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [30, current_page]);window[‘gf_submitting_30’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_30’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [30]);window[‘gf_submitting_30’] = false;wp.a11y.speak(jQuery(‘#gform_confirmation_message_30’).text());}, 50);}else{jQuery(‘#gform_30’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [30, current_page]);} );} );

person
دریافت مشاوره رایگان

مقاله “تنظیمات سیستم دزدگیر خودرو” حاصل تلاش تیم تحریریه دپارتمان اتومکانیک بود که دوره های آموزش صفر تا صد مکانیک خودرو و آموزش برق خودرو … را با ارائه مدرک فنی حرفه ای برگزار میکند. در واقع فن آموزان بزرگترین مرکز تخصصی آموزش های الکترونیک، مکانیک و تعمیرات در تهران است که با مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور دوره های درآمد زا ویژه بازار کار و اشتغال از جمله آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و … را برگزار می کند.

کامنت بگذارید

4/5 – (3 امتیاز)

نوشته تنظیمات سیستم دزدگیر خودرو اولین بار در آموزشگاه فنی و حرفه ای فن آموزان. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری