فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

روش‌های رفع ارور ماشین لباسشویی ال جی ue

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


نمایان شدن ارور ماشین لباسشویی ال جی ue روی صفحه‌نمایش دستگاه، به معنای این است که لباسشویی شما در حالت تعادل قرار ندارد و همین امر موجب اختلال در کارکرد آن شده است. 

عوامل گوناگونی موجب بروز این مشکل می‌شوند. اولین عاملی که باید به سراغش بروید، توزیع نامناسب لباس‌ها درون محفظه شستشو است. درصورتی‌که این مورد علت مشکل نباشد، احتمالا ماشین لباسشویی شما روی زمین تراز نیست و یا یکی از قطعات آن دچار نقص فنی شده است.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق عیب‌یابی دقیق، ارور ماشین لباسشویی ال جی ue را برطرف کنید تا تعادل لباسشویی حفظ شود. در نظر داشته باشید که گاهی به دلیل مشکل و نقص فنی قطعات، لازم از متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی ال جی کمک بگیرید تا قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کند.

نکات کلیدی

  • یکی از علت‌های مهم برای ارور UE نامتناسب‌بودن بار لباس‌های داخل ماشین لباسشویی است.
  • برای رفع مشکل، پایه‌های ماشین لباسشویی را تراز کنید.
  • برای برطرف‌کردن ارور UE در ماشین لباسشویی ال‌جی می‌توانید دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید.
  • مشکل در قطعات داخلی مانند مهره نصب روتور، میله‌های تعلیق، کمک فنرها و سنسور هال می‌تواند باعث خطای UE در لباسشویی ال جی شود.
  • آخرین مرحله برای رفع ارور UE در ماشین لباسشویی، تعویض برد کنترل است.

چگونه ارور ماشین لباسشویی ال جی ue را برطرف کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، لازم است چندین مورد را بررسی کنید تا منشاء دقیق بروز این مشکل را پیدا کنید. در این بخش، به شایع‌ترین این موارد می‌پردازیم:

1. بار لباس‌ها را بررسی کنید

احتمالا اولین علت ارور ماشين لباسشويي ال جي ue، متناسب‌ نبودن بار لباس‌ها درون دستگاه است. این مشکل به ویژه در هنگام شستن لباس‌های سنگین مانند حوله، بیشتر رخ می‌دهد.

برای اطمینان از تراز بودن بار لباس، درب ماشین لباسشویی را باز و لباس‌ها را جابه‌جا کنید تا وزن آن‌ها به طور مساوی در کل محفظه‌ شستشو پخش شود. سپس درب را ببندید و ببینید آیا کد خطا همچنان نمایش داده می‌شود یا خیر. اگر کد هنوز وجود دارد، مرحله دوم را امتحان کنید.

ارور ماشین لباسشویی ال جی ue

2. پایه‌های لباسشویی را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی شما در یک سطح هموار قرار نداشته باشند، دستگاه تراز نخواهد بود و ممکن است کد خطای UE روی صفحه نمایش داده شود. بررسی هم‌سطح بودن پایه‌ها کار آسانی است.

یک تراز را روی بالای ماشین لباسشویی خودتان قرار دهید. اگر ماشین لباسشویی تراز نیست، پایه‌ها را تا زمانی که تراز شود، تنظیم کنید. اگر پس از تنظیم پایه‌ها، ارور ماشین لباسشویی ال جی ue هنوز وجود دارد، به مرحله ۳ بروید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی ال جی!

3. لباسشویی را دوباره راه‌اندازی کنید

گام بعدی راه‌اندازی مجدد ماشین لباسشویی است. گاهی‌اوقات کد خطا به اشتباه نمایش داده می‌شود و راه‌اندازی مجدد ساده آن را برطرف می‌کند. برای راه‌اندازی مجدد ماشین لباسشویی، آن را به مدت ۳۰ ثانیه خاموش کنید و سپس دوباره روشن نمایید.

این کار دستگاه شما را دوباره راه‌اندازی می‌کند و احتمالا ارور ماشین لباسشویی ال جی ue نیز برطرف خواهد شد. در غیراینصورت لازم است قطعات فنی دستگاه بررسی شوند. این راهکار را زمانی که با علامت ue در ماشین لباسشویی دوو یا سایر برندها مشاهده کردید نیز، می‌توانید انجام دهید.

در واقع ریستارت و راه‌اندازی مجدد دستگاه، مشکلات لحظه‌ای که ممکن است در سیستم دستگاه ایجاد شده باشد را به راحتی برطرف می‌کند.

4. برد کنترل را تعویض کنید

آخرین مرحله برای برطرف کردن ارور ماشین لباسشویی ال جی ue، تعویض برد کنترل ماشین لباسشویی است. عیب‌یابی دقیق برد کنترل برای یافتن ایراد خاص آن دشوار است؛ بنابراین، بهترین گزینه صرفا تعویض آن و بررسی رفع مشکل با این کار است.

اما تعویض برد کنترل هزینه‌ی زیادی دارد و کاری کاملا تخصصی است. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر برد کنترل لباسشویی ال جی از متخصصین مسلط به این برند کمک بگیرید. 

ارور ماشين لباسشويي ال جي ue

5. مهره نصب روتور را بررسی کنید

اگر سه مرحله‌ اول مشکل را برطرف نکردند، برای بررسی قطعات داخلی، باید برخی از آن‌ها را باز کنید. انجام این تعمیرات تنها در صورتی بی‌خطر است که شما فردی باتجربه در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی باشید.

در غیراین‌صورت باید از افراد متخصص و کاربلد استفاده کنید. اولین قطعه‌ای که باید بررسی کنید، مهره اتصال روتور است. این قطعه، مجموعه روتور را روی استاتور محکم نگه می‌دارد. اگر این مهره معیوب باشد، ممکن است ماشین لباسشویی شما دچار عدم تعادل شده و کد خطای UE نمایش داده شود.

6. میله‌های تعلیق را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی شما از نوع درب از بالا است، قطعه بعدی که باید بررسی کنید، میله‌های تعليق است. گاهی‌اوقات میله‌های تعليق فرسوده می‌شوند، که این امر باعث لرزش و ایجاد صداهای بلند توسط ماشین لباسشویی می‌شود.

به مرور زمان، این مشکل می‌تواند باعث عدم‌تعادل و در نتیجه ارور ماشین لباسشویی ال جی ue شود. در صورتی‌که ماشین لباسشویی شما درب از جلو دارد، به مرحله شش را امتحان کنید.

7. کمک فنرها را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی شما از نوع درب از جلو است، به بررسی کمک فنرها نیاز دارید. گاهی‌اوقات کمک فنرها می‌توانند فرسوده شوند، که این عیب باعث لرزش و یا ایجاد صداهای بلند توسط ماشین لباسشویی می‌شود. این مشکل به مرور زمان، باعث عدم‌تعادل و ارور ماشین لباسشویی ال جی ue می‌شود.

ارور ماشين لباسشويي ال جي ue

8. سنسور هال را بررسی کنید

اگر همچنان دلیل نمایش ارور ماشین لباسشویی ال جی ue مشخص نشده است، قطعه بعدی برای بررسی سنسور هال است. گاهی‌اوقات این سنسور با نام سنسور موقعیت روتور شناخته می‌شود.

هدف از وجود سنسور هال، نظارت بر عملکرد موتور است. زمانی‌که این سنسور معیوب شود، ممکن است بدون دلیل باعث نمایش کدهای خطایی شود. 

تعمیرات تخصصی لباسشویی ال جی با آچاره

جمع‌بندی

ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی نشان‌دهنده مشکل در تعادل بار دستگاه است. این ارور ممکن است به علت بارگذاری نامتوازن، کم یا زیاد بودن لباس‌ها، تراز نبودن دستگاه و یا مشکلاتی در قطعات داخلی باشد. شما با دنبال کردن راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله، می‌توانید بسیاری از مشکلات مربوط به ارور ماشین لباسشویی ال جی ue را شناسایی و رفع کنید.

اگر دستگاه شما همچنان این مشکل را دارد، می‌توانید با سرویس تعمیر لباسشویی آچاره در ارتباط باشید تا به طور دقیق‌تر به بررسی و رفع مشکل بپردازد. به این ترتیب، با شناخت بهتر از ارور UE و راه‌های رفع آن، می‌توانید از عملکرد بهینه و بدون مشکل ماشین لباسشویی خود لذت ببرید.

سوالات متداول

علت UE در ماشین لباسشویی ال‌جی چیست؟

خطای UE در لباسشویی ال جی به دلایل مختلفی مانند ناترازبودن پایه، خراب‌شدن قطعه‌ها، نامتعادل بودن بار لباس‌ها و … نمایان می‌شود.

آیا ممکن است ارور UE لباسشویی ال جی به دلیل مشکلات فنی در دستگاه باشد؟

بله، در برخی موارد ارور UE می‌تواند ناشی از مشکلات فنی مانند خرابی حسگرها، کمک فنرها یا دیگر قطعات داخلی دستگاه باشد.

آیا تراز نبودن لباسشویی ال جی می‌تواند باعث بروز ارور UE شود؟

بله، تراز نبودن دستگاه یکی از عوامل شایع بروز ارور UE است.

به این پست امتیاز دهید

نوشته روش‌های رفع ارور ماشین لباسشویی ال جی ue اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری