فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

طریقه شامپو فرش کشیدن و چند نکته مهم!

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


دستورالعمل طریقه شامپو فرش کشیدن شامل چند نکته ساده است که اگر رعایت کنید، به راحتی می‌توانید لکه‌های روی فرش را پاک کنید. به این ترتیب نیازی نیست که برای پاک کردن لکه‌ها، زحمت شستشوی فرش را متحمل شوید.

در این مطلب مراحل شامپو فرش کشیدن را به روش مراکز معتبر قالیشویی با هم مرور می‌کنیم و به نکات کاربردی آن اشاره خواهیم کرد.

اگر شما هم برای پاک کردن لکه‌های فرش یا مبلمان خود با مشکل مواجه هستید، با آچاره همراه شوید تا بهترین روش لکه‌بری فرش و مبل با شامپو فرش را با هم بررسی کنیم.

نکات کلیدی 

  • شامپو فرش‌های بسیاری در بازار موجودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شامپو فرش نانو اشاره کرد. 
  • اگر لکه و آلودگی موجود روی فرش شما زیاد باشد، بهتر است شستشو را به جای شامپو فرش کشیدن امتحان کنید. 
  • قبل از اینکه فرش یا مبل را به طور کامل شامپو بکشید، یک گوشه کوچک را تست کنید تا مطمئن شوید شامپوی انتخاب شما آسیبی به فرش و مبل شما وارد نخواهد کرد. 

مراحل و طریقه شامپو فرش کشیدن

اگر می‌خواهید لکه‌های روی فرش را بدون شستشو از بین ببرید نیاز است تا طریقه صحیح کشیدن شامپو فرش را بدانید؛ اگرچه شامپو فرش به عنوان بهترین تمیز کننده مبل و فرش شناخته می‌شود؛ اما اگر طریقه شامپو فرش کشیدن به درستی انجام نشود، نتیجه چندان رضایت‌بخش نخواهد بود.

در ادامه طریقه استفاده صحیح از شامپو فرش را مرحله‌به‌مرحله شرح می‌دهیم. 

1. برداشتن اشیا از روی فرش 

در اولین مرحله تمامی اشیا مانند مبل، میز و سایر وسایلی که روی فرش قرار دارند را بردارید. این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید به طور یکدست تمامی فرش را شامپو بکشید و در این مسیر با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوید. 

محاسبه رایگان هزینه قالیشویی !

2. جاروبرقی کردن فرش 

در دومین مرحله نیاز است از جاروبرقی استفاده کرده و اشغال‌‌ها و گردوغبارهای قرار گرفته روی سطح فرش را جمع کنید. بهتر است جاروبرقی کشیدن را دو بار تکرار کنید تا مطمئن شوید فرش کاملا از آلودگی‌های سطحی پاک شده است. 

How to shampoo carpet

3. آماده‌سازی شامپو فرش 

معمولا طریقه استفاده صحیح از شامپو فرش روی محصول ذکر شده است، ابتدا آن را مطالعه کرده و سپس محلول را با آب ترکیب کنید. شامپو فرش و آب را هم بزنید تا کف کند. 

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خیس شدن فرش نیاز است از کف شامپو فرش برای تمیزکاری استفاده کنید؛ بنابراین طبیعی است نیاز باشد در طی انجام کار، چندین بار شامپو فرش را هم بزنید. 

اگر از شامپو فرش نانو استفاده می‌کنید لازم است که بدانید دستور مصرف شامپو فرش نانو چیست و به چه میزان باید از آن استفاده کرد؟

4. شامپو فرش کشیدن

از یک اسفنج استفاده کرده و پس از آغشته کردن آن به شامپو روی سطح فرش بکشید. در این مرحله باید به سمت بافت الیاف فرش ـ اصطلاحا خواب فرش ـ توجه داشته باشید. توصیه می‌شود اسفنج را در جهت خواب فرش بکشید و فشار چندانی به دستتان وارد نکنید. 

تمیز کردن فرش با سرکه و جوش شیرین روش دیگری از لکه‌بری و از بین بردن ویروس و باکتری فرش است که توصیه می‌کنیم هرگز این محلول را با شامپو فرش ترکیب نکنید؛ زیرا ممکن است واکنش شیمیایی این مواد به رنگ و الیاف فرش آسیب برساند و حتی تهدیدی برای سلامتی شما باشد.

How to shampoo carpet

  • تجربه شخصی 

من طبق تجربه شخصی، برای تمیز کردن فرش با شامپو فرش به جای اسفنج از پارچه کتان استفاده می‌کنم. توصیه می‌کنم اگر به اسفنج دسترسی ندارید، از یک پارچه کتان استفاده کنید.

5. پاک کردن فرش با پارچه تمیز 

45 دقیقه صبر کنید تا شامپو تاثیر خود را بر آلودگی‌ها بگذارد. پس از گذشتن این مدت، یک پارچه تمیز را نمناک کرده و روی سطح فرش بکشید. برای اطمینان از مدت زمان انتظار، بهتر است به دستورالعمل مندرج روی محصول توجه کنید.

6. جارو زدن فرش 

بعد از اینکه فرش را با پارچه تمیز پاک کردید، 30 دقیقه صبر کنید و روی فرش به هیچ عنوان راه نروید. سپس جاروبرقی زدن را آغاز کنید تا بتوانید نتیجه کار را مشاهده کنید. 

ثبت درخواست قالیشویی

روش استفاده از شامپو فرش برای مبل

از شامپو فرش می‌توانیم برای رفع لکه و آلودگی از روی مبل و بخش‌های مختلف نظافت منزل نیز استفاده کنیم. برای این کار نیاز است تمامی اشیا را از روی مبل برداشته و به وسیله جاروبرقی ابتدا آلودگی‌ها و گردوغبارهای روی مبل را از بین ببریم.

سپس با استفاده از اسفنج به آرامی مبل را با شامپو فرش ترکیب شده با آب تمیز کرده و در نهایت نیز با یک پارچه تمیز دیگر خشک کنیم. 

چنانچه نتوانستید لکه‌های موجود روی سطح مبدل را با استفاده از شامپو فرش پاک کنید، بهتر است از بخارشوی کمک بگیرید. بخارشوی نسبت به شامپو فرش قدرت پاک‌کنندگی بالاتری دارد و می‌تواند لکه‌ها را به راحتی از بین ببرد. 

How to shampoo carpet

جمع‌بندی

نکته مهم طریقه شامپو فرش کشیدن، توجه به دستورالعمل آماده‌سازی محلول است که معمولا روی محصول درج می‌شود. به طور معمول لازم است که میزان معینی از شامپو با آب رقیق شود. البته در بعضی از محصولات نیاز به آماده‌سازی نیست و شما می‌توانید مستقیما شامپو را روی فرش استفاده کنید. 

سوالات متداول 

مزایای شامپو فرش کشیدن چیست؟

رفع لکه در سریع‌ترین زمان ممکن و تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشو، از مهم‌ترین مزایای شامپو فرش کشیدن محسوب می‌شود.

معایب شامپو فرش کشیدن چیست؟

ممکن است با شامپو فرش نتوانید بسیاری از لکه‌های سخت را از بین ببرید.

در طول سال چند بار باید شامپو فرش بکشیم؟

بهتر است بسته به شرایط خود در طول سال یک تا دو بار شامپو فرش بکشید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته طریقه شامپو فرش کشیدن و چند نکته مهم! اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری