فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی در منزل

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی در منزل


مهم‌ترین بخش در نصب ماشین لباسشویی که باید با دقت و مهارت زیادی انجام شود، طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی است. اگر آب ورودی به ماشین لباسشویی به اندازه کافی نباشد یا مشکلی در این بخش لباسشویی وجود داشته باشد، ماشین لباسشویی‌ شما نمی‌تواند کار کند.

علاوه‌برآن اگر شیر آب دستگاه شما مشکلی داشته باشد و درست نصب نشود، خیلی زود باعث می‌شود سایر قطعات و قسمت‌های دیگر ماشین لباسشویی‌تان هم دچار مشکل و آسیب شوند.

به همین علت برای جلوگیری از آسیب‌ها و هزینه‌های بیشتر توصیه همیشگی ما به شما این است که از تکنسین‌های تعمیر ماشین لباسشویی برای نصب درست شیر آب ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید.

با وجود این‌که بهتر است نصب شیر آب توسط افراد متخصص انجام شود؛ اما طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی آنقدر موضوع مهمی است که این مقاله را کاملا به آن اختصاص داده‌ایم.

داشتن اطلاعات درباره این موضوعات فنی برای هر کسی مفید است و به همین خاطر در ادامه هر چیزی که درباره این موضوع لازم است بدانید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نکات کلیدی

  • پیچاندن بیش از حد پیچ‌های پنل پشتی باعث هرزشدن و شل‌شدن پنل خواهدشد.
  • پس از نصب شیر جدید اگر نشتی آب وجود داشت، پس از بررسی و انجام اقدامات لازم آثار آب نشتی کرده را کاملا پاک کنید و مجددا شیر جدید را تست کنید.
  • پس از جداکردن دوشاخه ماشین لباسشویی از برق، دکمه‌های روی لباسشویی را چند بار فشار دهید تا از قطع کامل جریان برق مطمئن شوید.

آموزش گام به گام طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی پاکشوما

هرکدام از مشکلات نشتی شیر آب، پارگی قسمتی از شیر، جابه‌جایی ماشین لباسشویی یا عدم آبگیری درست لباسشویی می‌توانند علتی برای تعویض شیر آب ماشین لباسشویی باشند.

طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی مراحل خاص خودش را دارد که اگر می‌خواهید به درستی این فرایند را طی کنید باید تمام مراحل را کامل و دقیق اجرا کنید.

برای راحتی بیشتر شما ما مراحل نصب شیر آب ماشین لباسشویی پاکشوما و برندهای لباسشویی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم تا شما بتوانید به راحتی آن را اجرا کنید. هچنین می‌توانید با مطالعه مقاله ارور های لباسشویی پاکشوما با تمامی خطا‌های این ماشین لباسشویی آشنا شوید.

آموزش گام به گام طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی پاکشوما

مرحله اول: انتخاب محل مناسب برای نصب

قبل از این‌که بخواهید شروع به نصب ماشین لباسشویی کنید باید محل مناسبی برای قرارگیری ماشین لباسشویی‌تان تدارک دیده باشید.

البته در آپارتمان‌های شهری، شما قدرت مانور زیادی برای انتخاب محل قرارگیری ماشین لباسشویی ندارید؛ اما باز هم سعی کنید بهترین مکان ممکن را انتخاب نمایید.

محل قرارگیری ماشین لباسشویی نباید زیاد تنگ باشد، وجود شیر آب سرد و گرم و لوله آب‌وفاضلاب و زمین مسطح و هموار از مهم‌ترین عواملی است که هنگام انتخاب محل قرارگیری ماشین لباسشویی باید مدنظر داشته باشید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

مرحله دوم: باز کردن شیلنگ قدیمی

برای تعویض شیر قدیمی و نصب شیر جدید شما باید شیلنگ قدیمی را از جای خود باز کنید. برای این‌که آب داخل شیر هنگام تخلیه شدن مشکلی ایجاد نکند بهتر است پارچه یا ظرفی برای تخلیه آن کنار خود داشته باشید.

با باز کردن پنل پشت دستگاه، شیرهای ورودی آب به داخل لباسشویی را خواهید دید. بست‌های شیر قدیمی را باز کنید و به آرامی از جای خود بیرون بکشید.

تعمیر لباسشوییتعمیر لباسشویی

مرحله سوم: نصب شیر جدید

حالا نوبت به نصب شیر جدید می‌رسد. طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی به این شکل است که شیر جدید را در جای مخصوص قرار دهید و به کمک بست‌ها در جای خود محکم کنید.

دقت کنید که شیر جدید را درست نصب کرده باشید تا با روشن کردن و استفاده از ماشین لباسشویی، دچار نشتی نشود.

بعد از اطمینان از نصب درست شیرها پنل پشتی را سر جای خودش قرار داده و به آرامی پیچ‌های آن را ببندید.

مرحله چهارم: بررسی نهایی

در این مرحله برای این که مطمئن شوید مراحل طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی را به درستی انجام داده‌اید، منبع ورودی آب را باز کرده و لباسشویی را روشن کنید.

پس از روشن کردن ماشین لباسشویی، بررسی کنید که شیر آب نشتی نداشته باشد. اگر هرگونه نشتی مشاهده کردید، دوباره منبع آب را قطع کنید و اتصال شیر را بررسی نمایید.

نصب شیر جدید

اگر شیر لباسشویی به درستی نصب نشود چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

شیر ماشین لباسشویی باعث تنظیم قطع‌ و وصل شدن جریان ورودی و خروجی آب به داخل ماشین لباسشویی می‌شود. اگر شیر لباسشویی به درستی نصب نشود با مشکلات زیر مواجه خواهید شد:

  • آب به فضای بیرونی شیر نفوذ می‌کند و موجب پوسیدگی قسمت‌های پشتی لباسشویی و کپک زدن فضای پشت آن خواهد شد.
  • هنگام شست‌وشو، ماشین لباسشویی به اندازه کافی آبگیری نخواهد کرد و روند شست‌وشوی آن مختل می‌شود.
  • هنگام خاموش بودن ماشین لباسشویی، آب وارد آن می‌شود و قطعات داخلی لباسشویی را خراب خواهد کرد.
  • زمانی که لباسشویی شما به برق باشد و شیر آب آن هم نشتی داشته باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

جمع‌بندی

نصب شیر آب ورودی در تمام برندهای ماشین لباسشویی‌ها تقریبا مشابه هم هستند و با یادگیری طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی اسنوا می‌توانید این کار را برای سایر لباسشویی‌ها نیز انجام دهید.

ما در این مقاله طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی را کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم؛ اما فراموش نکنید که نصب و تعمیر شیر ماشین لباسشویی کار حساس و مهمی است.

بنابراین اگر با وجود راهنمایی‌های این مقاله همچنان طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی دوو برای شما سخت بود یا مهارت و تجهیزات کامل برای انجام آن را نداشتید به هیچ عنوان با ساده‌انگاری دست به نصب آن نزنید.

تکنسین‌های تعمیرکار ماشین لباسشویی می‌توانند به راحتی نصب شیر آب لباسشویی را برای شما انجام دهند.

از دیگر مزایای کمک گرفتن از تکنسین‌ها برای نصب شیر آب ماشین لباسشویی این است که آن‌ها با بررسی کامل لباسشویی شما اگر مشکل دیگری هم حتی در منبع آب ورودی یا هر قسمت دیگری وجود داشته باشد، مشکل را عیب‌یابی کرده و برای حل آن چاره‌اندیشی می‌کنند.

سوالات متداول

نیامدن آب داخل لباسشویی نشانه نشتی شیر آب است؟

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند نشانه‌ای از نصب نادرست یا نشتی شیر آب لباسشویی باشد؛ اما تنها علت این مشکل نشتی آب از شیلنگ لباسشویی نیست و برای عیب‌یابی باید بررسی‌های لازم انجام شود.

در صورت خراب شدن شیر ورودی باید آن را تعمیر کنیم؟

شیر ورودی آب به داخل ماشین لباسشویی جزو قطعاتی نیست که تعمیر آن ارزش زیادی داشته باشد بنابراین توصیه ما به شما تعویض شیر است.

به این پست امتیاز دهید

نوشته طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی در منزل اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری