فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ چیست؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


زمانی که اولین تلویزیون‌های رنگی ساخته و تولید شدند مشکلات تصویری زیادی داشتند. در آن زمان کیفیت تصاویر و تلویزیون‌ها بسیار پایین بود؛ اما حالا تلویزیون‌ها، مخصوصا تلویزیون‌های برندهای مطرحی مثل سامسونگ، آنقدر وضوح تصویر و کیفیت دارند که کوچکترین مشکلی مثل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ برای افراد غیرقابل‌ تحمل است.

تلویزیون‌های سامسونگ جزو تلویزیون‌های باکیفیت هستند؛ اما گاهی پیش می‌آید که به دلایل گوناگونی دچار مشکلاتی مانند بهم ریختگی رنگ می‌شوند. با آچاره همراه باشید تا در ادامه ضمن بررسی این مشکل، روش‌های تعمیر تلویزیون سامسونگ را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

  • ممکن است نوع بهم ریختگی رنگ تلویزیون پس از چند دقیقه تغییر کند. سعی کنید میزان و نوع بهم ریختگی را دقیق به خاطرتان بسپارید و حتما به تعمیرکار تلویزیون درباره آن بگویید.
  • اگر ضربه‌ای به تلویزیون وارد شد یا دچار آب‌خوردگی شد، خیلی سریع آن را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  • اگر بهم ریختگی رنگ تلویزیون به صورت نقاط سیاه بود احتمالا پیکسل‌های تلویزیون سوخته‌اند و باید برای بررسی و عیب‌یابی آن اقدام کنید تا سایر قطعات خراب نشوند.

علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ

مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ فقط مخصوص تلویزیون‌های قدیمی نیست. اتفاقا در تلویزیون‌های نسل جدید به دلیل پیچیده‌تر بودن سیستم آن‌ها با این مشکل بیشتر مواجه می‌شویم.

شایع‌ترین عللی که باعث بهم ريختگي رنگ تلويزيون سامسونگ می‌شوند عبارت‌اند از:

1. استفاده بیش از حد ازتلویزیون

گاهی‌اوقات استفاده بیش‌ازحد از تلویزیون و روشن بودن مداوم دستگاه باعث بروز این مشکل می‌شود. بهتر است پس از چند ساعت استفاده مداوم از تلویزیون برای مدت کوتاهی آن را خاموش کنید تا قطعات داخلی آن خنک شوند.

2. شل بودن اتصالات

اگر متوجه کندی تصاویر یا بهم ریختگی رنگ تصاویر شدید، ابتدا اتصالات تلویزیون را بررسی کنید. گاهی‌اوقات شل بودن سیم‌های ورودی به تلویزیون یا فلش و لوازم جانبی که به آن وصل کرده‌ایم، دلیل بهم ریختگی صفحه و تصاویر آن هستند.

The cause of Samsung TV color confusion

3. بهم ریختگی تنظیمات رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی

پایین بودن نرخ تازه‌سازی تلویزیون ممکن است باعث بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ شود که باید از طریق تنظیمات تلویزیون آن را چک کنید. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ هم مشکللات رفرش ریت است.

4. ضربه به صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر تلویزیون‌ها مخصوصا تلویزیون‌های مدرن و جدید نسبت به هرگونه ضربه بسیار حساس هستند. میزان حساسیت آن‌ها آنقدر زیاد است که حتی اگر با فشار زیاد یا دستمال زبر صفحه نمایش تلویزیون را تمیز کنید، ممکن است دچار آسیب شود.

بنابراین اگر به تازگی ضربه‌ای به تلویزیونتان وارد شده است این امکان وجود دارد که دلیل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ همین موضوع باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای تعمیر تلویزیون ضربه خورده را مطالعه کنید.

5. نفوذ آب به داخل تلویزیون

آب و رطوبت، هر وسیله الکترونیکی مثل تلویزیون را به راحتی از کار می‌اندازد. یکی از دلایل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ نفوذ آب به داخل آن است. 

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

6. سیگنال و اینترنت ضعیف

اگر از برنامه‌های هوشمند و نیازمند به اینترنت تلویزیون استفاده می‌کنید و آنتن سیگنال یا اینترنت شما ضعیف است، احتمال دارد که تصاویر با تاخیر یا بهم ریختگی پخش شوند.

7. تنظیمات رنگ نامناسب

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ می‌تواند به خاطر تنظیمات نامناسب رنگ، دمای رنگ، کنتراست یا روشنایی آن باشد که با تنظیم مجدد این موارد رفع خواهد شد.

Old Samsung TV color mess

8. خرابی قطعات داخلی

آسیب دیدن و خراب شدن قطعات داخلی تلویزیون نیز می‌توانند دلیل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ باشند. با توجه به اینکه عیب‌یابی این مورد، نیاز به تخصص دارد، بهتر است از یک تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی

تلویزیون‌های سامسونگ اکثرا محصولات باکیفیتی هستند که سال‌های زیادی عمر می‌کنند، اما طبیعی است که در اثر گذشت زمان، مشکلاتی مثل بهم ریختگی رنگ در این دستگاه‌ها ایجاد شود.

تلویزیون‌های قدیمی‌تر به دلیل اینکه سال‌ها مورد استفاده بودند، بیشتر دچار مشکلات مربوط به LCD مثل بهم ریختگی‌ رنگ‌ها بشوند. رایج‌ترین مشکلات مربوط به بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ با تیم آچاره

  • بهم ریختگی رنگ‌ها به دلیل خرابی پنل تلویزیون

در این مورد تصاویر در رنگ اصلی خودشان نمایش داده نمی‌شوند و باعث اختلال در نمایش تصویر می‌شوند. معمولا خراب شدن پنل تلویزیون علت این نوع بهم ریختگی رنگ در تلویزیون سامسونگ است. زمانی که پنل تلویزیون خراب شود، نوردهی به درستی انجام نشده و رنگ تصاویر بهم می‌ریزد.

برای حل این مشکل کارشناسان تعمیر تلویزیون باید دستگاه شما را بررسی کنند. گاهی‌اوقات امکان تعمیر پنل تلویزیون وجود دارد؛ اما گاهی اوقات هم پنل خراب شده و باید تعویض شود.

The cause of Samsung TV color confusion1

  • نمایش تصاویر دو رنگ یا رنگ اضافی در تصویر

نوع دیگری از بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ دو رنگ شدن تصاویر آن است. در این حالت ممکن است قسمتی از تصویر تیره‌تر یا سیاه باشد یا اینکه کلا تصویر دو رنگ متفاوت داشته باشد.

معمولا ایرادات بک لایت باعث این نوع بهم ریختگی هستند که تعمیرکاران می‌توانند با عوض کردن آن مشکل دو رنگ بودن تصاویر را برطرف کنند.

همچنین اگر تصاویر تلویزیون شما با یک رنگ اضافه و غیرعادی همراه باشد، این مشکل احتمالا به بک لایت یا لایه‌های ابتدایی پنل مربوط است. اگر مشکل مربوط به هر کدام از این دو موضوع باشد باید بک لایت یا پنل تلویزیون تعویض شود.

  • نمایش رنگ قرمز

بسیار پیش می‌آید که تلویزیون تصاویر را همراه با لکه‌های قرمز پراکنده یا رنگ قرمز روی آن‌ها پخش می‌کند. در چنین حالتی تصاویر اصلی و درحال پخش، اصلا قابل دیدن نیستند. چنین اشکالی به علت عدم دریافت برق توسط ترانزیستورها به وجود می‌آید.

وقتی ترازیستورها برقی را دریافت نکنند، نور از لایه RGB عنور نکرده و پیکسل‌ها رنگ همیشگی‌شان یعنی قرمز را نمایش می‌دهند.

برای حل این مشکل باید پیکسل‌ها به اندازه کافی گرم شوند و جریان الکتریکی به ترانزیستورها برسد تا ترمیم شده و به حالت عادی خود برگردند.

روش‌های رفع بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ

تماشای تلویزیون زمانی که تصویر آن دچار مشکل باشد و رنگ‌های آن درهم و بهم ریخته شوند، نه تنها هیچ لذتی ندارند بلکه باعث می‌شود اعصابتان هم بهم بریزد.

زمانی که با تمام وجود غرق تماشای یک فیلم هیجان‌انگیز یا مسابقه خاصی هستید و بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ اتفاق می‌افتد، تمام خواسته شما رفع این مشکل است.

رفع مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون کاملا تخصصی است که باید فرد متخصصی آن را انجام دهد. در این مواقع دستکاری شما فقط احتمال بیشتر شدن خرابی تلویزیون را افزایش می‌دهد.

اگر پنل تلویزیون یا قطعات داخلی آن خراب شده باشند، اگر پیکسل‌های تلویزیون دچار مشکل شده باشند یا سایر عللی که بالاتر بررسی کردیم، فقط یک تعمیرکار ماهر می‌تواند این مشکلات را عیب‌یابی کرده و مشکل را حل کند.

Samsung TV color confusion

تنها کاری که هنگام بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ از دست شما برمی‌آید این است که برای مدتی تلویزیون را خاموش کنید تا کمی استراحت کند.

همچنین می‌توانید سیم‌ها، آنتن، اینترنت و فلش و سایر لوازمی که به تلویزیون متصل کرده‌اید را بررسی کنید و اگر مشکلی در آن‌ها وجود داشت آن را برطرف کنید.

جمع‌بندی

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ مشکل حاد یا غیرقابل‌حلی نیست. در اکثر مواقع اگر سوختن پیکسل‌ها یا ضربه خوردن به صفحه نمایش آن اتفاق نیفتاده باشد خیلی سریع و راحت تعمیرکاران می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

تلویزیون سامسونگ جزو لوازم حساس است و ضربه خوردن، نفوذ آب یا استفاده مداوم و روشن بودن دائمی دستگاه، آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کند. سعی کنید با دقت بیشتری از تلویزیون خود نگهداری کنید تا ناچار به هزینه‌های تعمیر برای آن نشوید.

سوالات متداول

آیا ضربه خوردن همیشه باعث سوختن تلویزیون می‌شود؟

در اکثر مواقع و برای تلویزیون‌های نسل جدید که طراحی ظریف‌تری دارند ضربه‌ها با سوختن تلویزیون همراه هستند؛ اما گاهی ممکن است ضربه سنگین نباشد و فقط باعث بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون بشود.

مدت زمان استاندارد روشن بودن تلویزیون چقدر است؟

معمولا تلویزیون‌ها بعد از 5 تا 7 ساعت روشن بودن مداوم، بهتر است حدود 1 تا 2 ساعت خاموش باشند.

آیا دمای هوا در بهم ریختگی رنگ تلویزیون تاثیر دارد؟

بله. به‌طور کلی دمای هوا روی عملکرد کلی تلویزیون موثر است و فضایی که تلویزیون در آن قرار دارد نباید زیاد سرد یا بیش‌از حد گرم باشد.

به این پست امتیاز دهید

نوشته علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ چیست؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری