فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


اگر به علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی، کارکرد دستگاه دچار مشکل شده است و شاهد افزایش مصرف انرژی برق هستید، تا انتهای این مقاله با آچاره همراه باشید.

در این مقاله، قصد داریم دلایل شایع این مشکل و ارائه راهکارهای تعمیر کولرگازی را بررسی کنیم. به این ترتیب می‌توانید از کولر گازی خود نهایت بهره‌وری را داشته باشید و در روزهای گرم سال، از هوای خنک و مطبوع لذت ببرید.

نکات کلیدی

  • یک علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی، کمبود سطح گاز مبرد است.
  • نقص فنی و گرم شدن زیاد کمپرسور می‌تواند باعث قطع و وصل شدن کمپرسور در کولر گازی شود.
  • اگر ترموستات معیوب یا به درستی تنظیم نشده باشد، باعث قطع و وصل شدن کمپرسور مولر گازی می‌شود.

علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟

قطع و وصل شدن مداوم کمپرسور کولر گازی دلایل مختلفی دارد. در زیر به برخی از رایج‌ترین دلایل اشاره کرده‌ایم. 

1. کمبود گاز مبرد

کاهش سطح گاز مبرد می‌تواند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی باشد. گاز مبرد نقشی حیاتی در جذب گرما و خنک‌کردن هوا دارد.

هنگامی‌که سطح گاز مبرد در سیستم کم باشد، دستگاه نمی‌تواند به درستی کار کند و کمپرسور به طور مداوم خاموش و روشن می‌شود.

reason for connecting and disconnecting window air conditioner compressor

2. خرابی کمپرسور

یکی دیگر از دلایل رایج قطع و وصل شدن کمپرسور، خرابی خود کمپرسور است. کمپرسور ممکن است دچار نقص فنی شده باشد و بیش‌‎ازحد گرم شود. گرم‌شدن زیاد، باعث فعال‌شدن سوئیچ ایمنی می‌شود؛ در نتیجه برای جلوگیری از آسیب بیشتر، کل واحد را خاموش خواهد شد.

برای اطمینان از این مشکل لازم است که علائم ضعیف شدن کمپرسور کولر گازی و خرابی آن را بشناسید و برای عیب‌یابی صحیح، این موارد را بررسی کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

3. مشکلات برقی

مشکلات برقی هم می‌تواند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازي باشد. این مشکلات می‌تواند شامل سیم‌کشی معیوب، خرابی خازن یا نقص در ترموستات باشد. هر گونه ایراد در سیستم برق‌رسانی عملکرد صحیح کولر گازی را مختل خواهد کرد.

4. چرخه کوتاه

چرخه کوتاه (Short Cycling) وضعیتی است که در آن کولر گازی روشن می‌شود، برای مدت کوتاهی کار می‌کند و سپس به طور ناگهانی خاموش می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله بزرگ بودن کولر گازی برای فضایی و گرفتگی فیلترهای هوا یا کثیفی کویل اواپراتور باشد.

در واقع چرخه کوتاه باعث فشار غیرضروری بر سیستم کولر گازی می‌شود و در نهایت منجر به افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر مفید دستگاه خواهد شد.

5. مشکلات ترموستات

ترموستات بخش مهمی از کولر گازی است که مسئولیت روشن و خاموش کردن کولر گازی بر اساس دمای تنظیم‌شده را بر عهده دارد. اگر ترموستات معیوب یا به درستی تنظیم نشده باشد، می‌تواند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی باشد.

The reason for disconnecting and connecting the air conditioner compressor

روش رفع علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی

هرچند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی پنجره ‌ای و … متفاوت است؛ اما راه‌حل‌های ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد. در ادامه به بررسی این راه‌حل‌ها می‌پردازیم:

  • بررسی ترموستات

اولین قدم، بررسی ترموستات است. ترموستات معیوب می‌تواند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی باشد. برای بررسی کردن این قطعه، مطمئن شوید ترموستات روی دمای مناسب تنظیم شده است و به درستی کار می‌کند. در صورت خرابی، ترموستات را تعویض کنید.

البته محل قرارگیری ترموستات هم مهم است. اگر ترموستات نزدیک منابع گرما یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشد، احتمالا دمای بالاتری را احساس کند و در نتیجه کمپرسور بیشتر روشن و خاموش شود. در این شرایط ترموستات را به مکان مناسب‌تری منتقل کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

  • تمیز کردن یا تعویض فیلتر هوا

فیلتر هوای کثیف، جریان هوا را محدود می‌کند و باعث گرم شدن زیاد کولر گازی می‌شود. برای حفظ جریان هوای مناسب و جلوگیری از قطع و وصل شدن مداوم کمپرسور، تمیز کردن فیلتر کولر گازی را به طور مرتب انجام دهید.

  • بررسی کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور کثیف بر کارایی کولر تاثیر می‌گذارند و باعث گرم شدن بیش‌ازحد آن می‌شوند. برای اطمینان از عملکرد بهینه و جلوگیری از خاموش و روشن شدن ناگهانی، کویل‌های کندانسور را به طور مرتب تمیز کنید.

The reason for disconnecting and connecting the air conditioner compressor

  • بررسی نشت گاز مبرد

همان‌طورکه گفته شد، پایین بودن سطح گاز مبرد می‌تواند دلیل قطع و وصل شدن کمپرسور شود. سیستم را از نظر وجود نشتی بررسی کنید. در صورت مشاهده نشتی، برای تعمیر آن از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین می‌توانند گاز مبرد را به میزان مناسب شارژ مجدد کنند.

  • بررسی اندازه سیستم سرمایشی

اگر سیستم سرمایشی بیش‌ازحد بزرگ باشد می‌تواند باعث خاموش و روشن شدن‌های زیاد کمپرسور شود. توجه داشته باشید تعیین ظرفیت سیستم سرمایشی مناسب برای کولر گازی امر مهمی است که بر کارکرد دستگاه تاثیر دارد. شما باید مطمئن شوید اندازه کولر گازی شما برای فضایی که در آن کار می‌کند، مناسب است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

جمع‌بندی

کمبود گاز مبرد، خرابی کمپرسور، مشکلات برقی، چرخه کوتاه و خرابی ترموستات از جمله چند علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی هستند. اگر با این مشکل مواجه هستید، بهترین کار این است که با یک متخصص مشورت کنید تا بتواند علت مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند. همچنین انجام تعمیر و نگهداری منظم، برای عملکرد روان و بهینه کولر بسیار مهم است. 

سوالات متداول

آیا کمبود گاز مبرد می‌تواند باعث قطع و وصل شدن کمپرسور شود؟

بله؛ کمبود گاز مبرد می‌تواند باعث افزایش فشار و دمای کمپرسور شود و در نتیجه کمپرسور قطع و وصل شود.

چگونه می‌توانم مشکل ترموستات را تشخیص دهم؟

برای تشخیص مشکل ترموستات، می‌توانید دمای تنظیم‌شده را با دمای واقعی مقایسه کنید. همچنین، مطمئن شوید که ترموستات به درستی نصب شدهاست و در برابر نور مستقیم خورشید یا سایر منابع گرما قرار ندارد.

اگر کمپرسور کولر گازی دچار مشکل شود، چه کار باید کرد؟

اگر نسبت به مشکل در کمپرسور کولر گازی خودتان هستید، بهترین کار این است که با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید. چراکه کارشناسان می‌توانند مشکل را به درستی تشخیص دهند و آن‌ها را رفع کنند.

به این پست امتیاز دهید

نوشته علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری