فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

فرق اون توستر با فر برقی چیست؟ کدام یک بهتر است؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


وجود دستگاه‌هایی مثل فر برقی یا اون توستر به افراد این امکان را می‌دهند در کمترین زمان غذاهای سالم و خوش‌طعمی را درست کنند. اما سوال اصلی این است که فرق اون توستر با فر برقی چیست؟ کدام یک از این دستگاه‌ها کارآمدتر است؟مزایای کدام محصول بیشتر است و خدمات تعمیر لوازم خانگی و تامین قطعات برای کدام‌یک گسترده‌تر و بهتر ارائه می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال تصمیم گرفتیم این مقاله را به‌طور کلی به مقایسه اون توستر با فر برقی اختصاص دهیم و این دو محصول را باهم مقایسه کنیم.

نکات کلیدی

  • بهتر است قبل از پختن هرنوع غذایی داخل فر یا اون توستر خود را برای مدت کوتاهی گرم کنید.
  • از ظروف پلاستیکی، ظروف نقره، مسی و ظروف استیل بی‌کیفیت در فر و اون توستر استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن فر برقی باید مدت زمانی را صبر کنید تا فضای داخلی آن سرد شود.

اون توستر چیست و چه کارایی دارد؟

زمانی که از سرکار به خانه برمی‌گردید و وقت زیادی برای تهیه یک غذای سالم و طبیعی ندارید یا زمانی که مهمان سرزده به خانه شما می‌آید به‌جز فست فود و غذاهای آماده و مضر گزینه دیگری هم پیش‌رو دارید.

در چنین مواقعی اون توستر می‌تواند به شما در تهیه سریع یک غذای خانگی، خوش‌طعم، سالم و لذیذ کمک کند.

اون توستر در واقع یک دستگاه کوچک برقی است که به آن مینی فر هم می‌گویند. این دستگاه شباهت زیادی به مایکروفر دارد البته از آن کم‌خطرتر است؛ چراکه برخلاف بعضی از مدل‌های مایکروفر که دارای اشعه هستند، اون توستر با انرژی الکتریکی کار می‌کند. 

difference between toaster oven and electric oven

با اون توستر شما می‌توانید علاوه‌بر تست کردن و برشته کردن نان، انواع کیک و شیرینی، پیتزاهای خانگی، مرغ سوخاری، ماهی، استیک، کباب و غذاهای رژیمی را تهیه کنید.

همچنین این دستگاه می‌تواند در یخ‌زدایی مواد فریزشده نیز به شما کمک کند یا اگر به میوه‌های خشک علاقه دارید به‌صورت ارگانیک و بدون هیچ مواد افزودنی میوه‌های خشک برای شما درست کند.

مشاهده هزینه تعمیرات لوازم خانگی!

فر برقی چیست و چه کارایی‌هایی دارد؟

از زمانی که گازهای رومیزی جای اجاق گازهای قدیمی را گرفتند فرهای گازی هم کم کم جای خود را به فرهای برقی دادند.

فر برقی کاربردی شبیه به فر گازی دارد با این تفاوت که به صورت یک دستگاه جداگانه باید خریداری و به‌صورت توکار در فضایی میان کابینت‌ها تعبیه شود.

فرهای برقی به واسطه چند المنت حرارتی با ایجاد گرمای موردنیاز انواع غذاها و شیرینی‌ها را می‌پزند، غذاها را گرم، بریان و برشته می‌کنند.

difference between toaster oven and electric oven

در انواع فر برقی چندین المنت در قسمت‌های مختلف برای ایجاد گرما، ترموستات برای روشن و خاموش کردن خودکار المنت‌ها و فن‌هایی برای چرخش هوای گرم ساخته شده‌اند.

به طور معمول برای پختن غذا، المنت‌های پایین دستگاه روشن می‌شوند و برای کباب کردن یا برشته کردن قسمت رویی انواع خوراک، المنت‌های بالایی شروع به کار می‌کنند.

مهمترین فرق اون توستر با فر برقی چیست؟

حالا که با اون توستر و فر برقی بیشتر آشنا شدید لازم است درباره تفاوت این دو دستگاه بیشتر بدانیم.

فر برقی و اون توستر هر دو دستگاه‌های مناسب و قابل‌استفاده‌ای در آشپزخانه‌ها هستند؛ اما برای اینکه بتوانید دستگاهی را خریداری کنید که کاربرد بیشتری برای شما داشته باشد باید فرق اون توستر با فر برقی را بدانید تا تصمیم بهتری بگیرید.

1. تفاوت قیمت

قطعا شما برای خرید، بودجه مشخص را مدنظر دارید. اون توسترها به دلیل کوچک‌تر بودن و اینکه از المنت و لوازم کمتری در آن‌ها استفاده شده معمولا هزینه کمتری نسبت به فر برقی دارند.

فرهای برقی با توجه به مدلی که شما انتخاب می‌کنید، توکار یا روکار بودن، سایز و سایر عوامل قیمت‌های متنوعی دارند که در اکثر مواقع هم قیمت آن‌ها از اون توسترها بیشتر است.

2. ابعاد و محل نصب

اگر انتخاب شما فرهای برقی باشد باید بدانید که فرها مخصوصا فرهای توکار ابعاد بزرگتری نسبت به اون توسترها دارند و همچنین قابل حمل نیستند.

اما اون توسترها در اندازه‌های کوچکتری نسبت به فرهای برقی ساخته شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را هرجایی روی کابینت، میز و… قرار دهید و همچنین قابلیت جابه‌جایی هم دارند.

البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید فرهای توکار فضایی میان کابینت‌ها برای آن‌ها تعبیه می‌شود و جلوی دست شما را نمی‌گیرند و استفاده از فر برقی و گازی توکار بسیار راحت‌تر است.

اما اون توسترها با وجود اینکه ابعاد کوچکتری دارند، اما روی کابینت قرار می‌گیرند و علاوه‌بر ایجاد ظاهر شلوغ در آشپزخانه فضای شما را محدودتر می‌کنند.

difference between toaster oven and electric oven

3. میزان انرژی مصرفی

در اون توسترها تعداد المنت‌های استفاده‌شده کمتر از فرهای برقی است. همچنین به‌خاطر اندازه کوچکتری هم که دارند خیلی سریعتر از فرهای برقی گرم می‌شوند.

به همین علت هم میزان مصرف برق در اون توسترها کمتر از فرهای برقی مخصوصا مدت توکار آن‌ها است.

4. نحوه تمیز کردن

همیشه تمیز کردن فضای کوچک سخت‌تر از فضای بزرگ است. به همین علت شما خیلی راحت و مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانید اون توستر خود را تمیز کنید.

علاوه‌برآنکه تمیز کردن اون توستر خطرات تمیز کردن فر برقی را ندارد و بلافاصله بعد از پخت غذا می‌توانید داخل آن را نظافت کنید؛ اما برای تمیز کردن فر برقی باید مدت زمانی را صبر کنید تا فضای داخلی آن سرد شود.

همچنین بهتر است برای جلوگیری از خطرات آن را از برق جدا کنید که معمولا با توجه به توکار بودن فرهای برقی جدا کردن دو شاخه برق آن‌ها کمی سخت است.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی با آچاره

5. کاربردهای جانبی 

یک فرق اون توستر با فر برقی این است که با وجود اون توستر شما هم یک فر برقی در ابعاد و اندازه کوچک‌تر دارید و هم یک توستر.

برای مثال اصلا منطقی نیست شما فربرقی توکار بزرگ خود را برای برشته کردن یا گرم کردن نان خود روشن کنید؛ اما می‌توانید همین کار را در چند دقیقه کوتاه با اون توستر انجام دهید.

همچنین برای یخ‌زدایی مواد فریزشده اون توسترها کارایی بیشتری برای شما خواهند داشت.

difference between toaster oven and electric oven

تفاوت اون توستر با فر برقی در یک نگاه!

تفاوت‌ها اون توستر فر برقی
قیمت رنج متفاوت- پایین‌تر رنج متغیر- بالاتر
مصرف برق کمتر بیشتر
فضای قابل‌استفاده برای پخت کوچکتر بزرگتر
کارایی بیشتر کمتر
فضای مورد نیاز برای نصب کمتر بدون نیاز به نصب خاص بیشتر با نصب
محدودیت در پخت ندارد ندارد
حجم و اندازه کوچکتر- روکار وجاگیر بزرگتر- توکار 

سخن پایانی

با توجه به فرق اون توستر با فر برقي این شما هستید که در نهایت براساس کارایی و روش زندگی خود، فضایی که در اختیار دارید، بودجه و سایر مسائل دیگر باید میان این دو دستگاه انتخاب کنید.

معمولا برای افرادی که مستاجر هستند و مدام خانه خود را عوض می‌کنند، افرادی که زمان کافی برای پخت و گرم کردن غذا ندارند یا افرادی که فضای آشپزخانه‌شان کوچک است اون توسترها گزینه مناسب‌تری هستند.

با توجه به فرق اون توستر با فر برقی که بررسی کردیم، اگر شما خانواده پر جمعیتی دارید و عاشق پختن غذاهای فست فودی خانگی هستید، بهتر است متناسب با بودجه و فضای آشپزخانه خود، از فرهای برقی استفاده کنید.

سوالات متداول

زمان پخت در فر برقی بیشتر است یا اون توستر؟

معمولا از نظر مدت زمان پخت این دو وسیله تفاوت زیادی باهم ندارند؛ اما فر برقی با توجه به محفظه بزرگتری که دارد و حجم غذای بیشتری که می‌توان در آن پخت مدت زمان پخت کمی بیشتر از اون توستر است.

کدام یک برای پخت شیرینی بهتر است؟

فرها مخصوصا برای پختن حرفه‌ای انواع نان و شیرینی گزینه مناسب‌تری هستند و فضای بیشتری را هم برای پخت انواع کیک و شیرینی در اختیار شما قرار می‌دهند.

آیا می‌توان از فر برقی هم برای یخ‌زدایی مواد فریز شده استفاده کرد؟

اکثر فرهای برقی می‌توانند فرایند یخ‌زدایی را برای شما انجام دهند؛ اما با توجه به فضای بزرگتری که دارند و مصرف برق بیشترشان مخصوصا برای فرهای بزرگ و توکار اون توسترها برای یخ‌زدایی مناسب‌تر هستند.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته فرق اون توستر با فر برقی چیست؟ کدام یک بهتر است؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری