فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد؟


فیبر نوری یکی از روش هایی است که برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. وقتی که با یک تلفن ثابت به مکالمه می پردازیم، یک کابل سیمی صدای ما را به یک سوکت در دیوار منتقل می کند و کابل دیگر هم صدا را به مرکز تلفن محلی انتقال می دهد.

تلفن های همراه به روش های متفاوتی کار می کنند، بدین صورت که تلفن های همراه با استفاده از امواج رادیویی اطلاعات را ارسال و دریافت می کند و به این تکنولوژی وایرلس گفته می شود چون که کابلی در آن استفاده نمی شود.

فیبرهای نوری با روش دیگری کار می کنند؛ فیبر نوری اطلاعات را را از طریق تابش نور در یک لوله شیشه ای یا پلاستیکی ارسال می کند. فیبر نوری و نحوه کاربرد آن ها به طور کامل در دوره آموزش فیبر نوری آموزشگاه فن آموزان توسط اساتید با تجربه این مجموعه آموزش داده می شود. با ادامه مطلب همراه باشید.

فیبر نوری
اگر به فیبر نوری علاقه مند هستید میتوانید در دوره آموزش فیبر نوری که به صورت صفر تا صد و کاملاً عملی و تخصصی در آموزشگاه فن آموزان برگزار میشود شرکت کرده و مدرک فنی حرفه ای آن را دریافت کنید. جهت مشاهده جزئیات و شرایط این دوره روی تصویر بالا کلیک کنید و یا با آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

تماس با فن آموزان

در ابتدا، در دهه 1950 میلادی برای اینکه پزشکان بتوانند داخل بدن انسان را بدون برش ببینند در اندوسکوپی ها از فیبرنوری استفاده شد. در دهه 1960 مهندسان با استفاده از همان فناوری روشی را پیدا کردند که می توانست تماس های تلفنی را با سرعت نور انتقال دهد ( به طور معمول 186000 مایل یا 300000 کیلوومتر در ثانیه در یک خلاء).

از آن جایی که صنعت ارتباطات پیشرفت کرده و مصرف داده به طور تصاعدی افزایش یافته است، روش های انتقال داده اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. از نقطه نظر فناوری، فیبر وری به عنوان یک عامل کلیدی این روند ها عمل کرده است و استاندارد جدیدی را برای سرعت، فواصل و پهنای باند انتقال داده تعیین می کند. شبکه های فیبر نوری در حال حاضر به خوبی در سراسر جهان ایجاد شده اند. با این حال، هیچ راه درستی برای طراحی شبکه شما وجود ندارد، زیرا انواع مختلفی از راه حل های فیبر نوری برای موارد استفاده مختلف وجود دارد. در این مقاله ضمن آشنایی با فیبر نوری و انواع کابل های آن، موارد استفاده از آن ها و نحوه کارکرد فیبر نوری را مورد بررسی قرار می دهیم.

فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالص به قطر موی انسان است. آن ها در بسته هایی به نام کابل های نوری مرتب شده اند و برای انتقال سیگنال های نور در فواصل طولانی استفاده می شوند. فیبر نوری یک فناوری برای انتقال ترافیک داده به صورت پالس های نور بر روی فیبر های نوری کوچک است.

قطر این الیاف تقریباً به اندازه یک تار موی انسان است و معمولاً از سیلیس خالص ساخته می شوند. نور از هسته فیبر عبور می کند و با روکش کردن از خارج شدن آن جلوگیری می کند. پوشش برای عایق بندی کابل های فیبر نوری در برابر باران و سایر انواع آسیب ها استفاده می شود.

فیبر نوری چیست؟

فرستنده های نوری وسیله ای برای انتقال ترافیک داده در یک شبکه فیبر نوری با تبدیل داده ها به نور هستند. آن ها به عنوان لیزر های مخصوص طول موج، سیگنال های داده الکتریکی را از سوییچ ها به سیگنال های نوری تبدیل می کنند که می توانند از طریق این نوع کابل ها منتقل شوند.

فیبر نوری نسبت به سایر فناوری ها قادر است داده های بیشتری را با سرعت های بالا تر در فواصل طولانی تر انتقال دهد. در نتیجه، پایه و اساس انتقال داده های مدرن شده است و به طور فزاینده ای در شبکه های مخابراتی، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و شبکه های مراکز داده سازمانی استفاده می شود.

کاربرد فیبر نوری

  • فیبر نوری در شبکه های کامپیوتری
  • سیستم های ارتباطی و مخابرات
  • اینترنت
  • کاربرد فیبر نوری در صدا و سیما
  • روشنایی
  • فیبر نوری در رشته پزشکی
  • جراحی و دندانپزشکی
  • فیبر نوری در زمینه های نظامی
  • صنعت خودرو
  • دستگاه های بازرسی
  • کاربرد های فضایی

در شبکه های کامپیوتری

کابل های فیبر نوری، راه اصلی انتقال اطلاعات در مسافت های دور هستند، زیرا دارای سه مزیت بسیار عالی نسبت به کابل های مسی قدیمی هستند:

  • ضعیف تر (از دست دادن سیگنال) : اطلاعات تقریبا 10 برابر بیشتر از قبل نیاز به تقویت دارد – که باعث می شود شبکه های فیبر ساده تر و ارزانتر اجرا و نگهداری شوند.
  • نبود تداخل : برخلاف کابل های مسی، هیچ “تداخل” (تداخل الکترومغناطیسی) بین فیبر نوری وجود ندارد، بنابراین اطلاعات با اطمینان بیشتر و کیفیت سیگنال بهتری انتقال می یابند.
  • پهنای باند بالاتر: همانطور که قبلا مشاهده کردیم، کابل های نوری می تواند اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به کابل های مسی با قطر مشابه داشته باشد.

فیبرنوری در شبکه های کامپیوتری

سیستم های ارتباطی و مخابرات

سیستم ارتباطی فیبر نوری یک روش ارتباطی است که شامل انتقال اطلاعات از مبدا به مقصد در قالب پالس های سیگنال نور مادون قرمز است. این نوع ارتباط هم برای ارتباط از راه دور و هم برای ارتباطات کوتاه مناسب است و به کاربر اجازه می دهد تا انواع سیگنال ها از جمله سیگنال های متنی، صوتی و تصویری را مبادله کند.

عناصر یک سیستم ارتباطی فیبر نوری شامل مدار فرستنده، منبع نور، ردیاب نوری و مدار گیرنده است. دیود های ساطع کننده نور یا نور لیزر منابع نور ترجیحی برای انتقال سیگنال در ارتباطات فیبرهای نوری هستند، در حالی که دیود های اتصال PN برای اهداف دریافت و تشخیص مورد استفاده قرار می گیرند.

فیبر نوری و مخابرات

یک سیستم ارتباطی فیبر نوری به طور کلی نسبت به سایر حالت ‌های ارتباطی ترجیح داده می ‌شود، زیرا یک حالت ارتباطی قابل اعتماد است و حداقل احتمال تاثیر سیگنال ورودی توسط تداخل الکترومغناطیسی را ارائه می ‌دهد. هم چنین، یک سیستم ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری دارای پهنای باند قابل توجهی است، احتمال کمتری برای تخریب سیگنال وجود دارد، امنیت داده بالایی را فراهم می کند، نسبتاً مقرون به صرفه است و توان کمتری مصرف می کند. به طور خلاصه، فیبر نوری امکان انتقال داده ها را در فواصل طولانی بدون از دست دادن یا وقفه فراهم می کند.

فیبر نوری در اینترنت

اینترنت یکی از نمونه های برجسته ای است که از فیبر های نوری استفاده می کند. فیبر های نوری قادر به انتقال حجم زیادی از داده ها از یک مکان به مکان دیگر در مدت زمان نسبتا کمتری هستند. سرعت بالای انتقال داده، انعطاف پذیری، ماهیت سبک وزن و توانایی حمل داده های حجیم فیبر های نوری را برای استفاده در کابل های اینترنت به جای سیم های مسی سنتی مناسب می کند.

کاربرد فیبرنوری در اینترنت

 صدا و سیما

در اوایل قرن بیستم، رادیو و تلویزیون از یک ایده نسبتا ساده به وجود آمد: از لحاظ فنی بسیار آسان بود، امواج الکترومغناطیسی را از طریق یک فرستنده ( در ایستگاه پخش ) به هزاران آنتن در خانه های مردم فرستاده میشد. این روزها، در حالی که رادیو از طریق هوا پخش می شود، ما فقط از طریق این این کابل ها به تلویزیون دسترسی پیدا می کنیم.

فیبر نوری و روشنایی

در حال حاضر، از فیبر نوری برای روشنایی استفاده می شود. هم چنین راهی جذاب، مقرون به صرفه و آسان برای نورپردازی است به همین دلیل به طور گسترده در تزئینات و درختان کریسمس استفاده می شود.

فیبرنوری و روشنایی

جراحی و دندان پزشکی

جراحی و دندان پزشکی یکی دیگر از کاربرد های فیبر های نوری در زندگی واقعی است. در کاربرد های جراحی، فیبر های نوری تمایل به ساطع نور روشنی دارند که به روشن شدن ناحیه جراحی کمک می کند و بینایی را برای پزشکان و پرسنل پزشکی بهبود می بخشد و در نتیجه تعداد و عمق برش ها را کاهش می دهد.

استفاده از فیبر نوری در دندانپزشکی

 

کاربرد فیبر نوری در پزشکی

فیبرهای نوری به طور گسترده در تجهیزات مختلف پزشکی و ماشین های آزمایشگاهی تحقیقاتی استفاده می شود. به عنوان مثال، آندوسکوپ، اتوسکوپ، افتالموسکوپ و … فیبر های نوری معمولا برای کاربرد های تشخیصی و درمانی پزشکی ترجیح داده می‌ شوند، زیرا هیچ عوارض جانبی و پیامد های مضری ندارند یا دارای حداقل عوارض هستند، ماهیت انعطاف‌ پذیری دارند، سطح بسیار کمتری دارند و هیچ نوع تشعشع سمی ساطع نمی‌کنند. به غیر از کاربرد های تشخیصی و درمانی، فیبر های نوری می توانند برای کاربرد های تحقیقاتی در بخش میکرو بیولوژی و زیست پزشکی نیز استفاده شوند.

کاربرد فیلر نوری در صنعت پزشکی

نمونه ای از کاربرد فیبرهای نوری در پزشکی ابزار پزشکی به نام گاستروسکوپ (نوعی آندوسکوپ) است. گاستروسکوپ یک کابل نوری ضخیم است که از فیبر های نوری زیادی تشکیل شده است. پزشکان از آن ها برای نگاه کردن به گلوی افراد برای تشخیص بیماری های داخل معده استفاده می کنند.

از مزایای استفاده از فیبرهای نوری برای اهداف روشنایی و دکوراسیون می توان به حداقل احتمال نشت سیگنال و شوک الکتریکی، وزن کم، انعطاف پذیری، هزینه مقرون به صرفه، طول عمر طولانی و غیره اشاره کرد. از موارد کاربرد فیبر نوری در روشنای می توان به تزئین درخت کریسمس اشاره کرد.

کاربرد فیبر نوری در صنایع نظامی

دسترسی کاربران اینترنت به یکدیگر با شبکه های عظیم کابل های نوری آسان است. واضح است که نیروهای نظامی نیز با تکنولوژی پیشرفته در جهان به همان شکل متصل هستند. کابل های فیبرنوری ارزان، نازک، سبک، ظرفیت بال، ضد حمله و بسیار امن هستند به طوری که روش مناسبی برای اتصال پایگاه های نظامی و دیگر تاسیسات مانند سایت های پرتاب موشک و ایستگاه های ردیابی رادار را فراهم می آورد.

کاربرد فیبر نوری در صنایع نظامی

فیبر نوری در صنعت خودرو

صنعت خودرو اساسا از فیبر های نوری برای روشن کردن فضای داخلی خودرو ها استفاده می کند. دلیل این امر این است که فیبر های نوری فضای زیادی را مصرف نمی کنند، نور روشن ساطع می کنند، می توانند به طور انعطاف پذیر در ساختار مکانیکی وسیله نقلیه مستقر شوند، مقرون به صرفه هستند، انرژی زیادی مصرف نمی کنند، حداقل احتمال خراب شدن و نشت سیگنال را دارند، عمر قابل توجهی بیشتری دارند و هم چنین نیازی به تعمیر و نگهداری مکرر ندارد.

استفاده از فیبر نوری در صنعت خودرو

به غیر از کاربرد های روشنایی داخلی، صنعت خودرو ممکن است از فیبر های نوری در لامپ های بیرونی خودرو نیز استفاده کند. هم چنین می توان از فیبر های نوری در یک سیستم برای اهداف ارتباطی استفاده کرد. به عنوان مثال، در صورت تصادف، شبکه فیبر های نوری می تواند برای انتقال سیگنال تولید شده توسط آشکار ساز برخورد یا سنسور به مدار داخلی خودرو استفاده شود و به فعال شدن سریع سیستم کنترل کشش و کیسه هوا کمک می کند. استفاده از فیبر های نوری برای ارتباط بین بخش ‌های مختلف یک وسیله نقلیه مفید است زیرا سیگنال نوری با سرعت نور حرکت می‌کند و در نتیجه زمان پاسخگویی سیستم ‌های کنترل را بهبود می‌ بخشد.

کاربرد فیبر نوری در دستگاه های بازرسی

فیبر های نوری برای مهندسان بازرسی و تعمیر و نگهداری بسیار کاربرد دارند. این به این دلیل است که کابل های فیبر نوری انعطاف پذیر هستند و می توان از آن ها برای بازرسی مکان های صعب العبور استفاده کرد. طراحی دستگاه های بازرسی بسته به نوع منطقه اجرا متفاوت است. به عنوان مثال، یکی از محبوب ترین دستگاه های بازرسی مبتنی بر فیبر نوری از یک دوربین میکرو نصب شده بر روی یک لوله فیبر نوری انعطاف پذیر بلند ساخته شده از سیلیس، پلاستیک یا شیشه استفاده می کند.

برای شروع فرآیند بازرسی، دوربین و لوله در منطقه ای که قرار است بازرسی شود قرار می گیرد. دوربین تمایل به گرفتن اطلاعات بصری و ارسال آن به کابل فیبر نوری دارد. سپس تکنسین یا مهندس، اطلاعات را روی یک دستگاه نمایشگر مشاهده می کند. از مزایای استفاده از آن ها برای اهداف بازرسی می توان به انعطاف پذیری بیشتر، بهبود دید، حداقل احتمال از دست دادن یا آسیب سیگنال، سرعت انتقال اطلاعات سریع تر و غیره اشاره کرد. به طور مثال لوله کش ها از فیبر های نوری برای بازرسی لوله ها استفاده می کنند.

کاربرد های فضایی

تعدادی از کاربرد های فضایی مانند ارتباطات ماهواره‌ای، سنجش از دور، سیستم ‌های لیزری با توان بالا، تصویر برداری چند طیفی و فرا طیفی، ارتباط داده‌ های نوری، لیدار، نظارت و تحلیل جو و غیره برای عملکرد خود به فیبر های نوری وابسته هستند. زیرا استفاده از این فیبرها خطر تداخل را به حداقل می رساند، امکان استفاده از حداکثر پهنای باند را فراهم می کند و سیستم را مقرون به صرفه، انعطاف پذیر، ساده و سبک می کند.

فیبر نوری در کاربراهای فضایی

نحوه کار فیبر نوری

در بیشتر کاربرد ها، نور به هسته فیبر شیشه تزریق می شود و به دلیل انعکاس داخلی بین هسته / لبه روکش که به عنوان یک آینه عمل می کند، لکه فیزیکی فیبر را دنبال می کند. هنگامی که هسته فیبر از نظر قطر کوچک تر است، بازتاب هسته و روکش کمتری رخ می دهد که به نور اجازه می دهد تا بیشتر منتقل شود. این امکان سرعت انتقال سریع تر را فراهم می کند.

فیبر نوری بر اساس اصل بازتاب داخلی کامل کار می کند. از پرتو های نور می توان برای انتقال حجم عظیمی از داده ها استفاده کرد، اما مشکلی در این جا وجود دارد. مشکل این است که پرتو های نور در خطوط مستقیم حرکت می کنند. کابل های نوری به گونه ای طراحی شده اند که تمام پرتو های نور را به سمت داخل خم می کنند. پرتو های نور به طور پیوسته حرکت می کنند، از دیواره های فیبر نوری می پرند و داده ها را از سر به انتها منتقل می کنند.

کارکرد فیبر نوری

اگرچه سیگنال های نوری در فواصل در حال پیشرفت کاهش می یابند، بسته به خلوص مواد مورد استفاده، تلفات آن ها بسیار کمتر از استفاده از کابل های مسی است. یک سیستم فیبر نوری از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • فرستنده: سیگنال های نور را تولید می کند و آن ها را به گونه ای رمز گذاری می کند که برای انتقال مناسب باشند.
  • فیبر نوری: وسیله ای برای انتقال سیگنال به صورت پالس نور.
  • گیرنده نوری: پالس نور ارسالی (سیگنال) را دریافت می کند و آن ها را برای استفاده مناسب رمز گشایی می کند.
  • تقویت کننده نوری: برای انتقال اطلاعات از راه دور ضروری است.

نور از طریق دیواره ها بارها و بارها از فیبرنوری عبور می کند. هر فوتون کوچک (ذره ای از نور)، لوله را مانند یک بابسلد باز می کند و به پایین سرازیر می شود. حالا شما ممکن است انتظار یک پرتوی نور را داشته باشید، که در یک لوله شیشه ای شفاف حرکت می کند، به سادگی از لبه ها به بیرون نشت پیدا می کند.

اما اگر نور با یک زاویه بسیار کم (کمتر از 42 درجه) به شیشه برخورد کند، آن را دوباره بازتاب می دهد، انگار که شیشه واقعا یک آینه است. این پدیده، بازتاب داخلی نامیده می شود و یکی از چیزهایی است که نور را درون لوله نگه می دارد. چیز دیگری که نور را در لوله نگه می دارد ساختار کابل است که از دو بخش مجزا تشکیل شده است.

بخش اصلی کابل که در مرکز است هسته نامیده می شود و کمی طول می کشد تا نور از آن عبور کند. در اطراف هسته، لایه دیگری از شیشه به نام روکش قرار دارد.

کار روکش این است که سیگنال های نور را درون هسته حفظ کند. روکش می تواند این کار را انجام دهد چون از نوع متفاوتی از شیشه تشکیل شده است. ( از لحاظ فنی، روکش فلزی دارای ضریب شکست پایینی است.)

مزایای استفاده از فیبر نوری

استفاده از فیبر نوری مزایای گسترده ای داشته که در مورد آن ها صبحت خواهیم کرد. فیبرهای نوری نازک و غیر قابل اشتعال بوده و در مقایسه با کابل های برق، کابل های نوری بسیار سبک وزن هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند. این نوع کابل ها ظرفیت انتقال بزرگی داشته و می توانند صد ها هزار کانال تلفن را حمل کنند که تنها از بخش کوچکی از ظرفیت نظری استفاده می کند. به علاوه با تلفات کمتر، در مصرف برق صرفه جویی می کند و موجب می شود که داده ها را بدون تقویت سیگنال تا ده‌ ها کیلومتر منتقل کرد. با توجه به نرخ انتقال عظیم قابل دستیابی، هزینه هر بیت انتقال یافته می تواند بسیار کم باشد.

تکنولوژی فیبرنوری

در نتیجه استفاده از این کابل ها به صرفه و اقتصادی می باشد. موارد بالا به وضوح توضیح می‌ دهند که کابل‌ های نوری به مراتب بهتر از کابل ‌های مسی کواکسیال هستند و به همین دلیل است که کابل‌ های نوری برای رسانه ‌های انتقال معمولی ترجیح داده می ‌شوند.

تکنولوژی فیبر نوری

کابل فیبر نوری از رشته های فوق العاده نازک شیشه ای یا پلاستیکی ساخته شده اند که به عنوان فیبر نوری شناخته می شود؛ یک کابل از دو یا صدها رشته ساخته شده است.

ضخامت هر رشته کم تر از یک دهم و به اندازه یک تار موی انسان است و می تواند چیزی حدود ۲۵۰۰۰ تماس تلفنی را حمل کند، بنابراین یک کابل می تواند به راحتی چندین میلیون تماس تلفنی را حمل کند.

کابل های نوری اطلاعات بین دو مکان را با استفاده از فناوری کاملا نوری (مبتنی بر نور) ارائه می دهند. فرض کنید شما می خواهید با استفاده از کابل نوری اطلاعات را از کامپیوتر خود به خانه دوستتان ارسال کنید.

شما می توانید کامپیوتر خود را به یک لیزر وصل کنید، که اطلاعات الکتریکی را از کامپیوتر به مجموعه ای از پالس های نوری تبدیل می کند.

سپس شما می توانید لیزر را با کابل فیبر نوری بسوزانید. پس از عبور از کابل، پرتوهای نور در انتهای دیگر ظاهر می شود. دوست شما به یک سلول فوتوالکتریک (مولفه تشخیص نوری) نیاز دارد تا پالس نور را به اطلاعات الکتریکی تبدیل کند که کامپیوترش بتواند آن را درک کند.

آموزشگاه فن آموزان مجری برگزاری بیش از هشتاد دوره مهارتی و تخصصی ویژه بازارکار دیگر تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای کشور می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره 02191321001 با ما تماس بگیرید.

توی انتخاب مسیر تردید داری؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

var gform;gform||(document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,function(){gform.scriptsLoaded=!0}),window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,function(){gform.domLoaded=!0}),gform={domLoaded:!1,scriptsLoaded:!1,initializeOnLoaded:function(o){gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?o():!gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,o):document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,o)},hooks:{action:{},filter:{}},addAction:function(o,n,r,t){gform.addHook(“action”,o,n,r,t)},addFilter:function(o,n,r,t){gform.addHook(“filter”,o,n,r,t)},doAction:function(o){gform.doHook(“action”,o,arguments)},applyFilters:function(o){return gform.doHook(“filter”,o,arguments)},removeAction:function(o,n){gform.removeHook(“action”,o,n)},removeFilter:function(o,n,r){gform.removeHook(“filter”,o,n,r)},addHook:function(o,n,r,t,i){null==gform.hooks[o][n]&&(gform.hooks[o][n]=[]);var e=gform.hooks[o][n];null==i&&(i=n+”_”+e.length),gform.hooks[o][n].push({tag:i,callable:r,priority:t=null==t?10:t})},doHook:function(n,o,r){var t;if(r=Array.prototype.slice.call(r,1),null!=gform.hooks[n][o]&&((o=gform.hooks[n][o]).sort(function(o,n){return o.priority-n.priority}),o.forEach(function(o){“function”!=typeof(t=o.callable)&&(t=window[t]),”action”==n?t.apply(null,r):r[0]=t.apply(null,r)})),”filter”==n)return r[0]},removeHook:function(o,n,t,i){var r;null!=gform.hooks[o][n]&&(r=(r=gform.hooks[o][n]).filter(function(o,n,r){return!!(null!=i&&i!=o.tag||null!=t&&t!=o.priority)}),gform.hooks[o][n]=r)}});

"*" indicates required fields

Hidden

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

gform.initializeOnLoaded( function() {gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(‘#gform_ajax_frame_30’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_30’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_30’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_30’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_30’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_30’).val();gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [30, current_page]);window[‘gf_submitting_30’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_30’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [30]);window[‘gf_submitting_30’] = false;wp.a11y.speak(jQuery(‘#gform_confirmation_message_30’).text());}, 50);}else{jQuery(‘#gform_30’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [30, current_page]);} );} );

person
دریافت مشاوره رایگان

مطلبی که خواندید حاصل تلاش تیم تحریریه دپارتمان برق آموزشگاه فن آموزان بود در این آموزشگاه علاوه بر آموزش فیبر نوری دوره هایی از جمله آموزش نصب اعلام حریق و … را برگزار می شود.

کامنت بگذارید

1/5 – (2 امتیاز)

نوشته فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد؟ اولین بار در آموزشگاه فنی و حرفه ای فن آموزان. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری