فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم و به چه روشی مشکل رنگ پس دادن لباس به لباس دیگر را حل کنیم؟ اگر شما هم با این سوال مواجه هستید، با آچاره همراه باشید تا ترفندهای جالب و موثر لکه‌بری لباس‌ها را بیاموزید.

زمانی که لباس‌های سفید و رنگی با الیاف مختلف را با هم درون لباسشویی قرار دهید، این احتمال وجود دارد که بعضی از پارچه‌ها رنگ پس بدهند و باعث رنگ گرفتن لباس‌های دیگر شوند.

هرچه رنگ‌ها غلیظ‌تر و پررنگ‌تر باشند، به سختی پاک می‌شوند؛ اما شما در این مطلب با قوی‌ترین پاک‌کننده لکه‌ پارچه آشنا می‌شوید و دیگر شستن لباس‌های رنگ گرفته، ملحفه‌ها و به هنگام نظافت منزل، پاک کردن لکه مبل و فرش برایتان دشوار نخواهد بود.

نکات کلیدی 

  • هر چه سرعت ماشین لباسشویی بیشتر باشد، احتمال رنگ پس دادن لباس‌ها نیز به همان میزان بیشتر است. 
  • لباس‌های نو نسبت به لباس‌های قدیمی‌تر بیشتر رنگ پس می‌دهند. 
  • با پشت و رو کردن لباس‌ها می‌توانید احتمال رنگ دادن آن‌ها را کاهش دهید. 

چگونه لباس سفید رنگ گرفته را دوباره سفید کنیم؟

اگر لباس سفید شما رنگ گرفته است، در ابتدا بهتر است یک بار آن را به تنهایی درون ماشین لباسشویی انداخته و مقداری شوینده اضافه کنید تا یک بار دیگر لباس شسته شود. اگر این روش جواب نداد، می‌توانید سراغ روش‌های دیگر بروید. 

یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای پاك كردن لباس رنگ گرفته در ماشين لباسشويي استفاده از سرکه است. کافی است لباس را درون لباسشویی انداخته و مقداری سرکه و مایع شوینده اضافه کنید.

برای افزایش قدرت پاک‌کنندگی سرکه می‌توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. انتظار می‌رود پس از آبکشی لباس‌ها، ردی از لکه‌های رنگ روی لباس وجود نداشته باشد. 

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

لباس سفیدی که رنگ قرمز گرفته چگونه پاک کنیم؟ 

اگر لباس سفید شما رنگ قرمز گرفته است، پیشنهاد می‌شود یکی از راهکارهای زیر را امتحان کنید؛ همچنین می‌توانید برای پاک کردن لکه توت قرمز روي لباس هم از این روش‌ها استفاده کنید.

  • مقداری سرکه و آبلیمو را مخلوط کرده و لباس را با آن بشویید. این اسیدهای طبیعی می‌توانند لکه‌های رنگ را به سرعت پاک کنند. 
  • از جوش شیرین و نمک به عنوان ماده شوینده استفاده کنید. قدرت پاک‌کنندگی بالای جوش شیرین در یک بازه زمانی کوتاه، لکه‌های قرمز را از بین خواهد برد. 
  • از مواد شوینده قوی استفاده کنید. شوینده‌های اکسیژن‌دار معمولا قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و می‌توانند به رفع لکه‌های رنگ روی لباس کمک زیادی کنند. 

How to remove color stains from clothes

لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم؟

توصیه ما به آن دسته از دوستانی که در پی یافتن پاسخ سوال لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم، هستند استفاده از شوینده‌های آنزیم‌دار است که در نظافت منزل شرق تهران نیز بسیار کاربردی است.

شوینده‌های آنزیم‌دار نسبت به شوینده‌های معمولی از قدرت پاک‌کنندگی بیشتری برخوردارند. به همین دلیل نیز در پاک کردن اثرات رنگ پس دادن لباس به لباس دیگر و حتی پاک کردن رنگ از لباس موفق‌تر عمل می‌کنند. 

اگر با استفاده از این شوینده نتوانستید لباس‌های رنگ گرفته را پاک کنید، بهتر است سراغ الکل ایزوپروپیل بروید. استفاده از الکل ایزوپروپیل بیشتر مناسب زمانی است که لباس‌های سفید رنگ گرفته‌اند و ظاهری کدر دارند.

توجه داشته باشید استفاده زیاد از این الکل می‌تواند تار و پود لباس را تخریب کند. به همین دلیل توصیه می‌شود مقداری پنبه را به این الکل آغشته کرده و سپس روی قسمت رنگ گرفته بکشید. در نهایت نیز لباس را با آب ولرم بشویید. 

توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از مشکلات رنگ پس دادن لباس‌ها، به علائم شستشوی لباس توجه کنید.

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

How to remove color stains from clothes

پاک کردن لباس رنگ گرفته با خشکشویی 

اگر لباس رنگ گرفته دارای پارچه‌ای بسیار حساس است و نگران آسیب‌ دیدن آن هستید، توصیه می‌شود بدون هیچ اقدامی، لباس را در اولین فرصت به خشکشویی بسپارید. 

متخصصان در خشکشویی‌ها از ابزارهای خاصی استفاده می‌کنند تا بدون آسیب رساندن به لباس شما، اثرات رنگ گرفتگی را پاک کنند. 

حتی اگر لباس دارای پارچه‌ای معمولی است، اما لکه رنگی مقاوم بوده و با هیچ یک از روش‌های ذکر شده پاک نمی‌شود. در این شرایط نیز سپردن لباس به خشکشویی می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. 

How to remove color stains from clothes

جمع‌بندی 

در این مطلب به این سوال پرداختیم که لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم؟ همچنین شرح دادیم که چگونه می‌توان لباس‌های رنگ گرفته را پاک کرد. در اکثر مواقع روش‌های ذکرشده بسیار موثر واقع می‌شوند و انواع لکه‌ها را از لباس پاک می‌کنند. در صورتی که موفق به لکه‌بری لباس‌ها نشدید، بهتر است ازخدمات خشکشویی استفاده کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

سوالات متداول 

برای پاک کردن لباس رنگ گرفته از آب گرم استفاده کنیم یا آب سرد؟

بهتر است برای پاک کردن لباس رنگ گرفته از آب گرم استفاده کنید.

ساده‌ترین راه برای پاک کردن لباس رنگ گرفته کدام است؟

ساده‌ترین راه برای پاک کردن لباس رنگ گرفته، شستشوی لباس با نمک است.

چگونه می‌توان از رنگ گرفتن لباس‌ها جلوگیری کرد؟

با تفکیک لباس‌های رنگی‌ و سفید در هنگام شستشو می‌توانید از رنگ گرفتن آن‌ها جلوگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری