فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

مشکلات متداول ظرفشویی بوش؛ بررسی 4 مشکل رایج

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


ماشین ظرفشویی بوش به کارایی و دوام بالا شهرت دارد. اما مانند هر وسیله دیگری، هر از گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود. شناخت و عیب یابی مشکلات متداول ظرفشويی بوش اولین قدم برای کارکرد بهتر این دستگاه است.

بسیاری از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی بوش، به آسانی قابل حل هستند.  در این مقاله به بررسی مشکلات متداول ظرفشويي بوش می‌پردازیم. راه حل این مشکلات را هم توضیح خواهیم داد.

نکات کلیدی

    • اگر ماشین ظرفشویی بوش شما روشن نمی‌شود اتصالات الکتریکی، سوئیچ درب، کلیدها، تایمر و برد کنترل را بررسی کنید.
    • اگر چرخه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی عوض نمی‌شود ولتاژ به موتور تایمر یا برد کنترل را چک کنید.
    • در صورت نشت آب از طرفین، بالا یا پایین ماشین ظرفشویی بوش، لوله ورودی آب و پمپ تخلیه را از نظر نشتی بررسی کنید.
    • اگر ظروف قفسه پایینی به خوبی تمیز نمی‌شوند چک کنید که بازوی اسپری پایینی به راحتی حرکت می‌کند. سپس دمای آب و مواد شوینده را بررسی کنید.
    • اگر فشار آب کم است سوئیچ شناور را بررسی و در صورت نیاز آن را تنظیم یا تعویض کنید.

اگر نتوانستید با اطلاعاتی که در ادامه این مقاله در اختیارتان قرار می‌گیرد مشکل ظرفشویی خود را حل کنید به خاطر داشته باشید انواع سری‌ها و مدل‌های ظرفشویی بوش در آچاره تعمیر می‌شود. برای مشاهده قیمت تعمیر ظرفشویی بوش توسط تکنسین‌های آموزش دیده آچاره کلیک کنید.

ساده‌ترین راه برای عیب یابی ظرفشویی بوش

قبل از بررسی مشکلات متداول ظرفشویی بوش باید نکته‌ای مهم را بدانیم. بیشتر مشکلات ماشین ظرفشویی بوش را می‌توان با مهارت‌ و ابزارهای در دسترس حل کرد. در اینجا چند مورد را توضیح می‌دهیم.

تعمیر ظرفشویی بوش
تعمیر ظرفشویی بوش

تمیز کردن فیلترها و بازوهای اسپری

تمیز کردن منظم فیلترها و بازوهای اسپری، قدرت تمیز کنندگی ماشین ظرفشویی را بالاتر می‌برد. این قطعات را می‌توانید به راحتی با آب گرم و مایع ظرفشویی و مسواک نرم تمیز کنید.

تعویض واشر درب و و شیلنگ‌ها

فرسودگی واشرهای درب ظرفشویی به نشتی منجر می‌شود. ترک خوردگی شیلنگ‌ها هم باعث پاشیدن یا چکه آب می‌شود. تعویض این قطعات اغلب ساده است که می‌توان با توجه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی انجام داد.

مشکلات متداول ظرفشویی بوش

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش باید مشکلات رایج این دستگاه را تشخیص دهیم و بدانیم چه راه حلی بهتر است. در ادامه این مقاله با چند ایراد متداول در ماشین‌های ظرفشویی و راه حل آن‌ها آشنا می‌شویم.

1. ماشین ظرفشویی بوش ظروف را تمیز نمی‌کند

اگر ماشین ظرفشویی بوش شما ظروف را مثل قبل تمیز نمی‌کند، این چند مورد را بررسی کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر ظرفشویی بوش!

خرابی های ظرفشویی بوش سری 4

ظروف را به درستی داخل ماشین ظرفشویی نچیده‌اید

حجم بالای ظروف و نزدیک هم چیدن آن‌ها روی کیفیت تمیز کردن ماشین ظرفشویی شما تاثیر دارد. چیدمان با فاصله باعث گردش بهتر آب و مواد شوینده شده و در نتیجه ظروف تمیزتر می‌شوند.

ظروف تیز مانند چاقو و کارد و چنگال‌ها را در طبقات پایین قرار دهید. قاشق‌ها و ملاقه‌ها را کج بگذارید تا از جمع شدن آب که باعث لکه می‌شود جلوگیری کنید. کاسه‌ها، فنجان‌ها باید زاویه‌دار باشند تا به درستی تخلیه شوند.

بازوهای اسپری را چک کنید. هیچ چیزی نباید بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی را مسدود کند. اگر ماشین ظرفشویی شما سینی مخصوص برای قرص‌های شوینده دارد، ظروف را روی آن نچینید. بهتر است گه گاه در روتین نظافت منزل خود اقدام به تمیز کردن ظرفشویی خود کنید. برای این کار می‌توانید از سیکل‌های شستشوی ظرفشویی در حالی که خالی است استفاده کنید.

بازوهای اسپری مسدود شده‌اند

مسدود شدن بازوی اسپری ماشین ظرفشویی بوش روی عملکرد تمیز کنندگی آن تأثیر دارد. این مشکل معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که ذرات غذا، تجمع رسوبات آب سخت، یا ظروف کوچک سوراخ‌های بازوی اسپری را مسدود می‌کنند.

این انسداد از پاشیدن آب جلوگیری می‌کند و به کثیف ماندن ظروف یا عدم آبکشی منجر می‌شود. برای عیب یابی ظرفشویی بوش باید بازوهای اسپری را تمیز کنید. می‌توانید از خلال دندان یا برس کوچک هم برای این کار استفاده نمایید.

فیلتر در مخزن پمپ قفل نشده است

قفل نشدن فیلتر در مخزن پمپ یا نصب اشتباه آن می‌تواند عملکرد ماشین ظرفشویی را ضعیف کند. این مشکل معمولاً به علت مونتاژ نادرست قطعات بعد از تمیز کردن فیلتر یا ناهماهنگی در هنگام نصب اتفاق می‌افتد.

برای حل این مشکل باید ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کنید. سپس تراز بودن فیلتر را بررسی کنید. اگر قفل نشده، آن را محکم کنید. فیلتر قفل نشده در طول چرخه شست‌وشو حرکت می‌کند و باعث آسیب دیدن ظروف و تمیز نشدن آن‌ها می‌ شود. برای اطلاعات بیشار مقاله تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی در 6 مرحله!را مطالعه کنید.

عیب یابی ظرفشویی بوش - فیلتر

2. ماشین ظرفشویی بوش تخلیه نمی‌کند

یکی از مشکلات متداول ظرفشویی بوش که بیشتر خریداران گزارش می‌دهند، عدم تخلیه درست است. اگر بعد از یک چرخه شست‌وشو متوجه جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی خود شدید باید دلایل زیر را بررسی کنید.

چرخه شست‌وشو کامل نشده است

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش بررسی کنید که آخرین چرخه شست‌وشو تکمیل شده باشد. چک کنید که چراغ نشانگر “Clean” دستگاه روشن باشد. در غیر اینصورت چرخه شستشو قطع شده است. در ماشین را ببندید و دکمه Start را فشار دهید.

فیلتر ماشین ظرفشویی مسدود شده‌ است

مسدود شدن فیلتر باعث ایجاد مشکلاتی در تخلیه ماشین ظرفشویی می‌شود. برای رفع مشکل باید فیلتر را از پایین ماشین بیرون بیاورید. فیلتر معمولا با چرخاندن در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت و بلند کردن آن خارج می‌شود.

فیلتر را تمیز کنید و در جای خودش قرار دهید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا قفل شود.

شلنگ تخلیه گرفته یا پیچ خورده است

شیلنگ تخلیه آب کثیف را از پایین ماشین ظرفشویی به محل تخلیه یا زیر سینک منتقل می‌کند. آشغال‌ها، ذرات غذا، مو و غیره به مرور زمان در شیلنگ تخلیه جمع می‌شوند و آن را مسدود می‌کنند.

تعمیرات تخصصی ظرفشویی بوش با آچاره

مشکلات متداول ظرفشویی بوش 2

برای رفع مشکل، شلنگ تخلیه را از نظر پیچ خوردگی و انسداد بررسی کنید. اگر ترک خورده باید سریعا تعویض شود. برای رفع انسداد شیلنگ، انتهای شیلنگ تخلیه را از زیر سینک جدا کنید. انتهای آن را داخل سطل بزرگی قرار دهید.

سپس ماشین ظرفشویی را پر از آب کرده و تخلیه کنید. به این ترتیب می‌توانید بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه مسدود شده یا باز است.

3. ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی‌شود

اگر ماشین ظرفشویی بوش شما با فشار دادن دکمه پاور روشن نمی‌شود، چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد. برای عیب یابی ظرفشویی بوش احتمالات زیر را در نظر بگیرید. برای اطلاعات تکمیلی چرا ماشین ظرفشویی بوش روشن می‌شود و سپس متوقف می‌شود؟را نیز مطالعه کنید.

پریز خراب است یا برق قطع شده است

برای بررسی این مشکل ابتدا دوشاخه برق را چک کنید. برای تست پریز برق، وسیله دیگری مانند لامپ را به پریز بزنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد.

مدار شکن قطع شده است

اگر مدار شکن قطع شده باشد، ماشین ظرفشویی شما به دلیل نبود برق روشن نمی‌شود. مدار شکن را پیدا کنید و ببینید کدام کلید مربوط به  آشپزخانه شما در حالت خاموش یا نیمه خاموش است. آن‌ها را خاموش و دوباره روشن کنید.

قفل درب ماشین ظرفشویی خراب است

درب ماشین ظرفشویی باید در طول چرخه‌های شست‌وشو بسته باشد. برای بررسی این مشکل باید قفل درب ماشین ظرفشویی را از نظر شکستگی یا تجمع زباله در محل تماس درب بررسی کنید.

شاید میکرو سوئیچ الکترونیکی درب ماشین ظرفشویی از کار افتاده باشد. در بیشتر موارد میکروسوئیچ را می‌توان مستقل از سایر قطعات، تست و تعویض کرد.

صفحه لمسی خراب شده است

اگر صفحه نمایش یا پانل کنترل روشن است اما فشار دادن دکمه‌ها تغییری ایجاد نمی‌کند، احتمالا صفحه لمسی خراب شده است. برای عیب یابی ظرفشویی بوش کانکتور نواری را تمیز کنید. شاید لازم باشد صفحه لمسی یا کنترل پنل تعویض شوند.

برد کنترل ماشین ظرفشویی خراب است

برد کنترل مسئولیت هر عملیات ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. قبل از تعویض کل برد کنترل، چک کنید که صفحه نمایش و تاچ پد کار می‌کنند. برد را از نظر علائم سوختن یا اتصال کوتاه قطعات بررسی کنید.

4. ماشین ظرفشویی نشتی آب دارد

یکی دیگر از مشکلات متداول ظرفشویی بوش نشتی آب است. نشتی آب به دلیل خرابی درزگیرها، پر شدن بیش از حد ظروف یا مشکلات بازوی اسپری رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • بازوی اسپری را بررسی و تمیز کنید.
  • واشر لگن و واشر گوشه‌ را چک کنید.
  • واشر دیواره هواکش را بررسی کنید.
  • از پر نشدن بیش از حد آب مطمئن شوید.
  • بسته شدن درب و گیره‌های واشر را بررسی کنید.

اگر دوست ندارید با مشکلات بالا روبه‌رو شوید باید نگهداری درست از ماشین ظرفشویی بوش خود را در اولویت قرار دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، سرویس سالانه دستگاه است که باید توسط افراد متخصص انجام شود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مشکلات متداول ظرفشویی بوش و راه حل آن‌ها پرداختیم. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود، ظروف را تمیز نمی‌کند، یا متوجه نشتی یا صداهای غیرعادی شدید، باید برای عیب یابی مشکل اقدام کنید.

سوالات متداول

رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی کدامند؟

تمیز نکردن ظروف، تخلیه نکردن، روشن نشدن و نشتی آب از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی بوش هستند.

آیا تعمیر ماشین ظرفشویی بوش آسان است؟

بعضی ایرادات این دستگاه به آسانی تعمیر می‌شوند در حالی‌که بعضی دیگر به تخصص فنی بیشتری نیاز دارند.

از کجا بدانم پمپ ماشین ظرفشویی بوش خراب است؟

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی، آب را از شیلنگ تخلیه عبور می‌دهد. اگر پمپ خراب شود، آب ماشین ظرفشویی شما تخلیه نمی‌شود.

عمر متوسط ​​ماشین ظرفشویی بوش چقدر است؟

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی بوش به گونه‌ای ساخته می‌شوند که با مراقبت و نگهداری مناسب، تقریباً 10 تا 12 سال دوام می‌آورند.

به این پست امتیاز دهید

نوشته مشکلات متداول ظرفشویی بوش؛ بررسی 4 مشکل رایج اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری