فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

معرفی انواع دستگاه مبل شویی خانگی و صنعتی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


مبل‌های کثیف منبع بزرگی از آلودگی‌ و میکروب‌ها هستند. تماس مستقیم بدن با چنین سطوح آلوده‌ای نه‌تنها آزاردهنده است، بلکه ممکن است بدن انسان را در معرض انواع بیماری‌های پوستی و عفونی قرار دهد. تجربه شخصی بسیاری از افراد نشان می‌دهد که شستن مبل‌ها به روش دستی چندان موثر نیست؛ بنابراین 2 راهکار اساسی باقی می‌ماند؛ اول استفاده از خدمات مبل شویی شرکت‌های نطافتی و دوم خرید یکی از انواع دستگاه مبل شویی!

شاید راهکار اول مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد؛ زیرا در طول سال ممکن است شما یک یا دوبار نیاز داشته باشید که مبل‌های خانه یا محل کارتان را بشویید. به همین دلیل خرید چنین دستگاهی شاید چندان به‌صرفه نباشد.

اما درهرخال، اگر برای نظافت منزل و مبلمان خود قصد خرید دستگاه مبل شویی دارید، با آچاره همراه باشید تا نگاهی به انواع و مدل‌های صنعتی و خانگی این دستگاه داشته باشیم و در آخر با چند مدل پرکاربرد آن آشنا شویم.

نکات کلیدی 

  • نوع مبلمان را در نظر بگیرید: برخی از دستگاه ها برای انواع خاصی از مبلمان، مانند مبلمان پارچه ای یا چرمی، طراحی شده‌اند. برای مثال استفاده از برس دریلی برای مبل‌های مخمل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • قدرت دستگاه را متناسب با نیازتان انتخاب کنید: انواع دستگاه مبل شویی دریلی با قدرت‌های متفاوتی ارائه می شوند. بهتر است هنگام خرید، به نوع دستگاه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. 
  • سرعت برس را در نظر بگیرید: انواع دستگاه مبل شویی دریلی، مجهز به سرعت‌های متفاوت چرخش برس هستند. در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

انواع دستگاه مبل شویی 

دستگاه‌های مبل شویی به دو دسته کلی خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند که هر کدام ممکن است چندین نمونه در بازار داشته باشند. در این مقاله سه نمونه از پرکاربردترین آن‌ها را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

1. دستگاه‌های مبل شویی پاشش-مکش

 این دستگاه‌ها رایج‌ترین نوع دستگاه مبل شویی هستند. آن‌ها از پمپ قدرتمندی برای پاشش آب و مواد شوینده استفاده می‌کنند و سپس کثیفی و آب آلوده را مکش می‌کنند.

این دستگاه دارای یک مخزن پلاستیکی است و در آن یک پمپ قوی کار گذاشته شده است که آب و مواد شوینده را به روی سطح مبل پمپاژ می‌کند. نازل پاشش و مکش هم دارای اهرمی است که به کمک آن می‌توان مایعات را منتقل کرد.

در این دستگاه باید شوینده را در مخزن پلاستیکی بریزید و نازل را به خرطومی جاروبرقی وصل کنید. حالا نوبت تمیز کردن مبل است. مایع شوینده با فشار بالا روی محل لکه ریخته می‌شود و در مدت زمان کوتاهی توسط جاروبرقی و عمل مکش کشیده می‌شود، این موضوع باعث تمیزی هرچه سریع‌تر و بهتر مبل و محل لک خواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه مبل شویی در منزل با دستگاه!

مزایای دستگاه مبل شویی پاشش و مکش

  • شست‌وشوی آسان
  • زمان کم
  • امکان انجام کار بدون نیاز به کمک سایرین
  • مناسب لکه‌های سطحی

معایب دستگاه مبل شویی پاشش و مکش

  • لکه‌های عمیق به راحتی تمیز نمی‌شوند.
  • فشار به اندازه‌ای نیست که مبل‌های غرق در گرد و غبار را تمیز کند.
  • زمان خشک شدن طولانی است.

What is the best brand of sofa washing machine

2. دستگاه‌های مبل شویی دریلی

دستگاه مبل شویی دریلی یکی از انواع دستگاه مبل شويي قابل‌حمل و کوچکتر از دستگاه‌های پاشش و مکش است. آن‌ها از یک برس چرخشی برای شستشوی مبل استفاده می‌کنند.

از این دستگاه برای تمیز کردن مبلمان کوچکتر استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین برای تمیز کردن موکت و فرش هم گزینه مناسبی هستند.

این دستگاه‌ها دارای دریل و فرچه، مخزن مواد شوینده پلاستیکی یا استیلی و جاروبرقی آب و خاک هستند و برای کار کردن به برق احتیاج دارند.

فرچه و برس در این دستگاه به روش دریل عمل می‌کند و یک شلنگ دارد که به مخزن آب و مواد شوینده اتصال پیدا کرده و در داخل آن تعبیه شده است. جاروبرقی این دستگاه به راحتی و بدون احتمال زنگ زدن هم آب و هم خاک را به صورت عمقی از روی سطح مبل پاک خواهد کرد.

در این دستگاه از طریق شلنگ متصل به فرچه، آب و مواد شوینده وارد می‌شود و به کمک ضربات متعدد و سریع کنترل‌شده امکان شست‌وشوی مبل وجود دارد. پس از انجام عمل شست‌وشو به کمک جارو تمامی آب، کف و مواد شوینده از روی مبل پاک می‌شود.

مزایای دستگاه شوینده مبل دریلی

  • قدرت تمیزکنندگی بالا
  • پاک کردن عمیق لکه و کثیفی
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • خشک شدن سریع

معایب دستگاه شوینده مبل دریلی

  • زمان‌بر بودن فرایند شست‌وشو
  • کوچک بودن مخزن باد دستگاه
  • خرابی زودهنگام مخزن استیل

3. دستگاه مبل شویی دریلی پاشش و مکش

این دستگاه ترکیبی از دو دستگاه معرفی شده است. در این دستگاه مانند دستگاه دریلی پمپ باد و مخزن فلزی وجود ندارد و یک محفظه پلاستیکی و یک پمپ تعبیه شده است که تقریبا کارایی آن را به دستگاه مکش و پاشش شبیه می‌کند؛ با این تفاوت که دارای نازل نیست و یک فرچه دریلی با شلنگ دارد.

در این دستگاه مواد شوینده داخل مخزن ریخته می‌شوند و به وسیله پمپ از طریق شلنگ به فرچه انتقال پیدا می‌کنند. جاروبرقی هم پس از اتمام فرایند شست‌وشو آب و کف‌مانده را با فشار قوی جمع می‌کند.

این دستگاه روی بخش نازل فرچه دو مدل دارد، در یک مدل از دکمه بی‌سیم استفاده شده است و در یک مدل از دکمه اهرمی، که نسبت به دکمه بی‌سیم، کارایی بهتری دارد. پس حین خرید انواع دستگاه مبل شویی دریلی پاشش و مکش، توجه داشته باشید که در صورت امکان دستگاه دارای دکمه اهرمی را خریداری نمایید.

Types of sofa washing machines

مزایای دستگاه مبل شویی دریلی پاشش و مکش

  • تمیز کردن عمقی و عالی
  • بدون نیاز به پر کردن پمپ باد
  • مکش عالی جاروبرقی
  • قابل‌استفاده برای فرش

معایب دستگاه مبل شویی دریلی پاشش و مکش

  • خرابی پمپ
  • پلاستیکی بودن مخزن
  • دکمه‌های بی‌سیم

انواع دستگاه مبل شویی خانگی

دستگاه‌های شوینده مبل خانگی هم از مکانیسم‌های گفته‌شده استفاده می‌کنند؛ اما ابعاد کوچک‌تری دارند و برای لکه‌های مقاوم و عمیق مناسب نیستند. همچنین به کمک آن‌ها نمی‌توان یک دست مبل را به صورت کامل شست‌وشو داد.

در واقع این دستگاه بیشتر برای کسانی مناسب است که مبلمانشان به سرعت کثیف و لک می‌شود و نیاز به شستشوی مکرر و آنی دارد. مانند خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند یا سرپرست حیوان خانگی هستند.

The best brand of sofa washing machine

همچنین وسیله مناسبی است برای تمیز کردن و نگهداری از مبلمان‌های رنگ روشن و سفید که به سرعت لک می‌شوند. با وجود چنین دستگاهی، دیگر از خرید مبل‌های رنگ روشن نگرانی نخواهید داشت!

مبل شویی در منزل با دستگاه با تیم کاربلد آچاره

بهترین برند دستگاه مبل شویی

با قطعیت نمی‌توان تعیین کرد که بهترین مارک دستگاه مبل شویی چیست؟ چرا که ممکن است یک برند کیفیت بالایی داشته باشد، اما در کشور ما قطعات آن برای تعمیر به راحتی پیدا نشود و شما دچار مشکل شوید.

پیشنهاد می‌کنیم حین خرید انواع دستگاه مبل شویی حتما خدمات پس از فروش را هم در کنار کیفیت در نظر بگیرید. انتخاب بهترین دستگاه مبل شویی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. در این بخش چند برند محبوب و معتبر در ایران به همراه برخی از مزایای آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

  • دستگاه مبل شوی آوین صنعت

این شرکت طیف گسترده ای از دستگاه‌های مبل شویی خانگی و صنعتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. مدل‌های محبوب آن‌ها عبارتند از PAC53-PRO FULL و AC53-pro.

  • دستگاه مبل شویی ایران نظافت

این شرکت دستگاه‌های مبل شویی صنعتی و نیمه‌صنعتی را با تمرکز بر کیفیت و کارایی بالا تولید می‌کند.

  • دستگاه مبل شویی آذین صنعت

این شرکت علاوه‌بر دستگاه‌های مبل شویی، طیف گسترده ای از تجهیزات نظافتی را ارائه می‌دهد. دستگاه‌های مبل شویی آن‌ها به دلیل قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب، شناخته‌شده است.

  • دستگاه مبل شویی Karcher

این برند آلمانی به دلیل کیفیت و نوآوری در تولید انواع لوازم نظافتی از جمله دستگاه‌های مبل شویی، بسیار مشهور است.

  • دستگاه مبل شویی Santoemma

این برند ایتالیایی دستگاه‌های مبل شویی صنعتی با کارایی بالا را برای مصارف تجاری ارائه می‌دهد.

  • دستگاه مبل شویی FIMAP

این برند ایتالیایی نیز در تولید دستگاه‌های مبل شویی صنعتی باکیفیت فعال است.

جمع‌بندی

این مطلب به معرفی انواع دستگاه مبل شویی صنعتی و خانگی اختصاص داشت. همانطور که بیان کردیم، قابلیت و کارایی هریک از این دستگاه‌ها متفاوت است. اگر قصد خرید یکی از انواع دستگاه مبل شویی را دارید، بهتر است امکانات و قابلیت‌های این محصولات را قبل از خرید در نظر بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته معرفی انواع دستگاه مبل شویی خانگی و صنعتی اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری