فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

نحوه تعیین میزان فشار گاز کولر گازی r22

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام سرویس و تعمیر کولر گازی به آن توجه کنید، میزان فشار گاز دستگاه است. معمولا تنظیم نبودن میزان فشار در این وسیله سرمایشی از روی نحوه عملکرد و ایرادات سطحی آن حدس‌ زده می‌شود. در حال حاضر در اکثر کولرهای گازی، از گازهای R22، R410 و R407 استفاده می‌شود؛ ازاین‌رو قصد داریم این نکته را بررسی کنیم که توجه به اندازه فشار گاز چه اهمیتی دارد و میزان فشار گاز کولر گازی r22 باید چقدر باشد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

نکات کلیدیب

  • برای عملکرد بهینه دستگاه، فشار گاز کولر گازی باید به‌صورت اصولی تنظیم شود.
  • در دما‌های بالا، فشار گاز افزایش پیدا کرده و در دما‌های پایین، فشار کم‌تر می‌شود؛ بنابراین کنترل دمای محیط اطراف کولر گازی خیلی مهم است.
  • دمای خروجی گاز از کمپرسور بر میزان فشار گاز کولر گازی r22 تاثیر می‌گذارد.
  • استفاده از روغن‌های مناسب، تعداد فن‌های خنک‌کننده، تنظیمات دقیق سوئیچ‌های فشار و… باعث نگهداری فشار گاز کولر گازی در حالت بهینه می‌شوند.
  • کاهش یا افزایش فشار گاز کولر گازی ممکن است باعث کاهش عملکرد سیستم و خرابی قطعات شود.

اهمیت میزان فشار گاز کولر گازی r22

توجه به میزان فشار گاز کولر گازی r22 و تنظیم آن به‌صورت درست و دقیق برای عملکرد دستگاه بسیار مهم است؛ زیرا فشار گاز در این نوع کولر‌ها به طور مستقیم روی قدرت سرمایشی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اگر فشار گاز کولر گازی بیش از حد باشد، با افزایش مصرف انرژی، احتمال خرابی دستگاه هم بیش‌تر می‌شود؛ بنابراین تنظیم صحیح و نظارت مداوم بر میزان فشار گاز کولر گازی r22 اهمیت بالایی دارد.

البته بهتر است این کار توسط یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای انجام شود تا علاوه‌بر عملکرد بهینه دستگاه، از خرابی‌های ناخواسته و خسارت‌های مالی هم جلوگیری کرد.

R22 air conditioner gas pressure

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

جدول میزان فشار گاز کولر گازی r22

میزان فشار گاز کولر گازی r22 با توجه به مدل کولر، دمای محیط و… مشخص می‌شود. (توصیه می‌کنیم در این رابطه مقاله کولر گازی مناسب مناطق سردسیر را مطالعه کنید.)

یک تکنسین ماهر و باتجربه با داشتن تخصص در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی می‌تواند میزان فشار گاز در این دستگاه را به درستی تنظیم کند تا با بهبود عملکرد، عمر مفید کولر گازی را هم افزایش دهد. معمولا نوع گاز مورد استفاده کولر روی لیبل دستگاه درج شده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر توجه کنید.

R22 air conditioner gas pressure

گاز کولر r22 با r410 چه تفاوت‌هایی دارند؟

ميزان فشار گاز کولر گازي r22 با توجه به مدل کولر در‌ شناسه هر دستگاه حک شده است. میزان فشار گاز در کولر گازی r410 با نوع r22 یک تفاوت مهم دارد؛ آن هم این است که در کولر گازی r410 گاز مورد استفاده دستگاه به‌صورت مایع و با سر و ته کردن محفظه گاز شارژ می‌شود. البته در هر دو حالت حداقل میزان وکیوم کردن 15 دقیقه است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده می‌توانیم بگوییم که بهترین میزان فشار گاز کولر گازی r22 بین 55 تا 70 است. در حالی که این فشار در کولر گازی r410 باید بین 120 تا 135 باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که با شارژ غیراصولی گاز کولر، احتمال نشتی و خراب شدن آن بیش‌تر است. پس حتما برای سرویس کولر گازی از یک تکنسین ماهر و باتجربه کمک بگیرید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

چگونه میزان گاز کولر گازی r22 را با ترازو تشخیص دهیم؟

  1. برای تشخیص دقیق میزان گاز کولر گازی r22 ابتدا یک ترازوی دیجیتالی دقیق با دقت یک دهم کیلوگرم تهیه کنید.
  2. میزان گاز مورداستفاده کولر که روی دستگاه نوشته شده را به دست بیاورید. این اندازه برای 5 متر لوله مشخص شده است که به ازای هر یک متر لوله بیش‌تر، میزان گاز کولر 20 گرم اضافه می‌شود.
  3. گاز موجود در دستگاه را خالی کنید و بعد با وکیوم کردن دستگاه از سالم بودن و عدم نشتی آن مطمئن شوید.
  4. در مرحله آخر هم گاز کولر گازی را به اندازه موردنیاز شارژ کنید.

از کجا بفهمیم که گاز کولر گازی r22 کم است؟

یکی از مشکلاتی که عملکرد کولر گازی را با مشکل مواجه می‌کند، ته کشیدن میزان گاز است. توجه به میزان فشار گاز کولر گازی r22 و نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی، تاثیر مستقیمی روی قدرت سرمایشی این دستگاه دارد؛ بنابراین در صورت کاهش میزان خنکی هوا می‌توان فهمید که گاز کولر گازی نیاز به شارژ دارد.

به طور کلی علائم کم شدن گاز کولر گازی r22 عبارتند از:

  • افزایش مصرف برق
  • یخ زدن لوله‌های ورودی
  • تولید صدا‌های عجیب و ناهنجار
  • از کار افتادن اتصالات و قطعات دستگاه
  • کاهش جریان هوای خنک به دلیل کاهش فشار گاز کولر
  • به هم خوردن تنظیمات باد کولر به دلیل تمام شدن گاز واز کار افتادن سنسور‌ها

R22 air conditioner gas pressure

چه زمانی باید گاز کولر گازی r22 شارژ شود؟

سرویس کولر گازی و شارژ گاز مورداستفاده دستگاه تاثیر مهمی بر روی بهبود عملکرد و افزایش راندمان اسپیلت دارد؛ بنابراین حتما باید میزان فشار گاز کولر گازی r22 به دقت مشخص شود. به طور کلی در 3 حالت باید گاز کولر گازی r22 را شارژ کنید:

  • بعد از نصب کولر
  • در زمان سرویس دستگاه
  • در صورت نشتی و تخلیه کامل گاز کولر

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

سخن پایانی

فشار گاز در کولر‌های گازی باید در محدوده خاصی قرار بگیرد تا این دستگاه عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، میزان فشار گاز کولر گازی r22 باید به طور دقیق، تعیین و شارژ دستگاه هم توسط یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است قطعات و اتصالات کولر آسیب زیادی ببینند. اگر در این زمینه نیاز به خدمات فوری دارید، درخواست خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا از طریق راه‌های درج شده در سایت، با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چگونه کولر گازی را با گاز r22 شارژ کنیم؟

قطع شارژ کردن کولر گازی با گاز r22 یک کار تخصصی و دشوار است که باید توسط تکنسین مربوطه انجام شود. در غیر این صورت احتمال ایجاد نشتی و خرابی در دستگاه وجود دارد.

میزان فشار گاز کولر گازی r22 بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

میزان فشار گاز کولر گازي r22 با توجه به مدل دستگاه، دمای محیط و ولتاژ اعمال شده به کمپرسور مشخص می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

نوشته نحوه تعیین میزان فشار گاز کولر گازی r22 اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری