فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

نحوه رسوب گیری پکیج دیواری و رادیاتورها

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
نحوه رسوب گیری پکیج دیواری و رادیاتورها


پکیج دیواری را می توان یکی از بهترین انواع سیستم های گرمایشی دانست که علاوه بر گرم کردن ساختمان به گرم کردن آب مصرفی نیز می پردازد. در این مطلب به آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج دیواری و رادیاتورها برای تمامی برندها به طور کامل پرداخته شده است. کارایی و عملکرد پکیج دیواری بسیار عالی بوده و در صورت استفاده درست از آن به ندرت خرابی و مشکلی برای آن به وجود می آید.

سختی آب که در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است به مرور زمان سبب رسوب گرفتن لوله ها و قطعات پکیج می شود که برای عملکرد درست دستگاه نیاز است تا رسوب زدایی انجام شود. برای رسوب زدایی بهتر است یک تعمیرکار متخصص در این کار کمک بگیرید تا مشکلات دیگری در حین رسوب زدایی برای پکیج به وجود نیاید.

آموزش تعمیرات پکیج

اگر علاقه مند به تعمیرات پکیج هستید میتوانید در دوره آموزش تعمیرات پکیج که به صورت صفر تا صد و کاملاً عملی و تخصصی در آموزشگاه فن آموزان برگزار میشوند شرکت کرده و مدرک فنی حرفه ای آن را دریافت کنید. جهت مشاهده شرایط این دوره روی تصویر بالا کلیک کنید.

تماس با فن آموزان

فیلم آموزش رسوب گیری پکیج

دلایل رسوب زدایی پکیج

پیش از آن که به آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج ها بپردازیم نیاز است تا در ابتدا بدانیم که به چه علت پکیج ها دچار رسوب می گردند و این رسوب چه اختلالی در دستگاه ایجاد می نماید. به علت املاح مختلفی که در آب های لوله کشی وجود دارد و این املاح مایل به ته نشینی می باشند، عناصری مانند کلسیم و منیزیم با مواد فلزی موجود در لوله های پکیج وارد واکنش شده و به رسوب تبدیل می شوند. ایجاد این رسوبات باعث انسداد مسیرها شده و آب به راحتی در لوله های پکیج جریان نمی یابد و موجب وارد شدن فشار به پکیج و کاهش فشار آب و یا خاموش شدن دستگاه می گردد. این اتفاق در انواع پکیج ها در برندهای مختلف بسیار رایج بوده و نیاز است تا زمان های را به رسوب زدایی پکیج اختصاص داد.

دلایل رسوب زدایی پکیج

چگونه متوجه شویم که پکیج رسوب گرفته است؟

  • کاهش فشار آب گرم در شیرهای خروجی
  • فزایش فشار پکیج
  • سر و صدای پکیج
  • طولانی شدن زمان گرم شده آب و افت بازده حرارتی رادیاتورها

روش سنتی رسوب زدایی پکیج در تمامی برندها با استفاده از مواد جرم گیر

برای رسوب زدایی توسط این روش نیاز است تا در گام اول پکیج را از برق جدا نموده و اقدام به باز کردن کاور پکیج نمایید. پس از آن باید آب پکیج تخلیه گردد که برای این کار در ابتدا باید شیر ورودی آب سرد به پکیج را بسته و شیر پرکن دستگاه را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. با باز کردن شیر آب گرم دستشویی و یا نقطه ای که در پایین ترین قسمت ساختمان قرار دارد، آب موجود در پکیج تخلیه می گردد.

پس از این که آب پکیج تخلیه شد نیاز است تا پیچ های مبدل ثانویه که به بلوک ها وصل است را از پکیج جدا کنید. در ادامه برای رسوب زدایی مبدل ثانویه از اسید یا جوهر نمک صنعتی استفاده نمایید.

برای این کار می توان مبدل ها را پس از حرارت دادن با استفاده از ضربات چکش رسوب زدایی نمود. البته در این روش نیاز به دقت و توجه بالایی می باشد تا در حین ضربه زدن با چکش رزوه پیچ دچار آسیب نشود.

پس از انجام این مرحله، در گام بعدی نیاز است تا مبدل را بر روی زمین قرار داده و با استفاده از دو سوراخی که در آن وجود دارد دیسکلر یا اسید را به درون آن ریخته و اجازه دهید تا 15 دقیقه بماند.

روش سنتی رسوب زدایی پکیج در تمامی برندها با استفاده از مواد جرم گیر

پس از گذشت این مدت زمان نیاز به شست و شو توسط آب می باشد. ریختن دیسکلر باید تنها از طرف مبدل صورت گیرد چرا که با ریختن مواد اسیدی از دو سمت آن می تواند رسوب را در وسط مبدل بیشتر نماید.

در انتها باید مبدل به دقت بررسی گردد و در صورتی که هنوز هم آثاری از رسوب و جرم بر روی آن مشاهده می شود نیاز است تا آن را بر روی حرارت شعله قرار داده و تا قرمز شدن مبدل صبر کرد. سپس مبدل را از روی حرارت برداشته و با استفاده از ضربات چکش اقدام به از بین بردن رسوبات باقی مانده نمود.

پس از این که مبدل به طور کامل رسوب زدایی شد، باید اورینگ را چک کرده و در صورتی که تغییر شکل داده اند آنها را تعویض کرده و مبدل را در جای خود نصب نمود.

نصب مبدل نیز باید به گونه ای باشد که شیارها در سمت چپ قرار گیرند. در انتها و پس از نصب مبدل و قرار دادن کاور پکیج باید فشار آن را بر روی 1.5 تنظیم نموده و به روشن کردن پکیج پرداخت.

رسوب زدایی پکیج در تمامی برندها با استفاده از روش مدرن

در روش جدید نیازی نیست تا مانند روش سنتی پکیج را باز کرده و قطعات آن را رسوب زدایی نماییم. در این روش با قرار دادن پمپ اسید شویی را در ظرف اسید قرار داده و پس از آن یک سمت مبدل حرارتی را به خروجی وصل کرده و سمت دیگر آن را با استفاده از یک شلنگ به ظرف مبدل گرمایی متصل می کنیم.

در ادامه با روشن کردن پمپ رسوباتی که در داخل مبدل گرمایی جمع شده اند از بین رفته و پکیج به همین راحتی جرم گیری می شود. البته پس از از بین رفتن رسوبات نیاز است تا ظرفی که مربوط به مبدل حرارتی بود را با آب شست و شو داده و مبدل را در سر جای خود نصب نمایید.

روش های گفته شده را می توان برای برندهای مختلفی پکیج به کار برد چرا که شرکت های مختلف، پکیج ها را با یک ساختار کلی تولید می کنند و تنها در جزئیاتی مانند کنترل پنل با یکدیگر تفاوت دارند.

از این رو پکیج های بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس،  تورچ و … شیوه رسوب زدایی یکسانی خواهند داشت.

نکته ای که قابل ذکر است این است که این کار حتما باید توسط تعمیرکار انجام گیرد چرا که کار کردن با اسید خطرات بسیاری داشته و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی خطر سوختگی با اسید شما را تهدید می کند.

تعمیرکاران نیز برای انجام این کار از دستکش و لباس های مخصوص استفاده می نمایند. علاوه بر آن ضربات متعددی که به مبدل توسط چکش وارد می گردد در صورتی که به صورت صحیح و اصولی انجام نشود امکان سوراخ شدن آنها وجود داشته و هزینه های زیادی را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

مدت زمان رسوب زدایی پکیج چقدر می باشد؟

زمانی که طول می کشد تا یک پکیج به صورت کامل رسوب زدایی گردد بسته به این که میزان رسوب ها و اجرام گرفته شده چقدر باشد متغیر است و معمولا در صورتی که این کار توسط تعمیرکار ماهر انجام گیرد در حدود 2 الی 5 ساعت به طول می انجامد.

در صورتی که سالی یک مرتبه پکیج را رسوب زدایی نمود میزان رسوبات کمتر شده و زمان زیادی برای رفع آنها نیاز نخواهد بود. توصیه می شود که در صورتی که پکیج در هر نوع برندی را خریداری نموده اید پس از گذشت یک سال اقدام به سرویس و رسوب زدایی آن توسط تکنسین این کار نمایید تا از به وجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری شده و در هزینه ها صرفه جویی گردد.

رسوب زدایی رادیاتور در تمامی برندها

برای رسوب زدایی و جرم گیری رادیاتور پکیج در تمامی برندها نیاز است تا در ابتدا آب پکیج را تخلیه نموده و 4 شلنگ پکیج را باز نمایید. پس از شست و شوی شلنگ ها باید رادیاتورها را یکی پس از دیگری باز کرده و رادیاتور قبلی را ببندید. با انجام این کار تمام لوله ها و رادیاتور به خوبی تمیز شده و رسوب زدایی در آنها انجام می گیرد.

مدت زمان رسوب زدایی پکیج چقدر می باشد؟

شستشوی مبدل پکیج با جوهر نمک روشی موثر برای از بین بردن رسوبات است، اما باید با احتیاط زیاد انجام شود. ابتدا باید مبدل را از پکیج جدا کرده و در محلولی از جوهر نمک رقیق شده (معمولاً یک قسمت جوهر نمک به سه قسمت آب) قرار داد. این محلول رسوبات کلسیمی و معدنی را حل می کند و مجاری مبدل را باز می کند.

پس از حدود 15 تا 30 دقیقه، باید مبدل را از محلول خارج کرده و با آب تمیز به خوبی شستشو داد تا تمام اثرات اسید از بین برود. سپس باید مبدل را خشک کرده و قبل از نصب مجدد، آن را به دقت بررسی کرد تا از عدم وجود نشتی یا آسیب اطمینان حاصل شود. این روش باید با دقت و توسط افراد متخصص انجام شود زیرا استفاده نادرست از جوهر نمک می تواند به مبدل آسیب برساند.

جرم گیری لوله آبگرم ساختمان

جرم گیری لوله های آب گرم ساختمان فرآیندی ضروری برای حفظ کارایی سیستم گرمایشی و جلوگیری از مشکلات ناشی از تجمع رسوبات است. این فرآیند معمولاً شامل تزریق محلول های شیمیایی خاص به داخل سیستم لوله کشی است که رسوبات را حل کرده و از سطح داخلی لوله ها جدا می کند.

برای انجام این کار، ابتدا باید سیستم را از مدار خارج کرده و محلول جرم گیر را با استفاده از یک پمپ مخصوص وارد لوله ها کرد. پس از مدتی که محلول در سیستم گردش کرد، باید آن را تخلیه کرده و سیستم را با آب تمیز شستشو داد. این فرآیند ممکن است چندین ساعت طول بکشد و نیاز به تکرار داشته باشد، بسته به میزان رسوبات موجود. پس از اتمام کار، باید سیستم را مجدداً پر کرده و از عدم وجود نشتی اطمینان حاصل کرد.

رسوب گیری پکیج با جوهر نمک

رسوب گیری پکیج با جوهر نمک روشی است که برای از بین بردن رسوبات داخل پکیج استفاده می‌ شود. این روش شامل گردش محلول رقیق شده جوهر نمک در سیستم پکیج است. ابتدا باید پکیج را از مدار خارج کرده و محلول جوهر نمک رقیق شده را با استفاده از یک پمپ مخصوص وارد سیستم کرد.

رسوب گیری پکیج با جوهر نمک

محلول باید برای مدت مشخصی (معمولاً حدود 30 دقیقه تا یک ساعت) در سیستم گردش کند تا رسوبات را حل کند. سپس باید سیستم را کاملاً تخلیه کرده و چندین بار با آب تمیز شستشو داد تا تمام اثرات اسید از بین برود. این روش باید با احتیاط زیاد و توسط متخصصان انجام شود، زیرا استفاده نادرست از جوهر نمک می‌تواند به قطعات داخلی پکیج آسیب جدی وارد کند.

چه زمانی باید رسوب زدایی انجام شود؟

رسوب زدایی باید به طور منظم و بر اساس شرایط آب منطقه و میزان استفاده از پکیج انجام شود. به طور کلی، توصیه می‌ شود که حداقل سالی یک بار رسوب زدایی صورت گیرد. اما در مناطقی با آب سخت (دارای املاح زیاد) ممکن است نیاز به رسوب زدایی بیشتر باشد.

علائمی که نشان می‌ دهند زمان رسوب زدایی فرا رسیده است شامل: کاهش فشار آب گرم، نوسانات دمایی در آب گرم، افزایش صدای پکیج، افزایش مصرف انرژی، و طولانی شدن زمان گرم شدن آب است. همچنین، اگر پکیج ارور خاصی مربوط به رسوب (مانند ارور 70 در برخی مدل‌ها) نشان دهد، باید فوراً اقدام به رسوب زدایی کرد. انجام به موقع رسوب زدایی می‌تواند عمر مفید پکیج را افزایش داده و از هزینه‌ های تعمیر و تعویض قطعات در آینده جلوگیری کند.

توی انتخاب مسیر تردید داری؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

"*" indicates required fields

Hidden

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

gform.initializeOnLoaded( function() {gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(‘#gform_ajax_frame_30’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_30’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_30’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_30’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_30’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_30’).val();gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [30, current_page]);window[‘gf_submitting_30’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_30’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [30]);window[‘gf_submitting_30’] = false;wp.a11y.speak(jQuery(‘#gform_confirmation_message_30’).text());}, 50);}else{jQuery(‘#gform_30’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [30, current_page]);} );} );

person
دریافت مشاوره رایگان

مقاله “نحوه رسوب زدایی پکیج دیواری و رادیاتورها” حاصل تلاش تیم تحریریه دپارتمان تاسیسات بود که دوره های آموزش لوله کشی ساختمان و آموزش نصب پکیج را با ارائه مدرک فنی حرفه ای برگزار میکند.

کامنت بگذارید

5/5 – (2 امتیاز)

نوشته نحوه رسوب گیری پکیج دیواری و رادیاتورها اولین بار در آموزشگاه فنی و حرفه ای فن آموزان. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری