فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

نحوه طراحی سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


 زیبایی طراحی اسکاندیناوی، در یک سبک دکوراسیون ساده، گرم و کاربردی مشخص می‌شود. ترکیبی از رنگ‌های سفید، خنثی و چوب‌های طبیعی این سبک را دلربا کرده است. سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی نوعی سبک مینیمالیستی است که در بازسازی منزل می‌توانید با استفاده از ترکیبی از بافت‌ها و رنگ‌های ملایم، فضایی گرم و جذاب ایجاد کنید. در ادامه مقاله به طور کامل به معرفی این سبک می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • سبک اسکاندیناوی یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی بسیار محبوب در جهان است که از ترکیب رنگ‌های خنثی و عناصر طبیعت استفاده می‌کند.
  • در طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی معمولا از مبلمان چوبی استفاده می‌شود.
  • سبک اسکاندیناوی به دلیل رنگ‌های روشن و ساده به‌کار رفته، فضا را آرام و شاد نشان می‌دهد. همچنین به دلیل انعکاس نور طبیعی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

معرفی سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی که یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است، از اوایل ظهور خود در قرن بیستم تا به امروز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این سبک که به سرعت در حال تبدیل به کلاسیک جدید است، امروزه یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی در جهان محسوب می‌شود.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی در ابتدا از کشورهای شمال اروپا، دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند سرچشمه گرفت. با این‌حال امروزه در تمام دنیا از این سبک استفاده می‌کنند. ریشه‌های این سبک را می‌توان در مفهوم «Hygge» جستجو کرد که یک اصطلاح دانمارکی برای بیان آرامش، رضایت و احساس خوب است.

این سبک رویکردی مینیمالیستی دارد؛ بدین صورت که بر عملکرد و سادگی در فضا تأکید زیادی دارد. این طراحی سعی دارد نور طبیعی را در محیط به حداکثر برساند تا سرمای موجود در مناطق اسکاندیناوی را کمی متعادل کند! از این رو با استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی و استفاده از بافت‌های گرم این وضعیت را ایجاد می‌کند.

المان‌های سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

سبک‌های گوناگون طراحی دکوراسیون داخلی از عناصر و المان‌های زیادی تشکیل شده‌اند که هریک نشان‌دهنده کلیت سبک موردنظر هستند. در این قسمت برای آشنایی بیشتر با سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی، عناصر اصلی آن را معرفی می‌کنیم.

1. بافت طبیعی

اتاق‌هایی با طراحی اسکاندیناوی از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و آجر برای ایجاد بافت در محیط استفاده می‌کنند. به عنوان مثال کفپوش چوبی طبیعی و دیوارهای آجری با رنگ سفید باعث ایجاد پایه‌ای خنثی و طبیعی می‌شود.

در این زمینه پشنهاد می‌کنیم مقاله سبک نئوکلاسیک چیست؟ را هم مطالعه کنید.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

2. استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی

رنگ سفید و نور طبیعی از عناصر اصلی طراحی به سبک اسکاندیناوی هستند. با توجه به زمستان‌های طولانی و روزهای کوتاه در کشورهای اسکاندیناوی، ایجاد فضاهای روشن و مطبوع موجب حفظ انرژی مثبت و ایجاد حس خوب می‌شود.

3. خطوط ساده و تمیز

مبلمان‌هایی که با خطوط ساده و تمیز مشخص می‌شود، از ویژگی‌های طراحی سبک اسکاندیناوی هستند.

4. آوردن طبیعت به داخل خانه

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی مناظر زیبای اسکاندیناوی مانند دریاچه‌ها، جنگل‌ها و کوه‌ها را تداعی می‌کند. ترکیب عناصر طبیعی فضایی ناب و شادی بخش ایجاد می‌کند. به عنوان مثال گیاهان باعث اضافه شدن عنصر طبیعی خاک به طراحی اسکاندیناوی می‌شوند.

Scandinavian style in interior decoration

اجرای سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

حال ببینیم برای استفاده از سبک اسکانديناوي در دکوراسيون داخلي باید چه اقداماتی انجام داد و کدام‌یک از عناصر تشکیل‌دهنده آن در ایجاد دکوراسیون سبک اسکاندیناوی موثرتر هستند.

  • دیوارهای رنگ روشن

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن سبک اسکاندیناوی در فضای منزل، روشن نگه داشتن رنگ دیوارهاست. دیوارهای اتاق خود را با رنگ‌های روشن، ملایم و متمایل به کرم یا سفید رنگ کنید. این ویژگی را می‌توان در سبک روستیک در معماری و دکوراسیون داخلی هم مشاهده کرد.

  • در نظر گرفتن منابع نور طبیعی

به دلیل وجود زمستان‌های بسیار سرد و تاریک در مناطق اسکاندیناوی، این مناطق به نور طبیعی توجه زیادی دارند. باید نور طبیعی وارد شده به فضای اتاق را برجسته کنید. کاری کنید که نور طبیعی متمرکز شود و توجهات را به خود جلب کند.

  • استفاده از تعداد رنگ‌های محدود

رنگ‌های استفاده‌شده در اتاق را محدود کنید. می‌توانید از سایه‌های روشن یا تیره برخی رنگ‌ها استفاده کنید؛ اما نباید در یک اتاق از تعداد زیادی رنگ متفاوت استفاده شود. حتی می‌توانید تنها از یک رنگ در اتاق استفاده کنید.

بازسازی خانه
بازسازی خانه

  • اضافه کردن مبلمان چوبی

در طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی معمولا از مبلمان چوبی استفاده می‌شود. چه به مبلمان مدرن علاقه داشته باشید و چه سنتی، مبل‌های چوبی به ایجاد طراحی نوردیک کمک می‌کنند. چوب‌های طبیعی باعث می‌شوند به سبک اسکاندیناوی بسیار نزدیک شوید.

اگر فضای شما دارای کفپوش چوبی است، بهتر است بخشی از آن برای اتصال به سایر عناصر چوبی موجود در فضا قابل مشاهده است. همه کفپوش را با قالیچه یا فرش نپوشانید.

Scandinavian style in interior decoration

  • خلوت کردن فضای اتاق

اگر می‌خواهید از سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، باید تا جای ممکن فضای اتاق را خلوت نگه دارید. تنها وسایل ضروری را در اتاق نگه دارید و سایر وسایل اضافی را به قسمت‌های دیگر منزل انتقال دهید.

  • قرار دادن صحیح آینه در فضای اتاق

آینه‌ها را داخل اتاق به‌گونه‌ای قرار دهید که نور طبیعی را منعکس کنند. این کار به گسترش بصری فضا نیز کمک می‌کند.

طراحی مبلمان سبک اسکاندیناوی 

در سبک اسکاندیناوی اغلب از پارچه‌های خز، پنبه، کتان و جیر روشن برای مبلمان استفاده می‌شود. رنگ‌ها معمولا سفید یا بژ هستند و در ترکیب با رنگ‌های پاستلی مانند آبی روشن، صورتی یا نعنایی ظاهر زیبایی ایجاد می‌کنند. همچنین از چوب طبیعی و اشکال هندسی برای مبل‌ها استفاده می‌شود.

Scandinavian style in interior decoration

ویژگی فرش سبک اسکاندیناوی 

برای سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی از فرش‌هایی استفاده کنید که دارای طرح ساده و طبیعی باشند. معمولا از طرح‌های هندسی و خطوط نازک با ترکیبات رنگی ساده در فرش سبک اسکاندیناوی استفاده می‌کنند. چنین طرح‌ها و رنگ‌های ساده‌ای باعث ایجاد حس آرامش در فضا می‌شوند.

المان‌های آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی 

آشپزخانه اسکاندیناوی را می‌توان نماد یک آشپزخانه اروپایی ساده و مدرن دانست. آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی زیبایی و سادگی را در هم می‌آمیزد. با رعایت موارد زیر می‌توانید یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی داشته باشید!

  • پوشاندن آشپزخانه با رنگ سفید

همان طور که می‌دانید، رنگ سفید در سبک اسکاندیناوی رنگی بسیار محبوب است. آشپزخانه خود را به رنگ سفید درآورید. سعی کنید رنگ کابینت‌ها، دیوار آشپزخانه و … تا حد امکان سفید باشد.

Scandinavian style in interior decoration

  • انتخاب کفپوش چوبی برای آشپزخانه

از اساسی‌ترین المان‌های سبک اسکاندیناوی، کفپوش چوبی است. این کفپوش‌ها با رنگ سفید دیوارها و دیگر وسایل تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند.

  • نصب لوسترهای مدرن

از لامپ و لوسترهایی با طرح خاص استفاده کنید تا آشپزخانه خود را روشن و زیبا سازید.

ثبت درخواست بازسازی خانه

  • استفاده از اکسسوری و وسایل با رنگ مناسب

صندلی‌های اوپن، وسایل تزئینی، گلدان و … موجود در آشپزخانه را با رنگ روشن تهیه کنید. همینطور رنگ یخچال، لباسشویی و لوازم برقی موجود در آشپزخانه نیز باید روشن و سفید باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی صحبت کردیم و اصلی‌ترین عناصر آن را معرفی کردیم. استفاده از سبک اسکاندیناوی در معماری داخلی فضایی ساده، زیبا و شیک برای شما ایجاد می‌کند که هیچ وقت از آن دلزده نخواهید شد!

سوالات متداول

آیا می‌توان سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی را با دیگر سبک‌ها تلفیق کرد؟

بله. سبک اسکاندیناوی به راحتی قابل تلفیق با سایر سبک‌ها از جمله سبک‌های مینیمالیستی و صنعتی است. با حفظ خطوط تمیز، رنگ‌های خنثی و بافت‌های دنج موجود در طراحی اسکاندیناوی می‌توان این سبک را با دیگر سبک‌ها ترکیب کرد.

آیا می‌توان به دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی رنگ اضافه کرد؟

بله. دکوراسیون اسکاندیناوی عمدتا دارای رنگ‌های خنثی است. با این وجود می‌توانید از طریق لوازم تزئینی مانند آثار هنری یا قطعات کوچک، به فضا رنگ اضافه کنید.

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی در فضاهای کوچک قابل استفاده است؟

از آنجا که سبک اسکاندیناوی در معماری داخلی از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده استفاده می‌کند، نور را بیشتر منعکس کرده و موجب بزرگتر نشان دادن فضا می‌شود. در نتیجه برای فضاهای کوچک مناسب است.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته نحوه طراحی سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری