فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

پاك كردن لکه مدفوع نوزاد از فرش

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
پاك كردن لکه مدفوع نوزاد از فرش


ایجاد لک ادرار یا مدفوع برروی فرش در خانواده‌هایی که کودک در منزل دارند یا از فرد مسن که کنترل خود را از دست داده نگهداری می‌کنند بسیار شایع است. لکه مدفوع از جمله لک‌های آزار دهنده و ناخوشایند است، زیرا لکه مدفوع علاوه بر آلودگی عمومی که ایجاد می‌کند، حامل باکتری‌های زیادی است که می‌تواند به افراد منتقل و منجر به بیماری شود.

پاک کردن این نوع لک‌ها سخت است ولی ناممکن نیست، تمیز و پاک می‌شوند، ولی ممکن است بوی نامطبوع آن باقی بماند به همین دلیل پاک کردن این نوع لک‌ها باید اصولی باشد.

مقالات منتشر شده در دسته‌بندی خانه‌داری و نظافت و شستشوی آچاره حاصل تجربه همکاران ما در سرویس نظافت منزل است. اگر شما هم تجربه‌ای دارید ممنون می‌شویم در بخش نظرات بنویسید و با سایر کاربران در میان بگذارید. به یاد داشته باشید از موکت، فرش یا مبل آلوده به مدفوع نوزاد شده و امکان شتشوی تمام آن ووجود ندارد؛ می‌توانید از سرویس مبل شویی با دستگاه استفاده کنید. در این روش از مواد شستشوی نانو با قدرت پاک‌کنندگی بالا استفاده می‌شود تا لکه‌ها بطور کامل از بین بروند. برای مشاهده مراحل مبل شویی با دستگاه می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نکات کلیدی

  • اگر لکه باقی مانده است، می‌توانید از لکه‌برهای آنزیمی یا پاک‌کننده‌های مخصوص فرش استفاده کنید.
  • همیشه قبل از استفاده از هرگونه پاک کننده جدید، آن را در یک قسمت کوچک و نامحسوس از فرش تست کنید.
  • اگر لکه بزرگ یا سرسخت است، بهتر است فرش را به قالیشویی ببرید.

نکات پاک کردن مدفوع از روی فرش

مدفوع یا ادرار انسان یا حیوانات خانگی، خون، مشروبات الکلی و غیره از جمله مهمترین عواملی هستند که علاوه بر کثیف کردن فرش، موجب نجس شدن آن می‌شود. حکم مدفوع روی فرش نجس این است که باید سریع تمیز و تطهیر شود. به همین خاطر در این مقاله بیشتر درباره نحوه حذف سریع لکه مدفوع نوزاد از فرش توضیح خواهیم داد.

  • برای تمیز کردن لک حتما باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و اجازه ندهید که کودکان و افراد دیگر تا تمیز شدن کامل در محل باشند.
  • یک کیسه پلاستیکی تهیه کنید و اول قسمت‌های جامد را از روی فرش بردارید و سپس با یک کاردک یا چاقویی که نیاز ندارید، لکه را بتراشید و کیسه را دور بیندازید تا فضا بیش از این بو نگیرد و آلوده نشود.
  • بعد با یک پارچه مرطوب سطح لکه را تمیز کنید تا آثار ظاهری لک تمیز شود. مواظب باشید پارچه خیس نباشد چون رطوبت بیش از حد باعث پخش باکتری‌ها می‌گردد و در الیاف فرش نفوذ می‌کند.

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

نحوه سریع پاک کردن مدفوع نوزاد از روی فرش

ابتدا تا حد ممکن مدفوع را بردارید. از دستمال کاغذی یا پارچه تمیز برای برداشتن تا حد ممکن مدفوع از روی فرش استفاده کنید. برای جدا کردن تکه‌های سفت مدفوع می‌توانید از کاردک یا قاشق استفاده کنید، اما مراقب باشید که به الیاف فرش آسیب نزنید.

سپس لکه را با آب سرد خیس کنید. مقداری آب سرد را روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را به آرامی روی لکه فشار دهید. از خیس کردن بیش از حد فرش خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند لکه را پخش کند.

حال نوبت محلول تمیز کننده است. در یک کاسه کوچک، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی مخلوط کنید و محلول را با آب سرد رقیق کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

اکنون لکه را با محلول تمیز کننده پاک کنید. یک اسفنج یا پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و اسفنج یا پارچه را روی لکه فشار دهید و به آرامی آن را مالش دهید. از حرکات دایره‌ای خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند لکه را پخش کند.

پس از تمیز شدن فرش، محل لکه را با آب تمیز آبکشی کنید. یک پارچه تمیز دیگر را با آب سرد خیس کنید و از آن برای آبکشی محلول تمیز کننده از روی فرش استفاده کنید تا زمانی که محلول پاک کننده به طور کامل از بین برود، این مرحله را تکرار کنید.

در آخر هم فرش را خشک کنید. می‌توانید با استفاده از یک حوله تمیز، تا حد ممکن رطوبت فرش را بگیرید یا از یک پنکه یا سشوار (با حرارت کم) برای خشک کردن کامل فرش استفاده کنید. توجه داشته باشید که به ههیچ عنوان فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا این امر می‌تواند باعث تغییر رنگ آن شود.

پاک كردن لکه مدفوع نوزاد از فرش

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

حکم مدفوع نوزاد روی فرش

در اسلام، مدفوع نوزاد شیرخوار (چه پسر و چه دختر) تا زمانی که فقط شیر می‌خورد و غذای کمکی یا شیرخشک دریافت نمی‌کند، نجس محسوب نمی‌شود. بنابراین، اگر فرش به مدفوع نوزاد شیرخوار آلوده شده باشد، برای پاک کردن آن به یک بار شستشو با آب قلیل (آب پاک که از ظرف جاری می‌شود) نیاز دارید.

بنابراین اگر سریع فرش را تمیز کردید و بو یا اثری از مدفوع نبود، لازم نیست برای پاک کردن مدفوع نوزاد شیرخوار از روی فرش از صابون یا شوینده استفاده کنید.

همچنین اگر فرش شما به مدفوع نوزاد غیر شیرخوار یا فرد بالغ آلوده شده باشد، باید طبق احکام مربوط به نجاست بزرگسالان آن را تطهیر کنید. برای احتیاط بیشتر، می‌توانید بعد از شستشو با آب قلیل، فرش را با آب کر (آب جاری) نیز بشویید.

پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل اطلاعاتتان در این زمینه 2 مقاله بهترین روش تطهیر شرعی و شستشوی فرش نجس و نحوه شستن لباس نجس با ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

سریعترین راه برای پاک کردن مدفوع نوزاد از روی فرش چیست؟

تا حد ممکن مدفوع را بردارید. لکه را با آب سرد خیس کنید. محلول تمیز کننده (سرکه سفید و صابون ظرفشویی) را تهیه کنید. لکه را با محلول تمیز کننده پاک کنید. با آب تمیز آبکشی کنید.

چه نوع پاک کننده ای برای تمیز کردن مدفوع نوزاد از روی فرش مناسب است؟

می‌توانید از محلول خانگی سرکه سفید و صابون ظرفشویی استفاده کنید. پاک کننده‌های آنزیمی یا پاک کننده‌های مخصوص فرش نیز می‌توانند موثر باشند.

حکم شرعی فرش آلوده به مدفوع نوزاد چیست؟

طبق احکام اسلام، مدفوع نوزاد شیرخوار تا زمانی که فقط شیر می‌خورد و غذای کمکی یا شیرخشک دریافت نمی‌کند، نجس محسوب نمی‌شود. برای پاک کردن فرش آلوده به مدفوع نوزاد شیرخوار، یک بار شستشو با آب قلیل (آب پاک جاری) کافی است.

چگونه می‌توانم از ایجاد لکه‌های مدفوع نوزاد روی فرش جلوگیری کنم؟

از پوشک‌های جاذب با کیفیت بالا استفاده کنید. پوشک نوزاد را به طور مرتب عوض کنید و اگر فرزندتان را به تازگی از پوشک گرفته‌اید، از روفرشی استفاده کنید.

اگر لکه مدفوع نوزاد باقی ماند چه کار کنم؟

می توانید از لکه برهای آنزیمی قوی تر یا پاک کننده‌های مخصوص فرش استفاده کنید. اگر لکه بزرگ یا سرسخت است، بهتر است فرش را به قالیشویی ببرید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته پاك كردن لکه مدفوع نوزاد از فرش اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری