فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی چیست؟

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


فیلتر یکی از بخش‌های مهم و کاربردی در ماشین‌های لباسشویی محسوب می‌شود. این قطعه با جمع‌آوری اجسام خارجی، پرز، مو و سایر آلودگی‌های موجود در آب، وظیفه حفاظت از پمپ تخلیه و شلنگ‌های دستگاه را بر عهده دارد. با این‌حال، گاهی‌اوقات ممکن است به علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی، کارکرد دستگاه مختل شود.

این مشکل کوچک ممکن است سیستم لباسشویی را با ایرادات جدی مواجه کند. نشت آب از لباسشویی، تمیز نشدن لباس‌ها و متوقف شدن کارکرد دستگاه از جمله مشکلاتی هستند که با آن مواجه خواهید شد و باید برای تعمیر لباسشویی خود اقدام کنید.

اگر برند لباسشویی شما ال جی یا سامسونگ است و در جستجوی تعمیرکار متخصص این برندها هستید، به لیست تعمیرکار لباسشویی سامسونگ و تعمیر لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

نکات کلیدی

  • انباشته شدن رسوبات، کثیفی‌ها و اجسام خارجی، از دلایل اصلی باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی هستند.
  • مراقبت نکردن و عدم نظافت منظم فیلتر، به بروز مشکلات جدی در عملکرد دستگاه منجر خواهد شد.
  • استفاده صحیح و به اندازه از مواد شوینده، کمک شایانی به کاهش رسوب در فیلتر می‌نماید.
  • در نظافت و جایگذاری مجدد فیلتر، به نحوه صحیح انجام کار و توصیه‌های سازنده توجه کنید.

دلایل اصلی باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی

در بیشتر مواقع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی مربوط به نحوه نگهداری و استفاده نادرست از دستگاه است. مانند تمیز نکردن منظم فیلتر یا بی‌دقتی در چک کردن لباس‌هایی که ممکن است اجسام سختی در جیب‌هایشان وجود داشته باشد. این اجسام با عبور از مجاری لباسشویی در بخش فیلتر گیر می‌کنند و مشکلاتی را در کارکرد دستگاه به وجود می‌آورند.

در این بخش به تمامی این موارد به تفصیل خواهیم پرداخت.

تجمع رسوبات و مواد زائد

یکی از مواردی که می‌توان به عنوان علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و سایر برندها به آن اشاره کنیم، انباشته شدن بیش از حد رسوبات، پرز، مو و دیگر مواد زائد در آن است.

اگر فیلتر به طور منظم بازدید و تمیز نشود، به مرور زمان این آلودگی‌ها در آن تجمع پیدا کرده و مانع از چرخش و باز شدن فیلتر می‌شوند.

برای مثال، علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ در بسیاری از موارد، همین رسوب‌گرفتگی است.

در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ، فیلتر معمولاً در پایین و جلوی دستگاه قرار دارد. اگر به دلیل تمیز نکردن به موقع، فیلتر دچار گرفتگی شدید شده باشد، درب آن به سختی باز خواهد شد یا اصلاً باز نمی‌شود.

باز نشدن فيلتر ماشين لباسشويي

استفاده از مواد شوینده نامناسب

از دیگر دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی، می‌توان به استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش‌ازحد از آنها اشاره کرد. ماشین‌های لباسشویی برای عملکرد بهینه، به مقدار مشخصی پودر یا مایع شوینده نیاز دارند.

اگر بیشتر از مقدار توصیه‌شده از این مواد استفاده کنید، کف اضافی ایجاد می‌شود و رسوباتی در فیلتر به جا می‌ماند. این مورد عمدتاً زمانی رخ می‌دهد که از شوینده‌های نامرغوب یا نامناسب برای دستگاه استفاده شود؛ بنابراین در انتخاب نوع و میزان شوینده باید دقت کافی داشت.

مواد شوینده بی‌کیفیت در اکثر لباسشویی‌ها مشکل ایجاد می‌کند و به مرور، فیلتر دستگاه دچار رسوب‌گرفتگی می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی ال جی!

آسیب دیدن مکانیزم فیلتر

در برخی مواقع ممکن است علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی، خرابی یا آسیب‌دیدگی بخش‌های مختلف مکانیزم درب فیلتر باشد.

فنرها، قفل‌ها و دیگر قطعات تشکیل‌دهنده این مکانیزم، به مرور زمان و بر اثر استهلاک یا استفاده نادرست، ممکن است دچار مشکل شوند و کارکرد اشتباهی داشته باشند.

مثلاً علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی اسنوا در برخی موارد، شل‌شدگی فنر یا مکانیزم درب فیلتر گزارش شده است. در چنین شرایطی، حتی اگر فیلتر دچار گرفتگی نباشد، باز هم به دلیل ایراد در قسمت‌های متحرک، باز و بسته کردن آن با مشکل مواجه خواهد شد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

گیر کردن اجسام خارجی

ورود اجسام خارجی به محفظه فیلتر و گیر کردن آنها در مسیر حرکت این قطعه، از دیگر علل شایع باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی است. اشیایی مانند سکه، گیره مو، دکمه و موارد مشابه، در صورت عبور از دیگ شستشو و رسیدن به محفظه فیلتر، در بین پره‌های آن گیر کرده و مانع چرخش فیلتر می‌شوند.

فرقی نمی‌کند که مدل لباسشویی شما چیست و از کدام برند است. این مشکل در بیشتر مواقع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی اسنوا، ال جی، سامسونگ و سابر برندها تشخیص داده شده است.

به همین دلیل لازم است که برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، قبل از قرار دادن لباس‌ها در داخل لباسشویی، به خوبی آن‌ها را بررسی کنید.

نصب نادرست فیلتر

دقت در نصب صحیح فیلتر پس از تمیز کردن، نکته بسیار مهمی است که نادیده گرفتن آن می‌تواند باعث بروز مشکل در باز و بسته شدن فیلتر شود. اگر فیلتر به درستی در جایگاه خود قرار نگیرد یا جهت آن اشتباه باشد، با مشکل گیر کردن و عدم چرخش روبه‌رو خواهد شد.

بنابراین، لازم است پس از هر بار تمیز کردن، با حوصله و دقت کافی فیلتر را مجدد نصب کنید. نحوه قرارگیری صحیح فیلتر در هر مدل ماشین لباسشویی، تفاوت‌هایی دارد که باید به آنها توجه نمود.

علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی دوو نیز در برخی موارد، جا نرفتن کامل فیلتر در محل خود یا بسته نشدن صحیح درب آن گزارش شده است. پس همواره پس از نظافت فیلتر ماشین لباسشویی دوو یا سایر برندها، از نصب دقیق آن اطمینان حاصل کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی ال جی با آچاره

راه‌های پیشگیری و رفع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم، باز نشدن فيلتر ماشين لباسشويي، به عوامل مختلفی بستگی دارد و مربوط به مدل و برند خاصی نیست. مواردی که ذکر شد، ممکن است علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بکو، دوو، ال جی، سامسونگ و سایر برندهای داخلی و خارجی باشد. 

برای پیشگیری از این مشکل بهتر است موارد زیر را رعایت کنید تا ضمن بهبود کارکرد دستگاه، از ورود خسارت و خراب شدن قطعه فیلتر لباسشویی هم جلوگیری شود.

1. بازدید و تمیز کردن منظم فیلتر

یکی از ساده‌ترین و در عین‌حال مؤثرترین راه‌های پیشگیری از مشکل باز نشدن فیلتر لباسشویی، تمیز کردن مرتب و منظم آن است. توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار، بسته به میزان استفاده از دستگاه، فیلتر را از نظر تجمع آلودگی و رسوبات بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به نظافت آن نمایید.

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی استفاده می‌کنید، بهتر است حداقل ماهی یک بار فیلتر را تمیز نمایید. این کار از انباشته شدن بیش از حد آلودگی‌ها و بروز مشکل باز نشدن فیلتر جلوگیری خواهد کرد.

علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی

2. نصب دقیق فیلتر پس از تمیز کردن

بعد از اینکه فیلتر را از ماشین لباسشویی خارج کردید و نظافت آن را به اتمام رساندید، دقت کافی در جایگذاری صحیح آن داشته باشید. فیلتر باید دقیقاً در محل اصلی خود و با زاویه صحیح نصب شود تا بتواند به درستی به چرخش درآید و عملکرد مناسبی داشته باشد. در غیر این صورت احتمال گیر کردن یا باز نشدن فیلتر وجود خواهد داشت.

3. بررسی لباس‌ها قبل از شستشو

یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انسداد فیلتر، بررسی دقیق لباس‌ها و خالی کردن جیب‌های آنها قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی است. با این کار می‌توانید از ورود اجسام خارجی مانند سکه، دکمه، گیره مو یا امثال آن به محفظه فیلتر و گیر کردن در مکانیزم دستگاه جلوگیری نمایید.

مجدداً تأکید می‌کنیم که این مورد در تمامی انواع ماشین‌های لباسشویی اعم از سامسونگ، ال جی، اسنوا، بکو یا دوو صدق می‌کند. پس برای آنکه با مشکل باز نشدن فیلتر مواجه نشوید، همواره محتویات جیب لباس‌های خود را قبل از شروع چرخه شستشو خارج نمایید.

4. استفاده صحیح از مواد شوینده

همانطور که پیشتر ذکر شد، استفاده نامناسب یا بیش‌ازحد از مواد شوینده در ماشین لباسشویی، یکی از علل رسوب‌گرفتگی فیلتر محسوب می‌شود؛ بنابراین، همواره سعی کنید شوینده‌های مرغوب و مناسب دستگاه خود را تهیه کنید و مطابق با توصیه سازنده، از مقدار لازم آنها استفاده نمایید.

هم در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ، ال جی، اسنوا و هم در مدل‌های بکو و دوو، رعایت نکردن میزان شوینده می‌تواند به مرور زمان باعث رسوب‌گرفتگی در فیلتر شود.

علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بکو

جمع‌بندی

باز نشدن فیلتر لباسشویی مشکل نسبتاً رایجی است که دلایل مختلفی دارد.

تجمع بیش‌ازحد رسوبات و آلودگی‌ها، استفاده نادرست از مواد شوینده، آسیب‌دیدگی مکانیزم فیلتر، گیر کردن اجسام خارجی و نصب اشتباه فیلتر، از جمله شایع‌ترین علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی هستند که با رعایت نکاتی که ذکر شد، می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

سؤالات متداول

علائم گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی چیست؟

برخی از نشانه‌های گرفتگی فیلتر شامل کاهش کیفیت شستشو، ایجاد بوی نامطبوع، افزایش سر و صدای دستگاه حین کار، بالا آمدن آب در محفظه ماشین و البته باز نشدن درب فیلتر است.

هر چند وقت یکبار باید فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کرد؟

توصیه می‌شود بسته به میزان استفاده، هر یک تا دو ماه یکبار فیلتر را بررسی کنید و در صورت مشاهده آلودگی یا رسوب، نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید.

اگر با وجود تمیز کردن، فیلتر ماشین لباسشویی باز نشد چه باید کرد؟

در چنین مواردی احتمالاً فیلتر دچار آسیب شده یا جسم خارجی در آن گیر کرده است. بهترین کار مراجعه به تعمیرکار برند مورد نظر برای بررسی دقیق‌تر است.

<a target="_blank" rel="nofollow" href="https://achareh.co/landing/lg-washing-machine-repairer” class=”achareh-button”> تعمیر ماشین لباسشویی ال جی
<a target="_blank" rel="nofollow" href="https://achareh.co/landing/lg-washing-machine-repairer” class=”achareh-button”> تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

به این پست امتیاز دهید

نوشته علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی چیست؟ اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری