فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

نگهداری شامادورا (۰ تا ۱۰۰ نگهداری،‌ تکثیر و افزایش رشد)

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


نخل‌های شامادورا، نخل‌هایی با رشد کند و بومی جنگل‌های بارانی جنوب مکزیک و گواتمالا هستند. این گیاهان به رطوبت یکنواخت و متوسط نیاز دارند. با وجود اینکه نور غیر مستقیم و فضای روشن را دوست دارند، اما سازگاری نسبتا بالایی دارند و محیط با نور کم را نیز تحمل می‌کنند. لذا نگهداری شامادورا چندان سخت نیست.

در ادامه مقاله به بررسی نکات مختلف نگهداری، تکثیر و افزایش رشد این گیاه می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که آچاره با خدمات جامعش همیشه در کنار شماست بنابراین اگر برای تمیزکاری گلخانه و منزل خود به سرویس نظافت منزل فوری آچاره نیاز داشتید و یا برای حفظ شادابی و نگهداری گیاهان آپارتمانی خود از باغبانان ما کمک می‌خواستید کافی است درخواست خود را رایگان در سایت ثبت کنید.

نکات کلیدی

برای داشتن گیاهی پرپشت موارد زیر را رعایت کنید:

  • نور دوست هستند اما علاقه‌ای به نور مستقیم خورشید ندارند.
  • عاشق دمای گرم، بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بوده و مقاوم به سرما نیستند.
  • مانند بسیاری از نخل‌های دیگر، رطوبت را دوست دارند. خاک باید به‌طور یکنواخت مرطوب بماند، اما هرگز خیس یا غرقاب نباشد.
  • یک بار در ماه و با استفاده از کود ضعیف و متعادل و فقط در طول بهار و تابستان کود دهید. توصیه می‌شود کوددهی را در پاییز و زمستان متوقف کنید.

نحوه نگهداری شامادورا در منزل

اگر به دنبال گیاهی سرسبز با مراقبت آسان هستید، این مقاله مجله آچاره با موضوع شرایط نگهداری شامادورا به شما کمک خواهد کرد.

۱. مکان مناسب برای قرار دادن گیاه ‌شامادورا

این گیاهان نور دوست هستند اما علاقه‌ای به نور مستقیم خورشید ندارند. بنابراین می‌توانید شامادورا را در جایی نورگیر و در مقابل یک پنجره به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. در صورتی که پس از مدتی برگ‌های گیاه شروع به زرد شدن کردند، به این معنی است که گیاه بیش از حد نور می‌گیرد و باید سایه بیشتری ایجاد کنید.

۲. دما و رطوبت مناسب برای شامادورا

یکی از نکات مهم در شرایط نگهداری شامادورا حفظ رطوبت مناسب آن است. این گیاهان عاشق دمای گرم، بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بوده و مقاوم به سرما نیستند. اگر این گیاه را در فضای باز پرورش می‌دهید، هنگام شب، زمانی که دما به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد افت کرد، گیاه را به داخل خانه در مکانی با دمای مناسب انتقال دهید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

۳. آبیاری شامادورا

نخل‌های شامادورا، مانند بسیاری از نخل‌های دیگر، رطوبت را دوست دارند. خاک باید به طور یکنواخت مرطوب بماند، اما هرگز خیس یا غرقاب نباشد. زمانی که خاک به عمق ۲۵ درصد خشک شد، آبیاری کامل انجام دهید.

این نخل که به نخل‌های سالنی هم معروف هستند دوست دارند در فصل بهار و تابستان به طور منظم آبیاری شوند. اما در طول زمستان اینطور نبوده و باید دفعات آبیاری را به نصف کاهش دهید.

اطمینان حاصل کنید که خاک شامادورا همیشه مرطوب باقی بماند اما به طور کامل زیر آب نرود. اگر آب زیادی در خاک باشد، به مرور زمان ریشه‌ها پوسیده می‌شوند و اگر آب موجود در خاک کم باشد می‌تواند برای گیاه مضر باشد. خرید رطوبت سنج برای این گیاه توصیه می‌شود. شامادورا را در تابستان هفته‌ای یک یا دو بار و در زمستان هر دو هفته یک بار آبیاری کنید.

شامادورا

۴. خاک مناسب برای نگهداری شامادورا

این نخل‌ها ترکیبی از خاک را ترجیح می‌دهند که زهکشی خوبی داشته باشد و در عین حال رطوبت را حفظ کند. یک خاک مخلوط گلدان که در گلفروشی‌ها موجود است و کیفیت مطلوبی دارد،‌ خوب عالی عمل خواهد کرد. همچنین خاک را می‌توان با کوکو تا ۲۵ درصد اصلاح کرد تا رطوبت حفظ شود.

۵. گلدهی شامادورا

در صورت داشتن شرایط مناسب، نخل‌های سالنی به‌راحتی در داخل خانه شکوفا می‌شوند. این گیاهان معمولاً در فصل بهار شکوفا می‌شوند و ساقه‌ گل‌های منشعب، گل‌های زردی دارند که میوه‌های زرد کوچکی تولید می‌کنند که در هنگام رسیدن، تیره رنگ و متمایل قهوه‌ای می‌شوند.

۶. کوددهی مناسب در نگهداری شامادورا

کوددهی شامادورا را یک بار در ماه و با استفاده از کود ضعیف و متعادل و فقط در طول بهار و تابستان انجام دهید. توصیه می‌شود کوددهی را در پاییز و زمستان متوقف کنید.

۷. روش تکثیر شامادورا

رایج‌ترین روش تکثیر این گیاهان از طریق بذر است. البته تکثیر بذر همیشه قابل اطمینان نیست و جوانه‌زنی ۶ تا ۹ ماه و یا حتی بیشتر نیز طول می‌کشد و میزان موفقیت متغیر است. تکثیر از طریق پاجوش، یک گزینه دیگر است.

اطمینان حاصل کنید که قطعه‌ای که انتخاب شده ریشه کافی دارد. جدا کردن پاجوش از گیاه اصلی می‌تواند باعث ایجاد شوک به گیاه و در نتیجه از بین رفتن برگ و توقف رشد شود. بهبودی این گیاهان از شوک ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در صورتی که مهارت لازم برای این کار را ندارید توصیه می‌کنیم از قلمه‌زدن آن اجتناب کنید.

۸. سمپاشی شامادورا

از آنجایی که این گیاهان به کنه‌های عنکبوتی حساس هستند، برای جلوگیری از این امر یک یا دو ماه یکبار و به‌طور مرتب آنها را با سم مناسب اسپری‌پاشی کنید.

۹. تعویض گلدان

از آنجایی که این گیاهان رشد زیادی ندارند؛ فقط کافی است گلدان آنها را هر ۲ یا ۳ سال یک بار عوض کنید. این کار تضمین می‌کند که گیاه خاک بیشتری داشته باشد و در نتیجه ذخیره و دسترسی بهتری به مواد مغذی داشته باشد. علاوه بر این، خاک بیشتر، یک بافر آب بزرگتر نیز فراهم می‌کند تا گیاه کمتر دچار کمبود آب شود.

این کار را همیشه در بهار انجام دهید تا گیاه آسیب کمتری ببیند. مراقب ریشه‌های بسیار ظریف این گیاه باشید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

گلدان شامادورا

۱۰. تغذیه

همانطور که می‌دانید شامادورا رشد سریعی ندارد و به‌طور کلی به تغذیه اضافی زیادی نیاز ندارد. هرگز در زمستان مواد مغذی اضافی به گیاه ندهید، زیرا گیاه در حالت استراحت قرار دارد. فقط در بهار و تابستان مقداری مواد مغذی اضافی به گیاه بدهید. این کار را هر ماه یک بار انجام دهید.

۱۱. بیماری‌های شامادورا

حفظ رطوبت مناسب یکی از مهم‌ترین نکات در مقابله با بیماری‌های این گیاه است. محیط‌های گرم و خشک می‌توانند آفات را جذب کنند و اگر محیط مرطوب باشد و خاک بیش از حد مرطوب باشد می‌تواند پوسیدگی ریشه و سایر عفونت‌ها را تشدید کند. آفاتی که باید مراقب آنها باشید شامل شپشک‌های آرد آلود، فلس و شته‌ها هستند. مراقبت نادرست از گیاهان می‌تواند آنها را در برابر هجوم حشرات، آسیب‌پذیر کند. بنابراین همیشه سعی کنید نکاتی که بیان شد را رعایت کنید.

بیماری‌های دیگری که معمولاً روی نخل‌های سالنی مشاهده می‌شوند عبارتند از: پوسیدگی ریشه و لکه ‌برگی که به ترتیب می‌توانند از خاک بیش از حد مرطوب و گردش هوا ضعیف ناشی شوند. برای حل مشکل برگ‌های ناسالم را هرس کنید و اجازه دهید خاک تا حدودی خشک شود تا گیاه فرصتی برای بهبودی پیدا کند.

۱۲. هرس کردن

نخل‌های سالن به نگهداری کمی نیاز دارند. این گیاهان می‌توانند به صورت وحشی رشد کنند؛ بنابراین برای زیبایی بیشتر می‌توان هرازگاهی آنها را هرس کرد تا گیاه مرتب بماند.

۱۳. وضعیت سمی بودن برای انسانها و حیوانات

گیاهان شامادورا برای انسان و حیوانات خانگی غیر سمی هستند.

نگهداری شامادورا در آب

این گیاهان به آبیاری بیش از حد حساس هستند و نمی‌توانند غرق بودن در آب را تحمل کنند. در حالت ایده‌آل، باید گیاه را در خاک با رطوبت در سطح یکنواخت نگه دارید.

سوالات متداول

آیا می‌توان شامادورا را در آب نگهداری کرد؟‌

خیر، این گیاهان به رطوبت زیاد حساس هستند و نمی‌توانند غرق بودن در آب را تحمل کنند.

شامادورا چقدر به نور خورشید نیاز دارد؟

شامادورا نور را دوست دارد، اما نور مستقیم خورشید را نه. گیاه را در مقابل یک پنجره شمالی قرار دهید. اگر شامادورای شما زرد شده، به این معنی است که بیش از حد نور می‌گیرد.

شامادورا به چه مقدار آب نیاز دارد؟

گلدان شامادورا را در فصل تابستان هفته‌ای یک یا دو بار و در زمستان هر دو هفته یک بار آبیاری کنید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته نگهداری شامادورا (۰ تا ۱۰۰ نگهداری،‌ تکثیر و افزایش رشد) اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری