فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

بهترین روش شستن لباس مشکی و 10 نکته کاربردی!

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


بهترین روش شستن لباس مشکی، روشی است که علاوه‌بر از بین بردن آلودگی‌ها، باعث بور شدن و سفیدک زدن پارچه نشود.

به همین دلیل بسیاری از افراد به منظور تثبیت رنگ مشکی، به خرید محصولات شوینده‌ای روی آورده‌اند که فرمولاسیون خاصی برای شستشوی لباس‌های مشکی دارد؛ اما در کمال تعجب باز هم شاهد بور شدن لباس‌های مشکی خود هستند.

ما در این مقاله قصد داریم چند راهکار ساده بیان کنیم که برای شستن لباس‌های مشکی بسیار کاربردی است و شما می‌توانید بدون نگرانی، لباس مشکی خود را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

ضمنا یادآور می‌شویم که سرویس نظافت منزل شرق تهران یکی از سرویس‌های پردرخواستی است که توسط نیروهای نظافتی باتجربه آچاره ارائه می‌شود. برای بهره‌مندی از این خدمات و محاسبه آنلاین قیمت، روی لینک کلیک کنید.

 نکات کلیدی

  • شست‌وشوی بیش از حد عاملی برای رنگ‌پریدگی است و عمر لباس را کم می‌کند. اگر لباسی به طور مشهود کثیف یا بدبو نیست، آن را در هوای آزاد قرار دهید و سعی کنید تا جای ممکن از شستن غیرضروری لباس‌ها اجتناب کنید.
  • افزودن یک فنجان سرکه سفید به آب سرد می‌تواند به تثبیت رنگ لباس سیاه کمک کند.
  • برای لباس‌هایی که از قبل شروع به کم‌رنگ‌شدن کرده‌اند، استفاده از رنگ‌دانه‌های مخصوص لباس‌های سیاه می‌تواند مقداری از رنگ ازدست‌رفته را بازگرداند.

بهترین روش شستن لباس مشکی

برای شستشوی لباس‌های مشکی مانند از بین بردن لکه سوختگی روی لباس مشکی، صرفا استفاده از شوینده پارچه‌های تیره، کافی نیست. در کنار استفاده از این محصولات باید چند نکته ساده را نیز رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1- لباس‌های مشکی را با سایر لباس‌ها نشویید

همیشه قبل از انجام شست‌وشو، لباس‌های مشکی خود را از لباس‌های رنگ روشن جدا کنید؛ چرا که این کار از ریزش رنگ و کم‌رنگ ‌شدن رنگ مشکی لباس جلوگیری می‌کند.

۲- لباس‌ها را از داخل پشت‌ورو کنید

پشت‌ورو کردن لباس‌های مشکی‌تان قبل از شستن می‌تواند اصطکاک هنگام شست‌وشو و در نتیجه رفتن رنگ را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. این مرحله ساده، به حفظ بافت لایه بیرونی پارچه و حفظ رنگ و یکپارچگی آن کمک زیادی می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

۳- در انتخاب شوینده مناسب دقت کنید

 همه مواد شوینده با فرمول یکسان ساخته نمی‌شوند. برای شستن لباس‌های تیره؛ شما باید شوینده‌ای را انتخاب کنید که قرمولاسیون آن مخصوص باشد.

این شوینده‌ها حاوی موادی هستند که به محافظت از رنگ و جلوگیری از پخش و محو شدن آن کمک می‌کنند. از سفیدکننده یا هر ماده شوینده‌ای بر پایه مواد سفیدکننده دوری کنید؛ چون می‌توانند باعث تغییر رنگ و حتی آسیب به بافت لباس شوند.

best way to wash black clothes

۴- لزوم استفاده از آب سرد در شست‌وشو

یکی از نکات مهم بهترين روش شستن لباس مشکي، استفاده از آب سرد است. آب داغ رنگ‌ها را سریع‌تر از بین می‌برد؛ درحالی‌که آب سرد برای پارچه ملایم‌تر است و به حفظ رنگ اصلی لباس برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند. 

۵- برنامه شست‌وشوی ملایم‌ لباسشویی را انتخاب کنید

 برخی از تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستن رخت‌های خیلی چرک برنامه‌ریزی شده است که قدرت بیشتری برای شستن لباس‌ها دارد. بهترین روش شستن لباس مشکی با ماشین لباسشویی، استفاده از یک چرخه ملایم است.

این برنامه مچاله شدن و برخورد بافت پارچه با هم را به حداقل می‌رساند که می‌تواند از رفتن رنگ لباس و سایش آن پیشگیری کند. هرچه لباس‌های شما کمتر به دیواره‌های لباسشویی برخورد کنند و مچاله شوند، رنگ اولیه خود را بهتر حفظ می‌کنند.

۶- میزان بار مناسب لباسشویی را رعایت کنید

 اضافه‌بار در ماشین می‌تواند منجر به تمیز کردن ناهمگون و ایجاد اصطکاک بیش از حد بین لباس‌ها شود که به‌شدت آسیب‌زننده است. به لباس‌های‌تان فضای کافی بدهید تا آزادانه حرکت کنند و بتوانند به‌آرامی شسته شوند.

How to wash black clothes with a washing machine

۷- از نرم‌کننده‌ لباس استفاده کنید

 یک نرم‌کننده پارچه می‌تواند به کاهش اصطکاک در طول چرخه شست‌وشو کمک کند که در نوع خود به جلوگیری از رنگ‌رفتگی‌ها کمک می‌کند. دنبال نرم‌کننده‌هایی باشید که مخصوصا برای رنگ‌های تیره طراحی شده‌اند تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

۸- عملیات خشک‌ کردن باید به‌دقت انجام شود

 خشک‌ کردن با هوا بهترین گزینه برای لباس‌های مشکی‌ است. نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث رنگ‌پریدگی شود؛ بنابراین لباس‌های خود را در مکان سایه‌دار یا داخل خانه به‌دور از تابش مستقیم آفتاب آویزان کنید. همان‌طور که بالاتر به آسیب‌زا بودن آب داغ اشاره شد، اگر از خشک‌کن استفاده می‌کنید برای جلوگیری از آسیب، حرارت را روی درجات پایین تنظیم کنید.

best way to wash black clothes

۹- با احتیاط اتو کنید

 گرمای بیش از حد ناشی از اتو باعث رنگ‌پریدگی لباس‌های مشکی می‌شود. هنگام اتو زدن، لباس را به سمت بیرون برگردانید و از کمترین درجه حرارت ممکن استفاده کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: نحوه پاك كردن لكه عطر از روي لباس

1۰- نگهداری صحیح لباس‌های مشکی بعد از شستشو

در کنار اجرای بهترین روش شستن لباس مشکی، لازم است که در نگهداری لباس خود هم نکاتی را رعایت کنید. نگهداری مناسب، کلید نهایی حفظ رنگ لباس مشکی شماست. آن‌ها را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید بگذارید. برای جلوگیری از ایجاد چروک از چوب‌لباسی‌های پددار کمک بگیرید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

جمع‌بندی

در این مقاله نکاتی در خصوص بهترین روش شستن لباس مشکی با دست و ماشین لباسشویی بیان کردیم. با رعایت همین چند راهکار ساده می‌توانید از رنگ‌پریدگی و بور شدن پارچه‌های مشکی جلوگیری کنید. چنانچه لباس شما دارای بافت و پارچه خاصی است و نگران آسیب دیدن آن هستید، بهتر است از خدمات خشکشویی آنلاین مراکز معتبر برای شستشوی لباس مشکی خود بهره ببرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از مواد شوینده یکسان برای لباس‌های مشکی و رنگ‌های دیگر استفاده کرد؟

خیر. لازم است از شونده‌های ملایم‌تر و مخصوص استفاده شود.

آیا ماشین لباسشویی به لباس‌های مشکی آسیب وارد می‌کند؟

اگر شرایط و اصول لازم رعایت شود و مراقبت درستی از لباس‌ها به عمل بیاید، شست‌وشو با ماشین لباسشویی ایرادی ندارد.

به این پست امتیاز دهید

نوشته بهترین روش شستن لباس مشکی و 10 نکته کاربردی! اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری