فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

روش های افزایش شتاب خودرو

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
روش های افزایش شتاب خودرو


اگر صاحب یک خودروی سواری هستید یا به عنوان مکانیک خودرو مشغول کار هستید، ممکن است به دنبال راه هایی برای سریع تر کردن خودروی خود باشید. در حالی که هر مدل اتومبیلی در مورد تغییرات گزینه های متفاوتی دارد، برخی راه های ارتقاء شتاب خودرو وجود دارند که می توانید برای بهبود عملکرد و سرعت هر وسیله نقلیه به آن ها توجه کنید. در این مقاله روش های افزایش شتاب خودرو را به دو دسته تیونینگ خودرو و سرویس های دوره ای تقسیم کرده و راه حل های متعددی را برای بالا بردن شتاب خودرو پیشنهاد می دهیم.

آموزش مکانیک خودرو

اگر علاقه مند به خودرو و رشته مکانیک خودرو هستید میتوانید در دوره های آموزش مکانیک خودرو درجه 1 و درجه 2 که به صورت صفر تا صد و کاملاً عملی و تخصصی در آموزشگاه فن آموزان برگزار میشوند شرکت کرده و مدرک فنی حرفه ای آن را دریافت کنید. جهت مشاهده شرایط این دوره روی تصویر بالا کلیک کنید.

تماس با فن آموزان

ویدئو توضیحات کارشناس درباره روش های افزایش شتاب خودرو :

راه های افزایش شتاب خودرو

  • ارتقا شمع های خودرو
  • استفاده از فن های برقی جدید
  • تعویض سیستم اگزوز
  • کاهش وزن خودرو
  • تعویض هدرز اگزوز خودرو
  • نصب بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ تر
  • تولید بیشتر قدرت از موتور خودرو
  • افزایش چسبندگی و کشش تایر خودرو
  • ارتقا ترمز خودرو
  • سیستم تعلیق را ارتقا دهید
  • استفاده از چیپ افزایش شتاب خودرو

ارتقا شمع های خودرو

شمع های خودروی شما یک جزء مهم موتور هستند و اگر آن طور که باید کار نکنند، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مورد سرعت خودرو شما شود. شمع ها جرقه کوچکی را در یک شکاف کوچک مشتعل می کنند که جرقه احتراق لازم برای شروع و راه اندازی ماشین شما را ایجاد می کند. با به حرکت درآوردن پیستون های موتور، خودروی شما می تواند به طور موثر در جاده روشن شود و به حرکت خود ادامه دهد. هنگامی که شمع های شما فرسوده می شوند یا مانند گذشته از کار می افتند، می تواند منجر به یک سری مشکلات شود. با توجه به نقش مهم شمع در بالا رفتن شتاب خودرو می توان با ارتقا آن و تعویض آن ها شاهد بالا رفتن میزان شتاب خودرو شد.

ارتقا شمع های خودرو

 

استفاده از فن های برقی جدید

همه خودرو ها دارای یک فن هستند که هوا را از طریق رادیاتور می کشد تا موتور را در دمای خنک و کاربردی نگه دارد. برخی از خودرو های قدیمی با استفاده از فن های مکانیکی برای جذب نیرو از موتور ساخته شده اند، بنابراین اگر وسیله نقلیه قدیمی تری دارید، ممکن است عاقلانه باشد که فن های قدیمی خود را با فن های برقی جدید جایگزین کنید. این مورد کمک می کند تا مقداری از توان وسیله نقلیه خود را آزاد کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری در بزرگراه حرکت کنید.

استفاده از فن های برقی جدید

تعویض سیستم اگزوز

آیا می دانستید که با تعویض سیستم اگزوز می توانید سرعت وسیله نقلیه خود را افزایش دهید؟ ورودی اگزوز وسیله نقلیه شما برای عملکرد و سرعت ماشین شما بسیار مهم است. وقتی روی یک اگزوز جدید یا پس از فروش سرمایه گذاری می کنید، می تواند به آزادسازی بخشی از نیروی موتور خودروی شما کمک کند.

تعویض سیستم اگزوز

کاهش وزن خودرو

اگر خودروی قدیمی تری دارید، به احتمال زیاد با مواد سنگین ساخته شده است. یک راه آسان برای کاهش وزن خودرو، تعویض کاپوت و صندوق عقب خود با نمونه های فیبر کربنی است. اجزای سبک وزن می توانند با سرعت بیشتری نسبت به قطعات سنگین تر حرکت کنند. سبک کردن وسیله نقلیه شما تا حد امکان با شناسایی قطعات سنگین تر و تعویض آن ها با قطعات سبک تر شروع می شود. به عنوان مثال، تعویض ترمز های کارخانه با روتور های دو تکه سبک تر و با عملکرد بهتر می تواند کاهش وزن قابل توجهی را ارائه دهد.

هم چنین می توانید با سبک کردن چرخ فلایو یا تعویض باتری، نسبت قدرت به وزن خودروی خود را بهبود بخشید. چرخ فلایویل سنگین شما به اسب بخار بیشتری برای حرکت نیاز دارد، بنابراین سبک کردن بار موتور، حرکت سریع تر و شتاب بیشتری را فراهم می کند. تعویض رینگ های کارخانه ای سنگین تر با چرخ های آلیاژی سبک وزن نیز وزن را کاهش می دهد و شتاب حرکت ماشین را زیاد می کند. هنگامی که به کاهش وزن وسیله نقلیه خود توجه می کنید، اتومیل شما برای شتاب گرفتن در بزرگراه یا مسیر مسابقه به سختی کار نمی کند.

کاهش وزن خودرو

تعویض هدرز اگزوز خودرو

سرمایه گذاری روی یک هدرز اگزوز جدید یک راه عالی برای افزایش اسب بخار و گشتاور خودرو شما است. فرقی نمی کند که هدرز های لوله بلند یا کوتاه بخرید، هدرز اگزوز با حرکت سریع تر و کارآمد تر هوا به عملکرد بهتر خودروی شما در شتاب گیری کمک می کند. با ارتقای اگزوز، میزان محدودیت موتور با کاهش جریان اگزوز کاهش می یابد. یک سیستم اگزوز کامل، از هدرز گرفته تا لوله اگزوز، بزرگ ترین دستاورد های عملکرد شتاب ماشین را به همراه خواهد داشت.

تعویض هدرز اگزوز خودرو

نصب بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ تر

بدنه دریچه گاز خودروی شما، در ارتباط با سیستم تزریق سوخت، به تنظیم جریان هوایی که وارد موتور می شود کمک می کند. این سیستم بخش مهمی از وسیله نقلیه شما است زیرا برای روشن شدن صحیح موتور به هوا نیاز است. هنگامی که یک بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ با فلپ های بزرگ تر نصب می کنید، باعث می شود هوای بیشتری به موتور جریان یابد که می تواند عملکرد آن را افزایش دهد. یک بدنه دریچه گاز بزرگ تر که هوا را با سرعت افزایش یافته تحویل می دهد می تواند به شما کمک کند تا در وسیله نقلیه خود شتاب بیشتری بگیرید.

نصب بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ تر

تولید بیشتر قدرت از موتور خودرو

هر چه موتور شما هوای بیشتری مصرف کند، قدرت بیشتری تولید می کند. افزایش اندازه ورودی یا تغییر به سیستم ورودی هوای سرد، هر دو راه های آسانی برای مشاهده افزایش قابل توجه انرژی هستند. ارتقاء سیستم اگزوز شما بیشتر از بهبود ظاهر و صدای سواری شما است. با دادن هوای اضافی به سیستم های اگزوز مدرن، نیروی بیشتری را به روشی کارآمد برای خروج از موتور تان تولید می کنند. یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش پتانسیل قدرت موتور، استفاده از تیونر های قدرت برای تنظیم جنبه های عملکرد خودرو – مانند مخلوط سوخت به هوا و زمان جرقه زنی – برای یافتن تنظیمات بهینه است. اصلاح نهایی افزایش قدرت ناشی از تجهیز سواری شما به یک سوپر شارژر یا توربو شارژر است که می تواند عملکرد موتور شما را تا بیش از 35 درصد افزایش دهد.

تولید بیشتر قدرت از موتور خودرو

افزایش چسبندگی و کشش تایر خودرو

حداکثر شتاب وسیله نقلیه شما به طور مستقیم به میزان چسبندگی یا کشش تایر های شما بستگی دارد. اگر با عاج های فرسوده روی لاستیک های خود حرکت می کنید، به احتمال زیاد شتاب خودرو به طور شگفت انگیزی کاهش یافته است. تعویض لاستیک های قدیمی یا ارتقا به لاستیک های با قابلیت کشش بالا، اطمینان حاصل می کند که وسیله نقلیه شما چسبندگی لازم برای شروع حرکت را دارد. هم چنین، ارتقاء صفحه فشار کلاچ و دیسک می تواند به کاهش لغزش کلاچ کمک کند و قدرت بیشتری را به زمین برساند.

افزایش چسبندگی و کشش تایر خودروعلت استارت نخوردن ماشین علت استارت نخوردن ماشینهمچنین بخوانید

ارتقا ترمز خودرو

عملکرد خودرو در شتاب گیری فقط به قدرت و کنترل آن بستگی ندارد، شما باید بتوانید خودرو را متوقف کرده و به طور موثر در پیچ ها تنظیم کنید. اگر ترمز های شما در حد عالی نیستند، با یک تنظیم خوب ترمز، خیلی زود تر از زمانی که نیاز دارید، از دریچه گاز خارج می شوید و پدال وسط را فشار می دهید.

ارتقاء پایه ترمز، مانند دیسک ها و لنت های بهتر، آنقدر ها هم گران نیستند و به شما سود قابل توجهی در بودجه می دهند. در ادامه می توانید به سراغ دیسک های سوراخ شده و/یا شیار دار بروید. برای کسانی که می خواهند جدی باشند، یک تبدیل ترمز بزرگ با دیسک های عظیم و کالیپر های بزرگ باید قدرت توقف بی نظیری را ارائه دهد. روغن ترمز و خطوط را فراموش نکنید تا بیشترین بهره را از راه اندازی خود ببرید.

ارتقا ترمز خودرو

ارتقا سیستم تعلیق

پس از بررسی کردن ترمز ها، چرخ ها و لاستیک ها، زمان آن فرا رسیده است که خودروی خود را در پیچ ها نیز کنترل کنید. سیستم تعلیق ارتقا یافته، خودرو را سفت می کند و کاهش نیروی وارد بر بدنه موجب هندلینگ و واکنش بهتر راننده می شود. چندین مؤلفه وجود دارد که می توان برای دستیابی به این امر تغییر داد. آنهایی که بودجه کمی دارند معمولاً به دنبال مجموعه ای از فنر های کاهش دهنده هستند، اما برای عملکرد بهتر، مجموعه کاملی از فنر ها و دمپر ها یا راه اندازی کویل توصیه می شود.

استفاده از چیپ افزایش شتاب خودرو

یکی دیگر از راه های بالا بردن شتاب ماشین، اضافه کردن تراشه افزایش شتاب خودرو است. این چیپ به درگاه دیاگ خودرو اتصال پیدا می کند. این چیپ با برقراری ارتباط با ایسیو خودرو، اطلاعاتی را در مورد وضعیت موتور و مکان سنسور های متنوع کسب کرده و آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. سپس با استفاده از تجزیه و تحلیل صورت گرفته، در جداول فشار و نسبت سوخت به هوا و هم چنین شدت پاشش سوخت، تغییراتی را پیاده سازی می کند تا بهبود شتاب خودرو را تضمین کند و هم چنین از افزایش مصرف سوخت جلوگیری کند.

استفاده از چیپ افزایش شتاب خودرو

راهکار های افزایش شتاب خودرو با انجام سرویس های دوره ای و تعمیرات خودرو

یکی از راه حل های آسان برای افزایش شتاب، انجام سرویس های دوره ای و تعمیرات خودرو می باشد. انجام این اقدامات تضمین می کند که اتومبیل و قطعات آن عملکرد عالی داشته باشند و بتوانند از حداکثر ظرفیت خود بهره ببرند. توجه کنید که با وجود این که این اقدامات می توانند به راحتی کارکرد شتاب خودرو را در مدت زمان کوتاهی به طرز چشمگیری بالا ببرند، نیازمند پرداخت هزینه بالایی نیستند. راهکار های افزایش شتاب خودرو با انجام سرویس های دوره ای و تعمیرات خودرو عبارتند از:

  1. تعویض فیلتر هوا
  2. تعویض کاتالیزور
  3. تعویض روغن موتور و فیلتر روغن
  4. تعویض انژکتور خودرو
  5. بررسی سیم و پدال گاز
  6. بررسی رینگ پیستون و سوپاپ
  7. تعویض چرخ دنده خودرو
  8. بررسی استپ موتور
  9. استفاده از لاستیک مناسب
  10. استفاده از چرخ های سبک تر
  11. بررسی ورودی هوا
  12. تنظیم و ریمپ ECU خودرو
  13. سرویس و نگهداری خودرو به طور منظم
  14. تعویض قطعات مکانیکی
  15. القای اجباری

تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوا می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد خودرو ایجاد کند. فیلتر هوا وظیفه جمع آوری ذات گرد و غبار و سایر آلاینده ها از هوای مورد نیاز برای سوختن در موتور را دارد. با گذشت زمان، منافذ فیلتر هوا با ذرات و آلاینده ها گرفته می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. بنابراین، تعویض فیلتر هوا در دوره های منظم می تواند باعث بهبود شتاب خودرو شود. با تعویض فیلتر هوا، هوای تمیز تر و با کیفیت تری به موتور ارسال می شود که باعث بهبود عملکرد و افزایش شتاب خودرو می شود.

تعویض فیلتر هوا

تعویض کاتالیزور

تعویض کاتالیزور نمی تواند به طور مستقیم به افزایش شتاب خودرو کمک کند. کاتالیزور وظیفه تبدیل گاز های آلاینده موجود در دود خروجی موتور به گاز های کمتر آلاینده را دارد. با گذشت زمان، عملکرد کاتالیزور کاهش می یابد. در این حالت ممکن است دود خروجی موتور بشتر از حد مجاز باشد و باعث کاهش کارایی موتور و کاهش شتاب خودرو شود. بنابراین، تعویض کاتالیزور در دوره های منظم می تواند باعث بهبود شتاب خودرو شود.

لازم به ذکر است که تعویض کاتالیزور تنها یکی از عواملی است که می تواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند و باید با سایر عوامل مانند تعویض فیلتر هوا، تعویض روغن موتور و تعویض کمپرسور ها همراه باشد.

تعویض کاتالیزور

تعویض روغن موتور و فیلتر روغن

فارغ از بالا بردن شتاب خودرو، تعویض روغن و فیلتر روغن یکی از اقدامات اساسی دوره ای می باشد که باید به طور منظم انجام شود. روغن موتور و فیلتر روغن وظیفه کاهش سایش بین قطعات موتور و روان بودن حرکت ماشین را بر عهده دارند. با گذشت زمان و استفاده از خودرو، روغن موتور کثیف می شود و فیلتر روغن نیز نمی تواند به خوبی ذرات کوچک و آلاینده های موجود در روغن را جذب کند. این تنها یکی از اقداماتی است که باعث می شود پیستون ها بهتر کار کرده و فرآیند احتراق کامل انجام شود تا در نهایت شتاب خودرو به طور شگفت انگیزی بالا برود.

تعویض روغن موتور و فیلتر روغن

تعویض انژکتور خودرو

یکی از عوامل موثر در افزایش شتاب خودرو، انژکتور های موجود در سیسیتم سوخت رسانی می باشند. از آنجایی که سوخت خودرو همراه با ناخالصی عرضه می شود، این ذرات ریز ناخالصی موجب توقف عملکرد سوخت رسانی از انژکتور به سر سیلندر شده و در نهایت شاهد پایین آمدن شتاب خودرو خواهیم بود. تعویض دوره ای انژکتور خودرو می تواند مشکل را برطرف کند.

تعویض انژکتور خودرو

بررسی سیم و پدال گاز

سیم گاز و پدال گاز وظیفه کنترل میزان سوختی که به موتور تزریق می شود را دارند. با فشار دادن پدال گاز، سیم گاز که به انژکتور ها متصل است، باز می شود و سوخت به موتور تزریق می شود. با افزایش میزان سوختی که به موتور تزریق می شود، قدرت موتور افزایش می یابد و در نتیجه شتاب ماشین نیز بیشتر می شود. شما می توانید در تعمیرات سالیانه یا ماهانه اتومبیل خود، سیم و پدال گاز را چک کنید تا در صورت شل شدن اتصالات، اقدامات لازم را انجام دهید.

بررسی سیم و پدال گاز

بررسی رینگ پیستون و سوپاپ

بررسی و تعویض رینگ پیستون و سوپاپ می تواند به بهبود شتاب خودرو کمک کند. رینگ پیستون وظیفه کنترل روغن و روغن کاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون را دارند. اگر رینگ پیستون فرسوده شده یا آسیب دیده باشد، روغن بیشتری وارد سیلندر ها خواهد شد که با مخلوط هوا و سوختی که در آنجاست، می سوزد و منجر به روغن سوزی ماشین می شود. هم چنین، اگر سوپاپ ها آسیب دیده یا فرسوده شوند، قسمتی از مخلوط سوخت و هوا در مرحله تراکم از بین می رود و شتاب خودرو کاهش می یابد. بنابراین، بررسی و تعویض رینگ پیستون و سوپاپ می تواند به بهبود شتاب خودرو کمک کند.

بررسی رینگ پیستون و سوپاپ

تعویض چرخ دنده خودرو

تعویض چرخ دنده خودرو در تعمیرات دوره ای اتومبیل می تواند به بهبود شتاب خودرو کمک کند، اما این به نوع چرخ دنده ای که انتخاب می کنید نیز بستگی دارد. اگر چرخ دنده ای با نسبت دنده های متفاوت نصب کنید، می توانید شتاب خودرو را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر چرخ دنده ای با نسبت دنده های کوتاه تر انتخاب کنید، شتاب اولیه خودرو افزایش می یابد. این به این دلیل است که نسبت دنده های کوتاه تر باعث می شود تا قدرت موتور به چرخ ها سریع تر منتقل شود. با این حال، این تغییر ممکن است بر سرعت نهایی خودرو تأثیر منفی بگذارد.

به طور کلی، تعویض چرخ دنده خودرو به تنهایی ممکن است شتاب خودرو را به طور قابل توجه ای افزایش ندهد. اما اگر به همراه سایر بهینه سازی ها و تغییراتی مانند بهبود عملکرد موتور، تعویض سیستم اگزوز و بهینه سازی سیستم تعلیق انجام شود، می تواند در کل به بهبود شتاب خودرو کمک کند.

تعویض چرخ دنده خودرو

بررسی استپ موتور

استپ موتور یکی از اجزای اصلی در تعمیرات خودرو می باشد که معمولا توسط مکانیک ها بررسی و در صورت نیاز تعویض می گردد. این قطعه با تنظیم میزان هوای ورودی به سیلندر اتومبیل در کارکرد موتور ماشین و شتاب گیری آن نقش موثری دارد. اگر می خواهید شتاب خودرو را بالا ببرید، با مراجعه به مکانیکی ها در تعمیرات ماهانه و سالیانه خود، استپ موتور را بررسی کنید تا در صورت وجود هر گونه خوردگی و آسیب دیدگی، با باز کردن و تعویض آن با یک نمونه جدید، مشکل را برطرف نمایید.

بررسی استپ موتور

استفاده از لاستیک مناسب

استفاده از لاستیک مناسب می تواند به بهبود شتاب خودرو کمک کند. لاستیک های مناسب باعث می شوند که اتصال بهتری بین چرخ ها و جاده برقرار شود، که در نتیجه به کاهش اسلاید چرخ ها و افزایش کارایی شتاب دهی خودرو کمک می کند. برای انتخاب لاستیک مناسب برای بهبود شتاب خودرو، باید لاستیک هایی که دارای گریپ بالایی هستند را انتخاب کنید. هم چنین به عرض لاستیک نیز توجه نمایید. لاستیک های با عرض بیشتر ممکن است اتصال بهتری به جاده داشته باشند، اما باید مراقب باشید که عرض لاستیک بیش از حد لازم نباشد، زیرا ممکن است باعث کاهش کارایی سوخت و کنترل خودرو شود.

فشار لاستیک باید به طور منظم بررسی و تنظیم شود. لاستیک هایی که با فشار مناسبی باد شده اند، عملکرد بهتری در شتاب دهی دارند و هم چنین به کاهش مصرف سوخت کمک می کنند. لاستیک های سبک تر کمک می کنند تا وزن کل خودرو کاهش یابد و در نتیجه شتاب بهتری داشته باشد. اما باید مراقب باشید که لاستیک های بسیار سبک ممکن است در برخی شرایط کنترل خودرو را کاهش دهند. با توجه به این نکات، می توانید لاستیک مناسبی را برای خودروی خود انتخاب کنید که به بهبود شتاب آن کمک کند.

استفاده از لاستیک مناسب

چک کردن پمپ بنزین خودرو

یکی دیگر از اقدامات مناسب برای افزایش شتاب ماشین در سرویس و تعمیرات دوره ای، بررسی عملکرد پمپ بنزین خودرو می باشد. خرابی پمپ بنزین خودرو موجب متوقف شدن عملکرد سوخت رسانی به اتومبیل می شود و کاهش چشم گیر شتاب خودرو می گردد.

چک کردن پمپ بنزین خودرو

وزن چرخ بخشی از عملکرد و احساس کلی خودرو است و به همین دلیل است که بسیاری از وسایل نقلیه جدید چرخ های فولادی مهر و موم شده و جوش داده شده جایگزین چرخ های آلیاژی ریخته گری شده آلومینیومی شده است. مجموعه ای از رینگ های خوب نه تنها ماشین شما را خنک تر نشان می دهد، بلکه عملکرد ماشین شما را از طریق کاهش وزن و هم چنین بهبود هندلینگ و ترمز گیری بهبود می بخشد. چرخ های سنگین خودرو توسط سیستم تعلیق خودرو پشتیبانی نمی شود و این جرم زیاد باعث می شود که شتاب دادن به وزن فنر سه برابر دشوار تر شود. بنابراین داشتن چرخ های سبک وزن واقعاً می تواند عملکرد خودرو را در شتاب گرفتن بهبود بخشد.

بررسی ورودی هوا

موتور ها با مخلوطی از هوا و سوخت کار می کنند، بنابراین با تامین هوای بیشتر موتور، می توانیم قدرت را افزایش دهیم. ورودی های هوا در اصل لوله ای هستند که در انتهای آن یک فیلتر هوا تعبیه شده است. شما می توانید با انجام تعمیرات دوره ای و بررسی ورودی هوا اجازه دهید موتور خودروی شما هوای بیشتری را جذب کند.

ورودی هوا به ماشین شما اجازه می دهد راحت تر نفس بکشد، اما باید با هوای سرد تغذیه شود، زیرا هوای گرم در نهایت به قیمت چند اسب بخار تمام می شود. یک ورودی هوا به خودی خود نیروی زیادی برای شما فراهم نمی کند، اما اگر قصد دارید شتاب موتور اتومبیل را بیشتر تغییر دهید، ضروری است.

بررسی ورودی هوا

تنظیم و ریمپ ECU خودرو

اساسا، تیونینگ ECU یک به روز رسانی نرم افزاری است که محدودیت های کارخانه را بر روی خودروی شما حذف می کند و عملکرد را بهبود می بخشد. جایگزینی دستگاه با یک تراشه عملکرد سفارشی می تواند اسب بخار، سرعت و مسافت پیموده شده را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. روش های مختلفی برای تنظیم الکترونیکی موتور وجود دارد. ابتدایی ترین نسخه یک سیستم piggyback یا یک جعبه تنظیم است. فلش کردن یا تعویض تراشه استاندارد روشی بهتر، اما کمی گران تر برای انجام آن است. برای حداکثر تنظیم، سیستم های مدیریت کامل موتور وجود دارد که معمولاً در اتومبیل های بسیار تنظیم شده برای تغییر برنامه ریزی در مورد زمان بندی، مخلوط سوخت و هوا و سایر ورودی های مرتبط با اسب بخار استفاده می شود. افراد می توانند برای بالا بردن شتاب خودرو، ایسیو را در تعمیرات دوره ای مد نظر گرفته و آن را به نحو احسن تنظیم کنند.

 

تنظیم و ریمپ ECU خودرو

سرویس و نگهداری خودرو به طور منظم

اگر می خواهید خودروی شما به عملکرد عالی خود ادامه دهد، باید به طور منظم آن را تعمیر کنید. این تعمیرات هزینه های هنگفتی نداشته و شامل تعویض مایعات و فیلتر های مختلف و هم چنین تعویض شمع ها می شود. برای کسانی که خودرو هایی با موتور های تیون شده دارند، می تواند ایده خوبی باشد که حداقل سالی یک بار خودروی خود را به یک تیونر معتبر ببرند. با انجام این کار، آن ها می توانند فشار سوخت، زمان جرقه زنی و نقشه برداری را بررسی و تنظیم کنند تا خودروی شما در اوج کارایی کار کند. حتی خودرو هایی که به نظر می رسد خوب کار می کنند، گاهی اوقات برای عملکرد بهینه نیاز به تنظیمات دارند.

سرویس و نگهداری خودرو به طور منظم

تعویض قطعات مکانیکی

خودرو های قدیمی از قطعات مکانیکی استفاده می کنند که نیرو را از موتور می گیرند، اما خبر خوب این است که می توان آن ها را با قطعات الکتریکی جایگزین کرد. تعویض یک فن مکانیکی با یک فن الکتریکی می تواند عمر دینام و باتری را بیشتر کند و در نهایت شاهد افزایش چشمگیر شتاب خودرو شود. بنابراین ممکن است بخواهید آن قطعات را نیز ارتقا دهید. پمپ های سوخت مکانیکی یکی دیگر از قطعاتی است که می توان آن را جایگزین قطعه الکتریکی کرد. ممکن است با این تغییرات قدرت افزایش زیادی نداشته باشید، اما این شروع کار است و راهی نسبتاً ارزان برای به دست آوردن کمی قدرت اضافی است.

تعویض قطعات مکانیکی

القای اجباری

دو روش مختلف وجود دارد که می توانید القای اجباری را به خودروی خود اضافه کنید: توربو شارژر و سوپر شارژر. فروش خودرو ها همراه با این ویژگی ها مستقیماً از کارخانه در حال حاضر غیر معمول نیست، زیرا این ویژگی به موتور های کوچک تر اجازه می دهند قدرتی بیشتر با آلایندگی کمتر تولید کنند.

توربو شارژر ها و سوپر شارژر ها را می توان به عنوان قطعات پس از فروش اضافه کرد و با وارد کردن اکسیژن بیشتر به موتور، قدرت بیشتری به آن القا کرد. انجام صحیح آن ارزان نخواهد بود، اما می تواند مقادیر زیادی نیرو تولید کند. فقط مطمئن شوید که بقیه موتور و هم چنین گیربکس به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند آن را مدیریت کنند.

توی انتخاب مسیر تردید داری؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

var gform;gform||(document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,function(){gform.scriptsLoaded=!0}),window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,function(){gform.domLoaded=!0}),gform={domLoaded:!1,scriptsLoaded:!1,initializeOnLoaded:function(o){gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?o():!gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,o):document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,o)},hooks:{action:{},filter:{}},addAction:function(o,n,r,t){gform.addHook(“action”,o,n,r,t)},addFilter:function(o,n,r,t){gform.addHook(“filter”,o,n,r,t)},doAction:function(o){gform.doHook(“action”,o,arguments)},applyFilters:function(o){return gform.doHook(“filter”,o,arguments)},removeAction:function(o,n){gform.removeHook(“action”,o,n)},removeFilter:function(o,n,r){gform.removeHook(“filter”,o,n,r)},addHook:function(o,n,r,t,i){null==gform.hooks[o][n]&&(gform.hooks[o][n]=[]);var e=gform.hooks[o][n];null==i&&(i=n+”_”+e.length),gform.hooks[o][n].push({tag:i,callable:r,priority:t=null==t?10:t})},doHook:function(n,o,r){var t;if(r=Array.prototype.slice.call(r,1),null!=gform.hooks[n][o]&&((o=gform.hooks[n][o]).sort(function(o,n){return o.priority-n.priority}),o.forEach(function(o){“function”!=typeof(t=o.callable)&&(t=window[t]),”action”==n?t.apply(null,r):r[0]=t.apply(null,r)})),”filter”==n)return r[0]},removeHook:function(o,n,t,i){var r;null!=gform.hooks[o][n]&&(r=(r=gform.hooks[o][n]).filter(function(o,n,r){return!!(null!=i&&i!=o.tag||null!=t&&t!=o.priority)}),gform.hooks[o][n]=r)}});

"*" indicates required fields

Hidden

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

gform.initializeOnLoaded( function() {gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(‘#gform_ajax_frame_30’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_30’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_30’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_30’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_30’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_30’).val();gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [30, current_page]);window[‘gf_submitting_30’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_30’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [30]);window[‘gf_submitting_30’] = false;wp.a11y.speak(jQuery(‘#gform_confirmation_message_30’).text());}, 50);}else{jQuery(‘#gform_30’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [30, current_page]);} );} );

person
دریافت مشاوره رایگان

مقاله “دلایل کم شدن نور چراغ های خودرو چیست؟” حاصل تلاش تیم تحریریه دپارتمان اتومکانیک بود که دوره های آموزش صافکاری خودرو، آموزش نقاشی خودرو را با ارائه مدرک فنی حرفه ای برگزار میکند. در واقع فن آموزان بزرگترین مرکز تخصصی آموزش های الکترونیک، مکانیک و تعمیرات در تهران است که با مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور دوره های درآمد زا ویژه بازار کار و اشتغال از جمله آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و … را برگزار می کند.

کامنت بگذارید

1.5/5 – (4 امتیاز)

نوشته روش های افزایش شتاب خودرو اولین بار در آموزشگاه فنی و حرفه ای فن آموزان. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری