فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

بهترین روش جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


خاک گرفتن وسایل علاوه‌بر ایجاد مشکلات سلامتی مانند آلرژی، ظاهر خانه را نازیبا و غیرقابل‌تحمل می‌کند. به همین دلیل گردگیری یکی از امور همیشگی نظافت منزل است که باید هر روز انجام شود؛ اما به دلیل مشغله‌های فراوان، تکرار هر روزه این کار، در بعضی مواقع غیرممکن می‌شود. ما قصد داریم در این مطلب، روش‌های موثری در خصوص جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون را آموزش دهیم که برای سایر وسایل نیز بسیار کاربردی است.

با آچاره همراه باشید تا راهکارهای مقابله با گرد و خاک روی میز تلویزیون را بیان کنیم و توضیح دهیم که چکار کنیم میز شیشه ای خاک نگیرد؟!

نکات کلیدی 

  • برای گردگیری میز تلویزیون از پارچه‌های پرزدار و مخملی استفاده نکنید. 
  • پاک کردن میز تلویزیون به صورت منظم می‌تواند از لکه گرفتن بیشتر جلوگیری کند. 
  • دکوراسیون شما و محل قرارگیری میز تلویزیون می‌تواند نقش زیادی در میزان جذب گرد و غبار داشته باشد. 

روش‌های جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون

راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگيری از خاک گرفتن ميز تلويزيون و برق انداختن خانه از آن استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها به شرح زیرند: 

1. گردگیری میز تلویزیون به صورت منظم 

اگر نشستن گرد و غبار بر روی میز تلویزیون شما را آزرده کرده است؛ بهتر است همین حالا دست به کار شوید و یک برنامه منظم برای گردگیری تنظیم کنید.

گردگیری میز تلویزیون به صورت منظم باعث می‌شود تا کمتر شاهد کثیف شدن میز تلویزیون باشید. توجه داشته باشید که استفاده از پارچه‌های نرم و محلول‌های مناسب در هنگام رفع گرد و غبارهای نشسته بر روی میز تلویزیون ضروری است. 

Dusting the TV table

2. استفاده از پوشش محافظ 

روکش‌های خاصی در بازار یافت می‌شوند که می‌توانید برای مقابله با گرد و خاک روی میز تلویزیون تهیه کنید. اگه علاقه‌ای به استفاده از این روکش‌ها ندارید، بهتر است سراغ پارچه‌های نرم بدون الیاف بروید. با پهن کردن این پارچه‌ها روی میز تلویزیون میزان جذب آلودگی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. 

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

3. استفاده از لکه‌گیر شیشه 

لکه‌گیر شیشه، محصولی شیمیایی است که جهت گردگیری میز تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول فوق‌العاده با تمیز کردن سطح میز از نشستن آلودگی‌های بیشتر و جذب گرد و غبارها جلوگیری می‌کند. کافی است یک بار از این محصولات استفاده کنید تا شاهد تاثیر آن بر روی تمیز شدن میز باشید. 

4. خلوت نگه‌داشتن فضای اطراف تلویزیون

بهترین راهکار برای جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون این است که مواد قابل خاک‌گیری را نزدیک میز قرار ندهید. گلدان‌ها، وسایل تزیینی ساخته شده از سفال، ظروف غذا و … می‌توانند زمینه را برای خاک گرفتن میز تلویزیون فراهم کنند؛ به ویژه در فصول گرم سال که کولر روشن است. بهتر است به محل قرارگیری این وسایل توجه کافی داشته باشید تا کمتر با آلوده شدن میز تلویزیون روبه‌رو شوید. 

5. رفع سریع لکه‌ها

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما وجود لکه بر روی میز تلویزیون می‌تواند احتمال آلودگی را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر لکه‌‌ای هر چند کوچک روی میز مشاهده کردید، در اولین فرصت آن را پاک کنید تا مانع از خاک‌گیری بیشتر شوید. 

محلول‌های مناسب جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون

حالا که می‌دانیم گردگیری کردن میز تلویزیون یک راهکار موثر برای جلوگیری از خاک گرفتن بیشتر است، خوب است تا طرز تهیه چندین مورد از شیشه پاک کن خانگی برای گردگیری میز منزل را نیز بیان کنیم. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • استفاده از اسپری و مواد شیمیایی 

اولین و مهم‌ترین راهکار برای گردگیری میز تلویزیون استفاده از اسپری‌ها و مواد شیمیایی آماده در بازار است. محلول‌های تمیزکننده‌ شیشه آماده موجود در بازار و مواد شیمیایی چون الکل و ایزوپروپیلیک بهترین گزینه برای رفع آلودگی‌ از روی میزهای شیشه‌ای هستند. 

کافی است با یک پارچه نرم ابتدا خاک و آلودگی‌ها را از روی میز پاک کرده و سپس با استفاده از اسپری و پارچه تمیز دیگری محیط میز را تمیز کنید. 

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

  • استفاده از آب اکسیژنه 

مقداری آب اکسیژنه بر روی میز آب‌پاش کرده‌ و به مدت 5 دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز میز را دستمال بکشید تا گرد و غبارها و لکه‌ها از بین بروند. 

  • استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی 

در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی و آب بریزید و مخلوط کنید. سپس یک فوم نرم یا پارچه لطیف را به این مخلوط آغشته کرده و روی میز بکشید. در نهایت نیز با یک پارچه لطیف دیگر میز را پاک کنید. 

Dealing with dust on the TV screen

  • استفاده از محلول آب و سرکه یا لیمو ترش

سرکه و لیمو یک اسید طبیعی برای از بین بردن لکه‌ها و گرد و غبارها محسوب می‌شوند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند جهت گردگیری میز تلویزیون مقداری سرکه یا آب لیمو و آب را با نسبت یکسان مخلوط کرده و از آن برای رفع آلودگی‌ها استفاده کنید. با مطالعه مقاله نظافت منزل با لیموترش، اطلاعات بیشتری در خصوص استفاده از این محلول خانگی برای تمیزکاری کسب خواهید کرد.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

نتیجه‌گیری 

در این مطلب به بررسی پاسخ این سوال پرداختیم که چکار کنیم میز شیشه ای خاک نگیرد؛ همچنین چندین راهکار موثر را برای جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون بیان کردیم. عمل به روش‌های ذکرشده می‌تواند به شما کمک کند تا از آلودگی بیشتر میز تلویزیون جلوگیری کرده و گردگیری را بهتر انجام دهید. 

سوالات متداول 

کدام پارچه برای گردگیری میز تلویزیون مناسب است؟

پارچه‌های نرم و لطیفی که پرز ندارند، بهترین گزینه برای گردگیری میز تلویزیون هستند.

از چه ترکیبات خانگی می‌توان برای گردگیری میز تلویزیون استفاده کرد؟

می‌توانیم از ترکیبات خانگی مانند آب اکسیژنه، ترکیب آب و سرکه و ترکیب آب و مایع ظرفشویی برای گردگیری میز تلویزیون استفاده کنیم.

کدام مواد شیمیایی برای گردگیری میز تلویزیون مناسب هستند؟

مواد شیمیایی مانند الکل و ایزوپروپیلیک برای رفع گرد و خاک از روی میز تلویزیون مناسبند.

به این پست امتیاز دهید

نوشته بهترین روش جلوگیری از خاک گرفتن میز تلویزیون اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری