فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

راز گردگیری خانه و نظافت آسان

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همه ما برای حفظ نظافت در محیط زندگی خود باید انجام دهیم، گردگیری خانه است. با گردگیری کردن نه تنها دکوراسیون خانه زیباتر به نظر می‌رسد، بلکه سلامت اعضای خانواده نیز تضمین می‌شود.

برخلاف آنچه که تصور می‌شود، گردگیری خانه نیاز به مهارت و برنامه‌ریزی دارد. ازاین‌رو تصمیم داریم در این مطلب از مجله آچاره، نکات گردگیری خانه را بیان کنیم. 

اگر شما برای گردگیری و نظافت منزل خود فرصت کافی ندارید، می‌توانید از طریق ثبت سفارش در وبسایت آچاره با تیم‌های حرفه‌ای نظافت از جمله تیم نظافت ساختمان شرق تهران و سایر مناطق در تماس باشید و نظافت منزل یا محل کار خود را به نیروهای مجرب و کاربلد این سرویس‌ها بسپارید.

نکات کلیدی 

  • بهتر است با توجه به محیط زندگی‌تان و شرایط آب و هوایی که دارد، یک برنامه منظم برای گردگیری کردن در نظر بگیرید. 
  • برای گردگیری از دستمال‌های نخی و میکروفایبر استفاده کنید.
  • برس‌های گرد جاروبرقی، مخصوص گردگیری کردن نقاط حساسی مانند لوازم شیشه‌‌ای، لامپ و … هستند.

منظور از گردگیری خانه چیست؟ 

گردگیری خانه به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که جهت تمیز کردن نقاط مختلف منزل از آلودگی‌ها و گرد و غبارها انجام می‌گیرد. معمولا افراد حرفه‌ای از ابزارهای خاصی برای گردگیری استفاده می‌کنند تا بتوانند به سرعت آلودگی‌ها و گرد و غبارهای محیطی را از بین ببرند.

البته توجه داشته باشید که برای گردگیری منزل نیازی به تجهیزات گران‌قیمت و پیشرفته نیست. این کار را با ساده‌ترین ابزار نیز می‌توان انجام داد که در ادامه به این مورد می‌پردازیم.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان شرق تهران!

برای گردگیری خانه از چه وسیله ای استفاده کنیم؟ 

برای گردگیری صحیح و اصولی منزل شما نیاز به وسایل و تجهیزاتی خواهید داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

1. دستمال‌های میکروفایبر

دستمال‌های میکروفایبر، دستمال‌های خاصی هستند که به واسطه ساختار ویژه الیاف خود، خاصیت جذب فوق‌العاده‌ای دارند.

این الیاف ریز و باردار، ذرات گرد و غبار و آلودگی را به دلیل جاذبه الکترواستاتیکی به خود می‌چسبانند و موجب افزایش قدرت پاک‌کنندگی این دستمال‌ها نسبت به دیگر دستمال‌های معمولی می‌شوند.

این ویژگی منحصربه‌فرد، میکروفایبر را به ابزاری ایده‌آل برای نظافت انواع سطوح تبدیل می‌کند. به همین دلیل بدون نیاز به مواد شوینده قوی، قادر به حذف لکه‌ها و آلودگی‌ها هستند که برای تمیز کردن اتاق خواب و سایر نقاط خانه بسیار کاربردی است. 

House dusting

2. مایع شستشوی مناسب 

یکی از مهم‌ترین ابزاری که برای گردگیری اصولی خانه به آن نیاز خواهید داشت، مایع شستشو است. مایه‌های شستشوی فراوانی با قدرت پاک‌کنندگی لکه‌ها، جرم‌گیری سطوح و سفیدکنندگی در بازار موجودند که از آن‌ها می‌توان برای تمیز کردن خانه استفاده کرد. 

3. سطل آب 

دسترسی سریع به آب برای تمیز کردن سطوح ضروری است. با در اختیار داشتن یک سطل آب مناسب، دیگر نیازی نیست که هربار برای شستشوی دستمال، از هر نقطه خانه به سمت آشپزخانه یا حمام بروید. 

اما در نظر داشته باشید که پس از چند بار استفاده از آب داخل سطل، لازم است که آب را عوض کنید تا ضمن رعایت بهداشت، تمیزی را روی سطوح به وضوح مشاهده کنید. 

4. جارو دستی و خاک‌انداز

برای گردگیری کردن دیوارها و سقف یکی از ابزاری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، جارو دستی و خاک‌انداز است. بهتر است از جاروی دسته بلند استفاده کنید تا به قسمت‌های دور از دسترس خانه هم به راحتی دسترسی داشته باشید.

5. جارو شارژی

جارو شارژی را می‌توانیم یکی از جدیدترین دستگاه‌های گردگیری خانه بدانیم که با استفاده از انرژی باتری امکان دسترسی شما به نقاط مختلف خانه برای تمیزکاری را فراهم می‌کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به راحتی گرد و خاک و آشغال‌های ریز و درشت را از روی فرش، مبلمان و پرده‌ها از بین ببرید. 

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

6. گردگیر

گردگیرها ابزار کاربردی برای گردگیری سطوح مختلف، به ویژه قسمت‌های مرتفع مانند بالای پرده‌ها هستند. گردگیرهای مختلفی در بازار یافت می‌شوند که از بین آن‌ها گردگیرهای دارای دسته بلند به دلیل طول مناسب و امکان دسترسی به نقاط مختلف و گردگیرهای میکروفایبر به دلیل قیمت مناسب و قابلیت جذب بالای آلودگی‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. 

House dusting

7. جارو برقی

جاروبرقی‌ها به دلیل داشتن برس‌های گوناگون، کاربرد بسیار زیادی در گردگیری خانه دارد. برس‌های گرد جاروبرقی، مخصوص گردگیری کردن نقاط حساسی مانند لوازم شیشه‌‌ای، لامپ و … هستند.

از برس‌های متوسط برای گردگیری مبل، تشک و تخت استفاده می‌شود. از برس‌های باریک نیز جهت گردگیری کردن درزها و نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است، استفاده می‌شود. 

8. تی مناسب 

بدون استفاده از تی مناسب، گردگیری خانه بسیار سخت و دشوار خواهد بود. به همین دلیل تی را به عنوان مهم‌ترین ابزار گردگیری نیز در نظر می‌گیرند. تی‌های مناسب گردگیری را می‌توان به سه دسته تی نخی و رشته‌ای، تی حوله‌ای و تی دارای پد قابل تعویض تقسیم‌بندی کرد. 

نکات گردگیری خانه

برای اینکه بتوانید فرایند گردگیری را به نحو احسن انجام دهید، توصیه می‌شود به نکات زیر توجه داشته باشید: 

  • گردگيري خانه بعد از جارو

اگر شاهد گرد و غبار روی لوازم خانگی هستید، در اولین قدم منزل را جاروبرقی بکشید. این کار باعث می‌شود تا حجم زیادی از گرد و خاک‌ها از بین بروند و گردگیری بسیار آسان‌تر شود. توجه کنید که برای گردگیری بهتر است از سر مخصوص و پرزدار جاروبرقی استفاده شود. 

  • استفاده از پارچه مناسب 

بهتر است برای گردگیری کردن سطوح مختلف خانه از پارچه مرطوب استفاده کنید. چنانچه به دنبال پارچه‌ای خاص با قابلیت‌های عالی هستید، پارچه میکروفایبر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این پارچه در کنار بهترین پاک کننده وسایل چوبی می‌تواند سطوح آغشته به روغن را نیز به راحتی پاک کند. 

نظافت خانه و ساختمان شرق تهران با تیم کاربلد آچاره

  • گردگیری دریچه کولر 

در فصول گرم سال حتما دریچه‌های کولر را گردگیری کنید. در غیراینصورت با روشن شدن کولر شاهد نشستن آلودگی بر روی لوازم خانگی خواهید بود. 

  • گردگیری کف زمین 

گردگیری کف زمین را قبل از نظافت دیگر مکان‌های خانه انجام دهید. چرا که وجود آلودگی در کف خانه، می‌تواند به عنوان عامل آلوده شدن دیگر قسمت‌های منزل نیز عمل کند. 

House dusting

کلام آخر

نظافت منزل و گردگیری، امری ضروری و دائمی است که همه افراد به طور روزانه یا هفتگی آن را انجام می‌دهند؛ اما گاهی‌اوقات مشاهده می‌کنیم که منزل بعضی از افراد بسیار مرتب و تمیز است؛ در حالی‌که ممکن است برای نظافت منزل خود وقت چندانی صرف نکنند.

بدون شک راز این تمیزی، داشتن آگاهی از نحوه گردگیری خانه و برنامه‌ریزی برای نظافت کلی منزل است. نکات ساده بیان‌شده در این مطلب، یکی از رازهای تمیزی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید همیشه خانه‌ای پاکیزه و زیبا داشته باشید.

سوالات متداول 

برای گردگیری کردن کمدهای چوبی از دستمال خیس استفاده کنیم یا خشک؟

برای گردگیری کردن کمدهای چوبی بهتر است از دستمال خشک استفاده کنید.

در کدام فصل سال نیاز به گردگیری بیشتر است؟

در فصل پاییز به دلیل وزش زیاد باد و در فصل تابستان به دلیل باز بودن درب و پنجره‌ها بهتر است در فواصل کوتاهی گردگیری کنید.

اول گردگیری کنیم یا جارو برقی بکشیم؟

بهتر است ابتدا جاروبرقی بکشید تا مقدار زیادی از گرد و غبارها جمع شوند، سپس گردگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته راز گردگیری خانه و نظافت آسان اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری