فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

اصول و نکات مهم ترکیب بندی رنگ در نقاشی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
اصول و نکات مهم ترکیب بندی رنگ در نقاشی


ترکیب بندی رنگ در نقاشی عنصری حیاتی و مهم در خلق هر اثر هنری محسوب می شود. انتخاب و چیدمان رنگ ها بر روی بوم، نه تنها زیبایی بصری اثر را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه می تواند احساسات و مفاهیم عمیقی را نیز در مخاطب برانگیزد.

با مطالعه این مطلب ضمن آشنایی با مفاهیمی همچون چرخه (دایره) رنگ، هارمونی و تضاد رنگ ها و …؛ پاسخ پرسش هایی نظیر چگونه می توان با استفاده از رنگ، عمق و بعد را در یک اثر ایجاد کرد، چه رنگ هایی با هم ترکیب می شوند تا احساسات خاصی را منتقل کنند و چگونه می توان با استفاده از رنگ، نقطه کانونی یک اثر را مشخص کرد و … را خواهید یافت.

در کنار کسب دانش تئوری در مورد اصول ترکیب بندی رنگ ها، برای ارتقای مهارت های عملی خود در نقاشی، به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های تخصصی هنرهای تجسمی آموزشگاه فن آموزان شرکت کرده و با تکنیک های پیشرفته نقاشی از نزدیک آشنا شوید. در این دوره ها، تحت نظر اساتید مجرب و خبره، به یادگیری و آموزش نقاشی آبرنگ ، رنگ روغن، آبرنگ، نقاشی روی سفال، آموزش طراحی چهره ، نقاشی با پاستل، نگارگری و مینیاتور، نقاشی اکریلیک، آموزش سیاه قلم ، نقاشی با مداد رنگی، نقاشی مدرن و … خواهید پرداخت. این کلاس های متنوع و جذاب، فرصتی عالی برای شما فراهم می کنند تا به صورت عملی به تمرین و تکمیل مهارت های خود پرداخته و به یک هنرمند حرفه ای در عرصه نقاشی تبدیل شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید:
تماس با فن آموزان

چرخه رنگ (دایره رنگ) چیست؟

چرخه رنگ، ابزاری کاربردی و سودمند برای هنرمندان و طراحان است تا بتوانند ارتباط بین رنگ ها را به صورت بصری و به شیوه ای موثر درک کنند. این چرخه، طیف بسیار وسیعی از رنگ ها را به نمایش می گذارد که بر اساس سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی ساخته شده اند. این سه رنگ؛ پایه و اساس تمام رنگ های دیگر هستند و با ترکیب آن ها می توان به طیف گسترده ای از رنگ های فرعی دست یافت.

چرخه رنگ (دایره رنگ) ها

رنگ های اصلی، فرعی و مکمل در چرخه رنگ

سه نوع رنگ اصلی، فرعی و مکمل در تئوری رنگ ها و همچنین دایره رنگ و نحوه به دست آمدن آن ها در فرآیند ترکیب بندی رنگ ها وجود دارد:

  • رنگ های اصلی: قرمز، زرد و آبی به عنوان رنگ های اصلی شناخته می شوند، زیرا هیچ یک از این رنگ ها نمی توانند به وسیله ترکیب شدن رنگ های دیگر به دست آیند. این رنگ ها در چرخه رنگ به اندازه مساوی از هم فاصله دارند.
  • رنگ های فرعی: با ترکیب مقدار مساوی از دو رنگ اصلی، رنگ های فرعی به دست می آیند. به عنوان مثال، ترکیب قرمز و زرد، نارنجی را ایجاد می کند. رنگ های فرعی در چرخه یا دایره رنگ در بین رنگ های اصلی قرار می گیرند.
  • رنگ های مکمل: هر رنگی که در چرخه رنگ در مقابل (روبروی) رنگ دیگر قرار دارد، مکمل آن رنگ محسوب می شود. رنگ های مکمل، بیشترین کنتراست (در کنار هم قرار گرفتن المان های متضاد در یک اثر هنری) را با هم دارند و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند، یکدیگر را تقویت می کنند. به عنوان مثال؛ قرمز و سبز، آبی و نارنجی و همچنین زرد و بنفش جفت های مکمل هم محسوب می شوند.

اهمیت درک ارتباط بین رنگ ها

درک ارتباط بین رنگ های اصلی، فرعی و مکمل به نقاشان کمک می کند تا ترکیب های رنگی منسجم و جذاب ایجاد نمایند. در واقع با استفاده از چرخه رنگ، قادر خواهیم بود رنگ هایی را انتخاب کنیم که با هم هارمونی (هماهنگی) داشته باشند و یا کنتراست (تضاد) ایجاد کنند. به علاوه، این امکان را داریم تا با تغییر میزان اشباع (شدت و خلوص رنگ) و مقدار تیرگی و روشنایی (روشنی و درخشندگی) رنگ ها، تنوع بیشتری به آثار هنری خود ببخشیم.

کاربرد رنگ ها در نقاشی و هنرهای تجسمی

هنرمندان متعدد در سراسر دنیا توانسته اند به قدرت رنگ ها پی برده و به شیوه ای هوشمندانه از آن ها برای انتقال مفاهیم و احساسات مختلف استفاده نمایند. برخی از کاربردهای مهم رنگ ها در هنر (علاوه بر ساخت آثار هنری به وسیله آن ها) را در ادامه توضیح داده ایم.

کاربرد رنگ ها در نقاشی و هنرهای تجسمی

  1. ایجاد عمق و فضا

رنگ به عنوان یک عنصر بصری پر قدرت، نقش مهمی در ایجاد حس عمق و بُعد در نقاشی ایفا می کند. در توضیح بیشتر درباره تکنیک های رایج مورد استفاده به منظور ایجاد این قبیل احساسات (بعد و عمق) می توانیم بگوییم:

رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد؛ احساس نزدیکی و جلو آمدن را در مخاطبان بر می انگیزند؛ در حالی که رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش؛ احساس دوری و پس رفت را به بیننده القا می کنند. با استفاده مناسب از این اصل کلیدی و بنیادین، می توان اجسام نزدیک را با رنگ های گرم و اجسام دور را با رنگ های سرد رنگ آمیزی کرد تا حس عمق بیشتری در نقاشی ایجاد شود و در نتیجه، مخاطب درگیری بیشتری با مفاهیم مد نظر هنرمند پیدا کند.

کاربرد رنگ ها در ایجاد عمق در نقاشی

علاوه بر سردی و گرمی رنگ های به کار رفته در نقاشی ها و آثار هنری؛ میزان تیره (کدر) یا روشن (درخشنده) بودن رنگ ها نیز در ایجاد حس عمق و فضا تاثیرگذار هستند. به عبارت دقیق تر می توانیم بگوییم؛ رنگ های روشن تر، اجسام را به نظر نزدیک تر و رنگ های تیره تر، اجسام را به نظر دورتر می آورند. این اصل، به خصوص در ایجاد عمق و بعد در آسمان و زمین در نقاشی های سبک منظره و طبیعت کاربرد دارد.

از طرف دیگر؛ رنگ های اشباع شده (با خلوص و شدت بیشتر) ، توجه بیننده را به خود جلب می کنند و سبب می شوند که اجسام به نظر نزدیک تر بیایند. در مقابل؛ رنگ هایی با شدت اشباع شدگی کمتر، باعث می شوند که اجسام دورتر در نظر بیننده جلوه کنند. افزون بر آن؛ استفاده از کنتراست یا تضاد رنگ ها بین اجسام مختلف، این نتیجه را به دنبال دارد که برخی اجسام از پس زمینه نقاشی جدا شده و نزدیک تر به نظر بیایند.

  1. انتقال مفاهیم و احساسات خاص و تاکید بر آن ها

رنگ ها می توانند جو و حس و حال خاصی را در یک اثر هنری ایجاد کنند. به عنوان مثال، رنگ قرمز اغلب نشان دهنده احساسات قوی مانند عشق، خشم و قدرت می باشد، در حالی که رنگ آبی؛ آرامش و اعتماد به نفس را برای بیننده تداعی می کند.

از طرفی؛ هنرمندان با استفاده از رنگ های مکمل مناسب و هوشمندانه انتخاب شده یا بهره گیری از تضاد و کنتراست رنگ ها، می توانند به نحو احسن و آن طور که خودشان صلاح می دانند؛ بر عناصر خاصی از اثر هنری تاکید کنند و توجه هر بیننده ای را تا حد زیادی به آن جلب نمایند.

به علاوه؛ رنگ ها اغلب در آثار هنری برای انتقال مفاهیم نمادین و ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال؛ رنگ سفید نماد پاکی و بی گناهی، رنگ سیاه نماد مرگ و اندوه و رنگ طلایی نماد قدرت و شکوه است. البته این نمادها در فرهنگ ها و نقاط جغرافیایی مختلف، کاملا متمایز از هم هستند و یک استاندارد یکسان و مشخص را برای آن ها نمی توان در نظر گرفت.

  1. تعیین نقطه کانونی با رنگ ها در نقاشی

نقطه کانونی، مهم ترین بخش یک اثر هنری است و هنرمند با استفاده از رنگ می تواند به شیوه ای خردمندانه و موثر، توجه بیننده را به سمت آن جلب کند. برخی از بهترین و اثرگذارترین تکنیک های استفاده از رنگ برای تعیین نقطه کانونی در نقاشی و آثار هنری عبارت اند از:

  • رنگ مکمل: استفاده از رنگ مکمل در نقطه کانونی، باعث می شود که آن بخش از تصویر به شدت جلب توجه کند.
  • رنگ گرم: بکارگیری رنگ های گرم در نقطه و یا نقاط کانونی نقاشی، سبب می شود که آن بخش از تصویر به نظر فعال تر و پویاتر باشد.
  • کنتراست (تضاد) روشنایی: استفاده از کنتراست روشنایی بین نقطه کانونی و اطراف آن، این نتیجه را به دنبال دارد که نقطه کانونی برجسته تر شده و بهتر دیده شود.
  • اندازه و شکل اجسام: بکارگیری اشکال بزرگ تر و رنگ های روشن تر در نقطه کانونی، سبب می شود که آن بخش از تصویر به نظر مهم تر جلوه داده شود.

کاربرد و نقش هارمونی رنگ ها در نقاشی

هارمونی رنگ، به ایجاد یک احساس وحدت و توازن بین رنگ های مختلف در یک اثر هنری اشاره دارد. هنگامی که رنگ ها به صورت هماهنگ کنار هم قرار می گیرند؛ چشم بیننده به راحتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر حرکت کند و از زیبایی اعمال شده در ترکیب بندی آن ها لذت ببرد.

  • هارمونی مشابه: رنگ هایی که در چرخه رنگ به یکدیگر نزدیک هستند، مانند رنگ های آبی، سبز و آبی مایل به سبز، با هم ترکیب می شوند. این نوع هارمونی، احساس آرامش و یک دست بودن را به بیننده منتقل می کند.
  • هارمونی مکمل: رنگ های مقابل یا روبروی یکدیگر در چرخه رنگ، مانند قرمز و سبز، با هم ترکیب می شوند. این ترکیب، کنتراست قوی ایجاد نموده و توجه بیننده را به خود جلب می کند.
  • هارمونی هم جوار یا سه رنگ: در این حالت؛ سه رنگی که در کنار یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند، با هم ترکیب می شوند. این رنگ های خاص که به آن ها رنگ های هم جوار (پیوسته) نیز گفته می شود، با ترکیب شدن قادر اند احساس تعادل و پویایی را به بیننده منتقل می کند.
  • هارمونی چهار رنگ: می توان آن را به شکل یک مستطیل یا مربع دارای چهار رنگ مختلف در نظر گرفت. رنگ های به کار رفته در این نوع هارمونی؛ به صورت دو به دو در چرخه رنگ مکمل هم هستند. این ترکیب هنرمندانه، پیچیدگی بیشتری نسبت به هارمونی های قبلی دارد و می تواند احساسات متنوعی را در مخاطبان برانگیزد.

کاربرد و نقش هارمونی رنگ ها در نقاشی

کابرد و نقش کنتراست و تضاد رنگ ها در نقاشی

کنتراست یا تضاد رنگ، به ایجاد تفاوت های نسبتا چشمگیر بین رنگ ها اشاره دارد. این تفاوت ها می توانند در زمینه روشنایی و درخشندگی، تیرگی، گرمی، سردی، رنگ اصلی یا فرعی بودن و … باشند. بنا به بررسی های انجام شده؛ تضاد رنگ، توجه بیننده را به خود جلب کرده و به اثر هنری، پویایی و انرژی بسیاری می بخشد.

کابرد و نقش کنتراست و تضاد رنگ ها در نقاشی

انواع مختلفی از تضاد رنگ وجود دارد که در ادامه به ارائه توضیح مختصری درباره مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

  • تضاد روشنایی: بهره گیری از تفاوت بین رنگ های روشن و تیره، به ایجاد عمق و بعد در اثر هنری منجر می شود.
  • تضاد گرمی و سردی: رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد؛ احساس گرما و انرژی را تداعی می کنند، در حالی که رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش؛ احساس آرامش و سکون را به بیننده منتقل می نمایند.
  • تضاد مکمل: رنگ های مکمل، بیشترین کنتراست را با هم دارند و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند، یکدیگر را تقویت می کنند.
  • تضاد کمیت: تفاوت در اندازه و مساحت رنگ های به کار رفته در اثر هنری (روی بوم نقاشی) نیز می تواند نوعی تضاد خاص ایجاد کند.

با ترکیب هوشمندانه هارمونی و تضاد یا کنتراست رنگ، می توان به نحوه ابزار احساسات مد نظرشان در اثر هنری، عمق و پیچیدگی بخشید. به عبارت بهتر هارمونی رنگ، به ایجاد یک منظره یا اثر هماهنگ (منسجم و دارای سازگاری بالا) و دلنشین کمک می کند، در حالی که تضاد رنگ، در فرآیندِ ایجاد نقاط کانونی و افزایش جذابیت بصری کمک تاثیرگذار است. انتخاب نوع هارمونی و تضاد رنگ، به سبک هنری فرد، موضوع اثر، هدفی که هنرمند دنبال می کند و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هارمونی و کنتراست رنگ، دو نیروی متضاد اما مکمل هستند که در هنر نقاشی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. با درک عمیق از این مفاهیم، هنرمندان می توانند رنگ ها را به گونه ای ترکیب کنند که احساسات و مفاهیم مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن به بیننده انتقال دهند.

روانشناسی رنگ ها در نقاشی

رنگ ها، در نقاشی و هنرهای تجسمی صرفا عناصر بصری نیستند که اثر به وسیله آن ها ساخته می شود؛ بلکه ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال مفاهیم عمیق و متنوع به شمار می روند. روانشناسی رنگ ها در واقع به مطالعه و بررسی ارتباط پیچیده بین رنگ ها و ذهن انسان می پردازد و نشان می دهد که چگونه انتخاب و ترکیب رنگ ها می تواند بر احساسات، ادراک و رفتار بیننده تاثیر بگذارد.

روانشناسی رنگ ها در نقاشی

نقش رنگ ها در ابراز احساسات در نقاشی

هر رنگ، دارای بار عاطفی و روانی خاص و منحصر به فردی است که می تواند احساسات مختلفی را در بیننده برانگیزد. این ارتباط عمیق بین رنگ و احساس، ریشه در تجربیات زیستی و فرهنگی انسان ها دارد. به عنوان مثال، رنگ قرمز اغلب ارتباط نزدیکی با احساسات قدرتمند انسانی همانند دوست داشتن، نفرت، خشم و قدرت دارد؛ در حالی که رنگ آبی با تداعی حس هایی مثل آرامش، اعتماد و ثبات همراه است.

  • رنگ های گرم و سرد

رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد؛ معمولا مربوط به احساسات مثبت، پر انرژی و تحرک برانگیز در انسان هستند و می توانند حس گرما و نزدیکی در فرد ایجاد کنند. در مقابل، رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش؛ با احساسات منفی، آرامش و سکون در ارتباط هستند و قادر اند حس فاصله و جدایی را به مخاطب القا نمایند.

  • رنگ های روشن و تیره

روشنایی و تیرگی رنگ ها نیز بر احساسات بیننده تاثیر می گذارد. بنا به بررسی ها و آزمایش های علمی انجام شده و همچنین آمارهای مربوطه؛ رنگ های روشن؛ احساس شادی، نشاط و امیدواری در انسان ها ایجاد می کنند، در حالی که رنگ های تیره؛ حس سنگین بودن جو یا فضا، غم و اندوه را تداعی می نمایند.

روانشناسی رنگ و هنر مدرن

در هنر مدرن و معاصر، هنرمندان از رنگ به عنوان یک ابزار قدرتمند به منظور بیان احساسات متنوع و بی شمار انسانی استفاده می کنند. در واقع؛ هنرمندان امروزی، با شکستن قواعد سنتی رنگ آمیزی و استفاده از ترکیب های رنگی غیر منتظره، به دنبال ایجاد تاثیرات عاطفی و بصری جدید و بدیع در مخاطبان خود هستند. در مجموع می توانیم بگوییم، روانشناسی رنگ، یکی از جنبه های مهم در درک و تحلیل آثار هنری است. با شناخت تاثیر رنگ ها بر احساسات و ادراک انسان، می توانیم به عمق آثار هنری پی ببریم و از زیبایی و پیچیدگی آن ها بیشتر لذت ببریم.

تفاوت ترکیب بندی رنگ در سبک های مختلف نقاشی

انواع سبک های نقاشی از قوانین خاص خود برای میکس کردن خلاقانه و هنرمندانه رنگ ها بهره می برند و ما شرح مختصری از قوانین و الگوهای مهم در ترکیب بندی رنگ ها در پانزده سبک نقاشی مهم و شاخص را در جدول زیر برای شما آورده ایم:

سبک نقاشی مهم ترین قواعد ترکیب بندی رنگ در آن ها
رئالیسم در رئالیسم رنگ ها به صورت طبیعی و با توجه به نور محیط به کار می روند. هنرمندان رئالیست از طیف گسترده ای از رنگ ها استفاده می کنند و بر ایجاد عمق و بُعد با استفاده از تکنیک هایی مانند روشنایی و تیرگی رنگ ها و … تاکید دارند.
امپرسیونیسم امپرسیونیست ها، در طول تاریخ هنر، همواره بر ثبت لحظات گذرا و تاثیرات نور بر اشیاء تمرکز داشته اند و دارند. این هنرمندان از رنگ های خالص و ضربه های قلم موی کوتاه برای ایجاد حس حرکت و نور در نقاشی ها و آثار هنری خود استفاده می کنند. لازم به ذکر است؛ ترکیب بندی رنگ در امپرسیونیسم، اغلب بر اساس رنگ های مکمل و ایجاد هارمونی های رنگی هوشمندانه است.
اکسپرسیونیسم اکسپرسیونیست ها، همیشه در نقاشی های خود بر بیان احساسات درونی و تجربیات شخصی خود تاکید و اصرار دارند. به همین سبب؛ هنرمندان این سبک نقاشی، از رنگ هایی با شدت یا خلوص بالا استفاده می کنند. به علاوه؛ ترکیب بندی رنگ ها به شیوه ای اغراق آمیز به منظور انتقال احساسات قوی مانند خشم، اندوه و شادی از تکنیک های پرکاربرد اکسپرسیونیسم می باشد. به عبارت بهتر؛ ترکیب بندی رنگ در اکسپرسیونیسم، اغلب بر اساس تضادها و کنتراست های فوق العاده قوی است.
کوبیسم کوبیسم، به عنوان یک جنبش و فعالیت تحول برانگیز در هنر مدرن، به تجزیه و تحلیل فرم ها و نمایش آن ها از زوایای مختلف می پردازد. در سبک نقاشی کوبیسم؛ رنگ ها اغلب به عنوان ابزاری برای ساختار دهی و تعریف فرم ها استفاده می شوند و نقش مهمی در ایجاد حس عمق و بعد ایفا می کنند.
سوررئالیسم سوررئالیست ها، همواره به دنبال کشف ناخودآگاه و رویاها در آثار هنری و نقاشی های خود هستند. این هنرمندان از ترکیب های رنگ غیر منتظره و نمادین به منظور تولید تصاویر سورئال و رویایی استفاده می کنند. از این رو؛ ترکیب بندی رنگ در سوررئالیسم، اغلب بر اساس تضادها و کنتراست های قوی و ایجاد حس و حال رمزآلود می باشد.
فوویسم استفاده از رنگ های خالص و بسیار پر رنگ، اغلب با کنتراست های شدید
پاپ آرت بکارگیری رنگ های روشن و شاد، اغلب در ترکیب با تصاویر تجاری و عامه پسند
اکسپرسیونیسم انتزاعی بهره گیری از رنگ های متنوع و جسورانه به جهتِ بیان احساسات عمیق و درونی انسان
مینیمالیسم استفاده از رنگ های محدود و تکرار شونده برای تداعی حس سادگی و سکون در نقاشی
فوتوریسم بکارگیری رنگ های روشن و پرانرژی به منظور نمایش حرکت و سرعت
دادائیسم بهره گیری از رنگ ها به صورت تصادفی و بی قاعده برای ایجاد حس شوک و بی نظمی
سوپر ماتیسیم استفاده از رنگ های خالص و اشکال هندسی به منظور القای حس نظم و تعادل
باروک بکارگیری رنگ های غنی و تزیینات پیچیده برای ایجاد حس تجمل و شکوه
روکوکو استفاده از رنگ های پاستلی و طرح های شاد به منظور تداعی حس ظرافت و زنانگی
هنر نو و مدرن بهره گیری از خطوط منحنی و رنگ های طبیعی برای ایجاد حس زیبایی و هماهنگی با طبیعت

توی انتخاب مسیر تردید داری؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد کنید.

var gform;gform||(document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,function(){gform.scriptsLoaded=!0}),window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,function(){gform.domLoaded=!0}),gform={domLoaded:!1,scriptsLoaded:!1,initializeOnLoaded:function(o){gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?o():!gform.domLoaded&&gform.scriptsLoaded?window.addEventListener(“DOMContentLoaded”,o):document.addEventListener(“gform_main_scripts_loaded”,o)},hooks:{action:{},filter:{}},addAction:function(o,n,r,t){gform.addHook(“action”,o,n,r,t)},addFilter:function(o,n,r,t){gform.addHook(“filter”,o,n,r,t)},doAction:function(o){gform.doHook(“action”,o,arguments)},applyFilters:function(o){return gform.doHook(“filter”,o,arguments)},removeAction:function(o,n){gform.removeHook(“action”,o,n)},removeFilter:function(o,n,r){gform.removeHook(“filter”,o,n,r)},addHook:function(o,n,r,t,i){null==gform.hooks[o][n]&&(gform.hooks[o][n]=[]);var e=gform.hooks[o][n];null==i&&(i=n+”_”+e.length),gform.hooks[o][n].push({tag:i,callable:r,priority:t=null==t?10:t})},doHook:function(n,o,r){var t;if(r=Array.prototype.slice.call(r,1),null!=gform.hooks[n][o]&&((o=gform.hooks[n][o]).sort(function(o,n){return o.priority-n.priority}),o.forEach(function(o){“function”!=typeof(t=o.callable)&&(t=window[t]),”action”==n?t.apply(null,r):r[0]=t.apply(null,r)})),”filter”==n)return r[0]},removeHook:function(o,n,t,i){var r;null!=gform.hooks[o][n]&&(r=(r=gform.hooks[o][n]).filter(function(o,n,r){return!!(null!=i&&i!=o.tag||null!=t&&t!=o.priority)}),gform.hooks[o][n]=r)}});

"*" indicates required fields

Hidden

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

gform.initializeOnLoaded( function() {gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(‘#gform_ajax_frame_30’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_30’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_30’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_30’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_30’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_30’).val();gformInitSpinner( 30, ‘https://fanamoozan.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.svg’, true );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [30, current_page]);window[‘gf_submitting_30’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_30’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_30’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [30]);window[‘gf_submitting_30’] = false;wp.a11y.speak(jQuery(‘#gform_confirmation_message_30’).text());}, 50);}else{jQuery(‘#gform_30’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [30, current_page]);} );} );

person
دریافت مشاوره رایگان

کامنت بگذارید

امتیاز بدهید

نوشته اصول و نکات مهم ترکیب بندی رنگ در نقاشی اولین بار در آموزشگاه فنی و حرفه ای فن آموزان. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری