فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ | بررسی 14 مشکل رایج

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما چرخه شتسشو را حین کار متوقف می‌کند و خاموش می‌شود، باید عوامل احتمالی این مشکل را بررسی کنید. در این مطلب به طور کامل به علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ می‌پردازیم و چگونگی رفع این مشکل را بیان خواهیم کرد.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره بیشتر و خدمات تخصصی تعمیر لباسشویی سامسونگ دارید، با کلیک روی دکمه پایین صفحه، درخواست خود را به رایگان ثبت کنید و با متخصصان در تماس باشید.

نکات کلیدی

  • اگر لباس‌های داخل درام همگی در یک قسمت جمع شده و توازن برقرار نباشد، این مسئله مانع از چرخیدن درام لباسشویی می‌شود.
  • برای بررسی علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ، ابتدا از عدم قطعی برق در ساختمان و واحد خود مطمئن شوید، سپس با یک محافظ برق یا سه راه، دستگاه را به پریزی دیگر متصل کنید.
  • سوختگی فیوز خطی به دلیل پر کردن بیش از اندازه مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ

عواملی که موجب اختلال در کارکرد دستگاه می‌شوند متعدد هستند و باید این عوامل مورد بررسی قرار گیرند. توصیه می‌کنیم برای عیب‌یابی دستگاه، ابتدا به سراغ موارد ساده‌تر بروید و اگر مشکلی در این موارد وجود نداشت، از یک تعمیرکار بخواهید که کارکرد قطعات لباسشویی را چک کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی سامسونگ!

1. وصل نبودن دوشاخه به پریز برق

ساده‌ترین علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند جدا شدن دوشاخه از پریز باشد. برخی مواقع ممکن است به علت نصب اشتباه یا جابه‌جایی غیراصولی ماشین لباسشویی، دوشاخه دستگاه به پریز متصل نباشد.

به همین جهت کاربر با فشردن دکمه power، متوجه روشن نشدن لباسشویی خود می‌شود. برای رفع این مشکل باید ماشین لباسشویی را از جای خود تکان داده و از اتصال دو شاخه به پریز مطمئن شوید.

2. قطع شدن جریان برق ساختمان

گاهی‌اوقات علت خاموش شدن ماشین لباسشویی می‌تواند خیلی بدیهی باشد. به طور مثال قطعی برق در پریز یا منبع اتصال برق باعث بروز این مشکل است. ابتدا از عدم قطعی برق در ساختمان و واحد خود مطمئن شوید، سپس با یک محافظ برق یا سه راه، دستگاه را به پریزی دیگر متصل کنید.

3. خرابی دکمه‌های power و start

اگر با مشکل روشن نشدن لباسشویی سامسونگ مواجه شدید و دو فاکتور فوق نیز رخ نداده بود، ابتدا باید از سالم بودن دکمه پاور، استارت و سایر دکمه‌های روی پنل مطمئن شوید. احتمال دارد اتصال دکمه پاور با برد دچار قطعی یا با دیگر کمه‌های پنل، گیر کرده باشد.

روشن نشدن لباسشویی و خرابی دکمه پاور

4. ایراد در موتور ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ، وجود مشکل در موتور آن است. چنانچه موتور نیم‌سوز شود یا به طور کامل بسوزد، انرژی کافی برای چرخش دیگ، آبگیری و… را نخواهد داشت.

5. تایمر معیوب لباسشویی

از دیگر قطعاتی که باید هنگام روشن نشدن لباسشویی سامسونگ بررسی شود، تایمر آن است. تایمر برای تنظیم زمان برنامه شستشو و مراحل مختلف کار در ماشین لباسشویی تعبیه شده است. با ایجاد مشکل در این قطعه و شروع نشدن زمان‌بندی، برنامه شستشوی دستگاه شروع به کار نمی‌کند.


تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

6. ایراد در فیوز لباسشویی سامسونگ

برای جلوگیری از خراب شدن قطعات داخلی ماشین لباسشویی مانند برد و موتور در اثر نوسانات شدید برق، در این دستگاه فیوز یا پارازیت‌گیر نصب می‌شود. فیلتر برق یا فیوز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود و به اشتباه برق لباسشویی را قطع کند.

در این حالت با فشردن دکمه پاور دستگاه روشن نمی‌شود و یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند به بررسی و پیدا کردن خطای ماشین لباسشویی سامسونگ کمک کند.

7. ایراد در برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی مغز ماشین لباسشویی به حساب می‌آید و با وجود اختلال در آن، تمامی عملکردهای دستگاه با مشکل مواجه می‌شود. تعمیر یا تعویض این قطعه نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود.

8. سنسور سطح آب معیوب در لباسشویی سامسونگ

در ماشین‌های لباسشویی به منظور تنظیم آب‌گیری و پيشگيری از سرریز شدن آب، سنسورهایی در کف ماشین تعبیه می‌شوند. چنانچه این سنسورها تشخیص دهند که سطح آب به اندازه استاندارد رسیده است، به برد اطلاع داده و عملیات آبگیری قطع می‌شود.

با ایجاد مشکل در سنسور، ممکن است مقدار آب به درستی تشخیص داده نشود و برنامه شستشو شروع به کار نکند. تنها راه‌حل ممکن برای خرابی سنسور، تعویض آن است.

9. نامتعادل بودن حجم لباس در لباسشویی سامسونگ

برخی افراد بدون توجه به ظرفیت و طرز کار با ماشین لباسشویی سامسونگ، حجم زیادی از لباس‌ها را در دیگ آن قرار می‌دهند. انواع ماشین‌ لباسشویی سامسونگ با توجه به مدل آنها ظرفیت مشخصی دارند و اگر وزن و حجم لباس‌ها بیش از این مقدار خاص باشد، قدرت موتور برای چرخاندن دیگ کافی نیست.

همچنین اگر لباس‌های داخل درام همگی در یک قسمت جمع شده و توازن برقرار نباشد، این مسئله مانع از چرخیدن درام لباسشویی می‌شود.

خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

10. بسته نشدن درب لباسشویی

یکی از دلایلی که ممکن است شما را با مشکل روشن نشدن لباسشویی سامسونگ روبه‌رو کند، باز بودن درب لباسشویی است. از آنجایی که بسته نشدن کامل درب موجب سرریز شدن آب داخل درام به بیرون می‌شود، دستگاه تا زمانی که درب بسته نباشد، اجرای برنامه شستشو را شروع نخواهد کرد.

نیمه باز بودن درب به دلیل وارد نکردن فشار کافی برای بسته شدن، گیر کردن لباس لای درب، تاب برداشتن درب و خرابی لولا از مهم‌ترین عوامل بروز این اشکال هستند. بسته نشدن درب می‌تواند باعث ایجاد هشدار در ماشین لباسشویی سامسونگ شود که کاربر به آسانی متوجه این مشکل خواهد شد.

11. خراب شدن قفل و سوئیچ درب

همان طور که گفتیم، باز بودن درب ماشین لباسشویی می‌تواند موجب روشن نشدن آن شود. برخی مواقع درب به دلیل خراب بودن قفل و یا سوئیچ زیر درب به درستی بسته نمی‌شود. گاهی خراب شدن قفل و سوئیچ ممکن است به دلایل مکانیکی یا الکتریکی رخ داده باشد.

12. ایراد در نویزگیر لباسشویی سامسونگ

نویزگیر یا فیلتر برق لباسشویی وظیفه حساسی به عهده دارد و آن جلوگیری از ایجاد نویزهای الکتریکی مضر و تداخل آن‌ها در عملکرد ماشین لباسشویی است. نویزهای ایجادشده توسط لباسشویی، ممکن است با سیم‌های برق به سایر لوازم‌ برقی منزل نیز انتقال پیدا کرده و موجب خراب شدن این لوازم شوند.

خراب بودن نویزگیر، در خوش‌بینانه‌ترین حالت باعث پریدن فیوز برق می‌شود و یکی از دلایل روشن نشدن لباسشویی سامسونگ نیز به حساب می‌آید. به همین دلیل توجه به فیلتر برق اهمیت زیادی دارد و برای رفع مشکلات این قطعه باید فورا اقدام کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی سامسونگ با آچاره

13. سوختن فیوز خطی

دیگر علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند خراب شدن فیوز حرارتی و سوختن فیوز خطی آن باشد. از جمله راهکارهای مهمی که مانع از بروز این مشکل می‌شود، جلوگیری از بیش از حد داغ شدن ماشین لباسشویی است؛ زیرا موجب سوختگی فیوز دستگاه می‌شود.

به‌علاوه سوختگی این فیوز خطی می‌تواند یکی از دلایل خاموش شدن لباسشویی حین کار باشد یا روشن شدن و شروع به کار ماشین لباسشویی را دچار مشکل کند. سوختگی فیوز خطی به دلیل پر کردن بیش از اندازه مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

خراب شدن فیوز خطی لباسشویی

14. کار کردن ماشین لباسشویی سامسونگ بدون توقف

اگر ماشین لباسشویی برای مدت طولانی و بدون توقف کار کند، ممکن است موتور بیش از حد داغ شود و برای جلوگیری از آسیب، به‌صورت خودکار خاموش شود. تا زمانی که موتور سرد نشود، دستگاه روشن نخواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی انواع علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ در حین کار پرداختیم و راه‌های مختلفی برای پیشگیری از این مشکل و رفع آن را بیان کردیم.

وجود مشکل در موتور، تایمر، میکروسوئیچ، برد، سنسور و سایر قطعات لباسشویی سامسونگ، همچنین مشکلات کوچکی مانند قطعی برق ساختمان یا وصل نبودن دو شاخه لباسشویی به پریز برق می‌توانند علت روشن نشدن لباسشويي سامسونگ باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره با متخصصان، می‌توانید سوالات خود را در کادر پایین این صفحه ثبت کنید تا کارشناسان در اسرع‌وقت نظر مشورتی خود را بیان کنند و پاسخ سوالات به آدرس ایمیل شما ارسال شود.

به این پست امتیاز دهید

نوشته علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ | بررسی 14 مشکل رایج اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری