فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

انواع کامیون در ایران | بررسی آپشن‌ها، ظرفیت و کاربری

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


امروزه حمل‌ونقل کالا نقش اساسی در اقتصاد کشورها دارد که یکی از آن‌ها حمل‌ونقل جاده‌ای است. در این میان، کامیون‌ها به‌عنوان وسیله‌های اصلی جابه‌جایی زمینی بارهای سنگین و حجیم، اهمیت ویژه‌ای دارند. ایران با جغرافیای گسترده و تنوع اقلیمی خود، نیازمند ناوگان حمل‌ونقل متنوع و کارآمدی است که بتواند نیازهای مختلف حمل‌ونقل را برآورده کند. در این شرایط، انواع کامیون‌ در ایران به منظور تامین این نیازها طراحی و به کار گرفته شده‌اند. 

در این مقاله، با نگاهی دقیق به انواع کامیون‌ در ایران، ویژگی‌ها و کاربردهای هریک را بررسی خواهیم کرد تا تصویری کامل از این وسایل‌نقلیه ارائه دهیم. اگر شما هم قصد فعالیت در عرصه جمل‌ونقل دارید، می‌توانید با توجه به این اطلاعات، در انتخاب نوع وسیله حمل بار، دقت نظر بیشتری داشته باشید.

ضمنا یادآور می‌شویم که سرویس‌های حمل بار و اثاثیه شرکت خدماتی آچاره در تهران و شهرستان‌ها به صورت گسترده ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر اصفهان هستید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست در بخش حمل اثاثیه منزل در اصفهان، از این خدمات استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • یکی از انواع کامیون در ایران و برند شناخته‌شده و محبوب در صنعت کامیون‌سازی جهان، مرسدس بنز است. 
  • کامیون‌های چینی به دلیل قیمت مناسب، خدمات پس‌ از فروش عالی و تامین قطعات محبوبیت زیادی دارند. 
  • کامیونت، کامیون تک، کامیون تک‌محور و بوژی چهار مدل محبوب کامیون باری در ایران است. 
  • سری FH به عنوان پرچمدار کامیون‌های ولوو به شمار می‌آید. 

انواع کامیون در ایران

به دلیل تنوع شرایط اقلیمی در کشور ایران، در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، انواع کامیون و وسایل باری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش به پرکاربردترین نوع کامیون‌ها و انواع ماشین اسباب کشی اشاره می‌کنیم که بیشترین آمار حمل بارهای درون شهری و بین جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

انواع کامیون بنز

مرسدس بنز، یکی از نام‌های شناخته‌شده و محبوب در صنعت کامیون‌سازی جهان است که انواع مختلفی از کامیون‌ها را به بازار عرضه می‌کند.

در ایران هم، کامیون‌های بنز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل به شمار می‌روند. در‌حال‌حاضر، تعداد زیادی از کامیون‌های بنز در ایران وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

محاسبه رایگان هزینه حمل اثاثیه منزل در اصفهان!

  • کامیون بنز آکسو

این کامیون با موتور 12 لیتری مرسدس بنز، قدرتی برابر 430 اسب بخار دارد. گیربکس این خودرو به‌صورت 16 سرعته نیمه‌اتوماتیک طراحی شده است و موتور آن از نوع 24 سوپاپ به همراه اینتر کولر و توربوشارژر است.

کامیون آکسور به ازای 82 کیلومتر، حدود 37 لیتر گازوئیل مصرف می‌کند و در بین انواع کامیون در ایران جزء خودروهای کم‌مصرف است.

All types of trucks in Iran

  • کامیون بنز آتگو

کامیون بنز آتگو در سال 1999 به‌عنوان کامیون اروپا معرفی شد. این وسیله‌نقلیه، یکی از انواع کامیون در ایران است که استحکام بسیار بالایی دارد؛ به‌همین در ایران طرفداران بسیاری دارد. آخرین ورژن آتگو در سال 2013 معرفی شد که وزن برابر 16 تن دارد. 

  • کامیون بنز اکتروس

اکتروس یکی از انواع کاميون در ایران که طرفداران بسیاری دارد. این کامیون یکی از بهترین کِشنده‌ها در ایران به حساب می‌آید. اکتروس نسل چهار با نسل‌های قبلی تفاوت‌های بسیار اساسی دارد. یکی از مزیت‌های اکتروس نسل چهار، استهلاک پایین، تصفیه گازهای خروجی و مصرف سوخت بهینه است. 

  • کامیون بنز آروکس

کامیون آروکس بین آکسور و اکتروس قرار می‌گیرد و بیشتر برای کاربردهای کمپرسی استفاده می‌شود. این خودرو برای حمل‌ونقل‌های سنگین و عبور از مسیرهای صعب‌العبور طراحی شده است. موتور پرقدرت، سیستم تعلیق پیشرفته و کابین ایمن از جمله ویژگی‌های بارز این کامیون هستند.

انواع کامیون چینی

کامیون‌های چینی در سال‌های اخیر به دلیل قیمت مناسب، کیفیت قابل‌قبول و تنوع زیاد، سهم قابل‌توجهی از بازار انواع کامیون در ایران را به خود اختصاص داده‌اند. درحال‌حاضر، تعداد زیادی از کامیون‌های چینی با برندهای مختلف در ایران به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامیون چینی دانگ فنگ KX 

یکی از محبوب‌ترین انواع کامیون در ایران، کامیون‌های چینی هستند. در جدیدترین مدل این خودرو موتور آن ارتقا پیدا کرده است و 520 اسب بخار قدرت دارد. همچنین این محصول در سری جدید خود دارای تغییراتی در سیستم‌های ایمنی و رفاهی خود است که با استانداردهای ایمنی کشور هم مطابقت دارد.

All types of trucks in Iran

  • کامیون چینی فوتون Auman

شرکت فوفتون در سال 1996 چین تاسیس شد و انواع کامیون‌های سبک و سنگین را به بازار عرضه می‌کند. این کمپانی از سال 2002 تولید سری Auman را آغاز کرد. این سری از محصولات شرکت فوتون به‌صورت تک و جفت محور و با وزن حدود 18 تا 25 تن تولید شده‌اند. ظرفیت مخزن سوخت در این کامیون حدود 800 لیتر است.

ثبت سفارش حمل اثاثیه منزل در اصفهان

  • کامیون چینی فاو Jiefang J6

این کامیون تک محور با قدرت 380 تا 420 اسب بخار، برای حمل‌ونقل‌های جاده‌ای بین‌راهی و برون‌شهری کاربرد دارد. مانورپذیری بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش گسترده از مزایای این کامیون به شمار می‌روند.

  • کامیون چینی فوتون Aumark

این کامیون کشنده با قدرت 420 تا 540 اسب بخار، از جمله کامیون‌های پرفروش چینی در ایران است. کابین این کامیون طراحی زیبا و مدرن دارد و از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

انواع کامیون باری در ایران

یکی دیگر از انواع کامیون در ایران، کامیون‌های باری هستند. کامیون‌های باری در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای حمل نوع خاصی از بار طراحی شده‌اند. رایج‌ترین انواع کامیون باری در ایران عبارتند از:

کامیونت

کامیونت یا همان کامیون کوچک با ظرفیت بارگیری 3 تا 6 تن، برای حمل‌ونقل‌های درون‌شهری و مسافت‌های کوتاه کاربرد دارند. مانورپذیری بالا، قیمت مناسب و مصرف سوخت کم از مزایای کامیونت‌ها به حساب می‌آید. 

کامیون تک

کامیون‌هایی که در قسمت انتهایی خود دارای یک محور هستند به‌عنوان کامیون تک شناخته می‌شوند. این مدل از کامیون‌ها توانایی حمل بار تا 10 تن را دارند. البته کامیون تک با نام‌های دیگری مانند کامیون 10 تن یا کامیون 6 چرخ هم شناخته می‌شود. 

کامیون تک‌محور

یکی دیگر از انواع کاميون در ایران است که به دلیل دارابودن تنها یک محور به این اسم شناخته می‌شود. این مدل کامیون برای مسافت‌های کوتاه و همچنین بارهای کم مناسب است. در واقع هرچه تعداد و اندازه محور کامیون کوچک‌تر باشد، توان آن برای حمل بار هم کمتر خواهد بود. 

بوژی (تریلی)

 

این کامیون‌ها که به‌عنوان تریلی هم شناخته می‌شوند که با ظرفیت بارگیری 20 تن به بالا، برای حمل‌ونقل‌های بین‌المللی و مسافت‌های طولانی کاربرد دارند. از نظر قدرت، تنوع و آپشن‌ها، تعداد زیادی از بوژی‌ها در بازار ایران وجود دارد.

انواع کامیون ولوو در ایران

کامیون‌های ولوو از جمله محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین کامیون‌های موجود در بازار ایران هستند. این کامیون‌ها با قدرت، اطمینان‌پذیری و راندمان بالا، در کاربردها زیادی از جمله حمل‌ونقل‌های جاده‌ای، درون‌شهری، بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به مهم‌ترین کامیون‌های ولوو در ایران پرداخته‌ایم.

All types of trucks in Iran

  • کامیون ولوو سری FH

سری FH به عنوان پرچمدار کامیون‌های ولوو شناخته می‌شود و برای حمل‌ونقل‌های سنگین و مسافت‌های طولانی طراحی شده است. سری FH در مدل‌های مختلف با کابین‌های متنوع و آپشن‌های گوناگون عرضه می‌شود. از جمله مدل‌های محبوب این سری می‌توان به FH450، FH500 و FH540 اشاره کرد.

  • کامیون ولوو سری FM

این کامیون از نظر قدرت و مانورپذیری در سطح قابل‌قبولی قرار دارد و از نظر مصرف سوخت هم بهینه است. این سری در کاربردهای مختلفی از جمله جایه‌جایی کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد خام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کامیون ولوو سری FE

سری FE برای حمل و نقل‌های درون‌شهری و توزیع کالا در مسافت‌های کوتاه کاربرد دارد. این کامیون از نظر قیمت مناسب، مانورپذیری بالا و مصرف سوخت کم بسیار مناسب است. از جمله مدل‌های محبوب این سری FE360، FE450 و FE540 را نام برد. 

  • کامیون ولوو سری FL

سری FL به عنوان کامیون‌های کم‌مصرف ولوو شناخته می‌شوند و برای حمل‌ونقل‌های درون‌شهری و توزیع کالا در مسافت‌های کوتاه کاربرد دارند. این کامیون از نظر آلایندگی و صدای موتور نیز در سطح پایینی قرار دارد.

جمع‌بندی

انواع کامیون‌ در ایران در چهار دسته‌بندی کلی شامل کامیون بنز، چینی، باری و ولوو قرار می‌گیرند‌ که بیشترین سهم را در حمل‌ونقل جاده‌ای دارند. هریک از این وسایل‌نقلیه باری، کاربری‌های گوناگونی دارند و در زمینه‌های متفاوتی به کار می‌روند. با شناخت ویژگی‌ها و قابلیت‌های انواع کامیون، می‌توان استفاده بهتری از این وسایل‌نقلیه داشت.

سوالات متداول

دلایل استقبال از انواع کامیون چینی در ایران چیست؟

قیمت مناسب، خدمات پس‌ازفروش عالی و تامین قطعات یدکی عالی سه دلیل مهم برای محبوبیت انواع کامیون چینی در ایران است.

انواع کامیون بنز در ایران کدام است؟

شرکت مرسدس بنز انواع مختلف کامیون شامل آکسور، آتگو، آکتروس و آروکس را به بازار عرضه می‌کند.

مدل‌های معروف کامیون چینی در بازار ایران کدام است؟

دانگ فنگ KX، فوتون Auman، فاو Jiefang J6 و فوتون Aumark چهار مدل معروف از کامیون‌های چینی در بازار ایران هستند.

انواع سری کامیون ولوو در ایران کدام است؟

سری FH، FM، FL و FM چهار سری معروف کامیون ولوو در ایران است.

به این پست امتیاز دهید

نوشته انواع کامیون در ایران | بررسی آپشن‌ها، ظرفیت و کاربری اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری