فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

حکم شرعی لیفت مژه از نظر مراجع تقلید

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده
حکم شرعی لیفت مژه از نظر مراجع تقلید


داشتن مژه‌هایی زیبا، پرپشت و بلند در بین بانوان علاقه‌مندان بسیاری را به خود اختصاص داده است. یکی از روش‌های زیبایی که می‌تواند به بهبود ظاهر مژه کمک کند، لیفت کردن مژه است. از آنجایی که امروزه در سالن‌های زیبایی به صورت گسترده خدمات لیفت مژه ارائه می‌شود، این سوال مطرح شده است که حکم شرعی لیفت مژه چیست؟ آیا لیفت مژه باعث می‌شود تا وضو و غسل باطل باشد یا خیر؟ 

در این مطلب از مجله آچاره تصمیم داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و اطلاعات لازم را بیان کنیم؛ با مطالعه این مطلب، بسیاری از سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و به درستی مشخص می‎‌شود که حکم شرعي ليفت مژه از نظر مراجع عظام چیست؟

اگر برای انجام لیفت مژه در جستجوی متخصصان آموزش‌دیده و مجرب هستید، روی لینک قیمت لیفت مژه کلیک کنید و ضمن ثبت سفارش، قیمت خدمات را ملاحظه فرمایید.

نکات کلیدی 

  • مراجع تقلید نظرات مختلفی در مورد حکم لیفت مژه دارند و دستورالعمل‌های متفاوتی نیز برای افراد در نظر گرفته‌اند. 
  • با وجود لیفت مژه نیز می‌توان وضو گرفت و نماز خواند. 
  • روش انجام لیفت مژه می‌تواند بر روی حکم شرعی آن تاثیر داشته باشد. 

لیفت مژه چیست؟

قبل از بررسی حکم شرعی لیفت مژه لازم است تا در مورد چیستی این روش زیبایی صحبت شود. منظور از لیفت مژه نوعی خدمات زیبایی است که طی آن پزشک یا آرایشگر از تکنیک‌های مختلف برای حجم دادن به مژه‌ها به صورت طبیعی استفاده می‌کند.

به طور معمول برای لیفت مژه از یک لایه مژه مصنوعی یا یک لایه از موی طبیعی خود فرد استفاده می‌شود تا مژه‌ها حجیم‌تر و پرپشت‌‌تر به نظر برسند. 

Shariah rule of eyelash lift

احکام شرعی لیفت و لمینت مژه

حکم شرعی لیفت مژه و ابرو از نظر مراجع تقلید متفاوت است و باید نسبت به اینکه لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی انجام شده است یا لیفت مژه خود را در سالن زیبایی با مواد شیمیایی انجام داده باشید، قائل به تفکیک شد. در ادامه برخی از این احکام را بررسی خواهیم کرد: 

حکم شرعی لیفت مژه از نظر آیت الله سید علی خامنه ای

حکم شرعی لیفت مژه از نظر آیت الله خامنه ای بدین شکل است که اگر لیفت مژه انجام شود و بتوان آن را زمان وضو و غسل به راحتی برداشت، باید در زمان وضو و غسل چنین عمل شود. در غیراینصورت غسل و وضو باطل خواهد بود.

اما اگر درآوردن لیفت امکان‌پذیر نباشد یا سختی فراوان داشته باشد، وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره‌اى تبدّل خواهد شد. یعنی باید با دست مرطوب آن شیء مانع، مسح شود.

محاسبه رایگان قیمت لیفت مژه!

حکم شرعی لیفت مژه آیت الله مکارم

اگر مواد استفاده‌شده در لیفت و استیشن مژه از یک عدس کمتر باشد، هیچ اشکالی ندارد؛ اما چنانچه اندازه مواد استفاده‌شده بیشتر از یک عدس باشد و از رسیدن آب به بدن جلوگیری کند، جایز نخواهد بود. 

حکم شرعی لیفت مژه آیت الله سیستانی

اگر لیفت مژه از رسیدن آب به پوست جلوگیری کند، هر چند جزئی باشد، انجام این عمل جایز نخواهد بود. 

حکم شرعی لیفت کردن مژه آیت‌الله جوادی آملی

اگر مواد استفاده‌شده در لیفت مژه یک لایه روی پوست ایجاد کند و چرب باشد، برای وضو و غسل مشکل‌ساز می‌شود؛ اما زمانی که لیفت مژه با رنگ و کراتینه انجام شود، به دلیل اینکه از مواد صد در صد روغنی استفاده نشده است، هیچ مشکلی نخواهد داشت. 

حکم شرعی لیفت مژه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در مورد لیفت مژه اینگونه بیان می‌کند که اگر این روش زیبایی مانع از رسيدن آب به بدن در وضو و غسل شود حرام است. در صورت ارتکاب، فرد بایستی علاوه‌بر وضو و غسل جبیره‌ای، تیمم بدل از غسل یا وضو هم بگیرد. 

حکم شرعی لیفت مژه حضرت آیت‌الله هادوی تهرانی

حکم شرعی لیفت مژه حضرت آیت‌الله هادوی تهرانی بیان می‌کند که اگر چسب استفاده‌شده در لیفت مژه روی قسمت‌های انتهای مژه و پوست نریزد، غسل و وضو فرد صحیح خواهد بود.

در غیر این صورت ضروری است که قبل از غسل و وضو مانع برداشته شود. گاهی شرایطی پیش می‌آید که امکان از بین بردن لیفت وجود ندارد. در چنین شرایطی فرد باید به وظیفه جبیره خود عمل کند.

حکم شرعی لیفت مژه حضرت آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله العظمی نوری همدانی اینگونه بیان می‌کند که اگر در اثر لیفت مژه آب نتواند به مواضع غسل و وضو تماس پیدا کند، غسل و وضو باطل بوده و برای صحیح شدن وضو و غسل لیفت باید پاکسازی شود. 

ثبت خدمات لیفت مژه

نظر آیت‌الله وحید خراسانی در مورد لیفت مژه 

حکم شرعي ليفت مژه آیت‌الله وحید خراسانی بیان می‌کند، اگر چیزی روی مژه فرد وجود نداشته باشد و تغییرات رنگ و حالت ایجادشده در اثر استفاده از موادی باشد که از رسیدن آب به مژه‌ جلوگیری می‌کند، وضو و غسل مشکل دارد. 

نتیجه‌گیری 

در این مطلب به بررسی حکم شرعی لیفت مژه پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه بیان کردیم. اگر قصد لیفت کردن مژه‌های خود را دارید، باید توجه داشته باشید که نظر مراجع تقلید در مورد حکم انجام این روش زیبایی برای غسل و وضو متفاوت است؛ بنابراین بایستی با توجه به نظر مرجع تقلید خود پیش روید. 

سوالات متداول 

آیا لیفت مژه حرام است؟

خیر؛ از نظر بسیاری از مراجع تقلید، انجام لیفت و لمینت مژه حرام نیست.

آیا لیفت مژه باعث باطل شدن وضو‌ می‌شود؟

نظر مراجع تقلید در این مورد متفاوت است.

آیا لیفت مژه غسل را باطل می‌کند؟

اگر لیفت مژه به گونه‌ای انجام گیرد که مانع رسیدن آب به مژه‌ها شود، می‌تواند غسل را باطل کند.

به این پست امتیاز دهید

نوشته حکم شرعی لیفت مژه از نظر مراجع تقلید اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری