فروشنده یا ارائه دهنده خدمات

نکات مهم طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی

  1. خانه
  2. Uncategorized
  3. جزئیات نویسنده


ماشین لباسشویی ال جی یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار بازار است و شرکت سازنده آن همواره تلاش می‌کند با فناوری‌های جدید، قابلیت‌های تولیدات خود را ارتقاء دهد. ازاین‌رو مهم است که کاربران، طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را به خوبی بدانند و از تمامی امکانات آن بهره‌مند شوند.

با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع علت تعمیر لباسشویی ال جی خرابی‌های ناشی از استفاده نادرست از دستگاه است، قصد داریم در این مطلب نکات مهم و کاربردی طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را بیان کنیم و به این نکته اشاره خواهیم کرد که طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی چه تفاوتی با لباسشویی 8 یا 9 کیلویی ال جی دارد؟

نکات کلیدی

  • همیشه برچسب مراقبت لباس‌ها را بخوانید و برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید.
  • استفاده بیش از حد مواد شوینده به دستگاه و لباس‌ها آسیب می‌رساند.
  • لباس‌ها را بر اساس رنگ و نوع پارچه جدا کنید.
  • لباس‌های تیره را به صورت پشت و رو بشویید تا از محو شدن رنگ جلوگیری کنید.
  • به‌طور منظم از چرخه تمیز کردن مخزن برای جلوگیری از تجمع رسوبات و حفظ عملکرد بهینه دستگاه استفاده کنید.

طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی

طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی شامل چند مرحله مختلف است که باید آن‌ها را به‌صورت قدم‌به‌قدم انجام دهید. توجه داشته باشید که در حالت کلی تفاوتی در نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی، 7 یا 9 کیلویی وجود ندارد.

صرفا در بعضی از تولیدات ممکن است شرکت سازنده آپشن‌های خاصی را تعبیه کرده باشد که با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید کارکرد صحیح آن را بیاموزید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی ال جی!

1. مواد شوینده لباس خود انتخاب کنید

امروزه انواع مختلفی از مواد شوینده لباس در دسترس هستند؛ اما نباید فقط به دنبال ارزان‌ترین شوینده باشید. هنگام انتخاب مواد شوینده، نیازهای خودتان را در نظر بگیرید.

در زمان انتخاب مواد شوینده به این موارد فکر کنید که لباس‌هایتان چقدر کثیف می‌شوند و آیا شما یا کسی دیگر در خانواده‌تان حساسیت پوستی دارد یا خیر. در زیر می‌توانید یک مرور کلی از رایج‌ترین انواع مواد شوینده موجود در بازار را بخوانید:

  • مواد شوینده پودری

 مواد شوینده پودری برای شستشوی عمومی مناسب هستند؛ اما باید گفت که همیشه پودرها به‌طور کامل در شستشوهای سرد حل نمی‌شوند؛ یعنی اینکه ممکن است روی پارچه‌ها یک اثر سفید باقی بگذارند.

معمولا مواد شوینده پودری ارزان‌تر هستند و در بسته‌های بزرگ عرضه می‌شوند؛ بنابراین یک بسته از آن‌ها برای مدت طولانی کافی است.

  • مواد شوینده مایع

معمولا مواد شوینده مایع در پاک کردن لکه‌ها بهتر از پودرهای لباس‌شویی عمل می‌کنند؛ چراکه مواد شوینده مایع حاوی آنزیم‌هایی هستند که می‌توانند به لکه‌ها نفوذ و آن‌ها را تجزیه کنند. اگر لباس‌هایتان خیلی کثیف هستند و همچنین برای شستشوی لباس کودکان، مواد شوینده مایع بهترین انتخاب خواهد بود.

How to use LG washing machine

  • قرص‌های یک‌بار مصرف

 استفاده از قرص‌ها راحت است؛ اما گران‌تر از مواد شوینده مایع و پودری هستند؛ بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، احتمالا قرص‌های شستشو انتخاب خوبی برای شما نباشد.

اگر شما یا کسی در خانواده‌تان پوست حساسی دارد، باید یک ماده شوینده بدون عطر انتخاب کنید. این مواد شوینده برای پوست‌های حساس مناسب‌تر هستند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

2. از مواد شوینده لباس بیش از حد استفاده نکنید

به خاطر داشته باشید که استفاده‌ بیشتر از مواد شوینده به معنای تمیزتر شدن لباس‌ها نیست. در واقع، استفاده‌ بیش از حد از مواد شوینده می‌تواند باعث باقی ماندن اثر آن روی لباس‌ها شود؛ در نتیجه لباس‌ها سفت یا خشن می‌شوند.

به طور معمول برای حجم زیاد لباس‌ها، دو قاشق غذاخوری مواد شوینده کافی است. برخی از ماشین‌های لباسشویی ال جی دارای ویژگی «EZDispense» هستند که اندازه‌ بار را تشخیص می‌دهند و به‌طور خودکار مقدار بهینه‌ای از مواد شوینده را استفاده می‌کنند. این ویژگی کار محاسبه میزان مواد شوینده لازم برای هر چرخه شستشو را آسان‌تر می‌کند.

3. لباس‌ها را به‌صورت اصولی آماده کنید

مرحله سوم از طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی، آماده کردن لباس‌ها است. شما در این مرحله می‌توانید با صرف زمان برای آماده‌سازی صحیح لباس‌ها، از هرگونه فاجعه احتمالی لباس‌شویی جلوگیری کنید!

اگر تا به حال پیراهن سفید مورد علاقه‌تان را صورتی کرده باشید، احتمالا می‌دانید که چقدر مهم است که لباس‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه این مقاله را بخوانید؛ لباس رنگ گرفته را چطور پاک کنیم؟

قبل از اینکه دکمه استارت ماشین لباسشویی را بزنید، دوباره لباس‌ها را بررسی کنید تا از انتقال رنگ بین لباس‌ها جلوگیری کنید. لباس‌های تیره باید به صورت پشت‌ورو شسته شوند تا از محو شدن رنگ جلوگیری شود.

همچنین باید جیب‌ها را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که زیپ‌های شلوار جین و سایر لباس‌ها بسته شده‌اند؛ اما دکمه‌ها را نبندید؛ چراکه این کار می‌تواند باعث شل شدن نخ‌ها و کشیده شدن جا دکمه‌ها شود.

در نهایت، هرگونه لباس ظریف، از جمله لباس زیر و بافتنی‌های نازک، باید در کیسه‌های توری زیپ‌دار شسته شوند. همچنین کیسه‌های توری لباس‌شویی برای شستن جوراب‌ عالی هستند تا از جدا شدن و گم شدن آن‌ها جلوگیری شود.

4. تنظیمات مناسب را انتخاب کنید

مهم‌ترین مرحله در طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی، انتخاب تنظیمات مناسب است. در واقع بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل هنگام شستشوی لباس‌ها این است که مطمئن شوید همه چیز را در مناسب‌ترین تنظیمات قرار داده‌اید. به همین منظور لازم است که معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی را به خوبی بدانید.

اگر در انتخاب چرخه شستشو برای بار لباس‌ها تردید دارید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی نگاهی بیندازید. در دفترچه اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های مختلف موجود در ماشین‌های لباسشویی پیدا می‌کنید.

معمولا لباس‌های سبک یا با کثیفی کم‌تر را می‌توان در دماهای پایین‌تر شست. شستشوی با آب داغ ممکن است باعث کوچک شدن لباس‌ها شود و با خراب شدن آن‌ها همراه باشد. همچنین شستشوی با آب سرد از نظر انرژی کارآمدتر است.

اما اگر متوجه شدید که لباس‌های سفیدتان دیگر به سفیدی قبل نیستند، احتمالا آن‌ها را در دماهای خیلی پایین می‌شویید. معمولا لکه‌ها و آلودگی‌ها روی لباس‌های سفید بیشتر دیده می‌شوند و شستشو با آب داغ در از بین بردن آن‌ها بهتر عمل می‌کند.

How to use LG washing machine

5. لکه‌های سرسخت را پاک کنید

یکی از موارد مهم طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی 9 کیلویی، 7 یا 8 کیلویی، پاک کردن لکه‌های سرسخت لباس‌ها است. هرچه زودتر آن‌ها را پاک کنید، احتمال حذف آن‌ها بیشتر است. لباس لکه‌دار را در اولین فرصت با آب سرد بشویید یا خیس کنید و از پاک‌کننده لکه کمک بگیرید.

برای لکه‌های سرسخت، آن را یک شب خیس نگه‌دارید و سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ در این مرحله دوباره از پاک‌کننده لکه در شستشو استفاده کنید.

اگر لکه همچنان باقی مانده است، لباس را در خشک‌کن قرار ندهید؛ چراکه حرارت، لکه‌ها را در پارچه تثبیت می‌کند. بهتر است دوباره آن را بشویید و از پاک‌کننده لکه بیشتری استفاده کنید.

6. ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

یکی از مراحل مهم در طرز استفاده از ماشين لباسشويي ال جي، تمیز کردن آن است. شما باید ماشین لباسشویی خودتان را به‌طور منظم تمیز کنید تا مطمئن شوید که همچنان در سطح بهینه عمل می‌کند؛ چراکه نمی‌توانید از یک ماشین لباسشویی کثیف انتظار داشته باشید که لباس‌های تمیز به شما تحویل بدهد!

برخی از ماشین‌های لباسشویی ال جی دارای چرخه‌ای به نام «تمیز کردن مخزن» هستند که باید ماهی یک‌بار آن را اجرا کنید تا هرگونه باقیمانده یا جمع‌ شدن مواد شوینده را از بین ببرد.

اگر ماشین لباسشویی شما این ویژگی را ندارد، باید درام را پاک کنید و هر از گاهی یک چرخه داغ خالی را اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش جرم گیری لباسشویی به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

How to use LG washing machine

چرا لباس‌ها در خشک‌کن کوچک می‌شوند؟

دمای بالا و حرکت لباس‌ها در فرایند شستشو و خشک کردن می‌تواند الیاف پارچه را منقبض یا تغییر شکل دهد و باعث کوچک شدن لباس‌ها شود.

بنابراین، باید به تنظیمات خشک‌کن لباس هم توجه کنید. در بعضی مواقع علت خشک نکردن ماشین لباسشویی مربوط به تنظیمات نادرست دستگاه است. به‌طور کلی، پارچه‌های ظریف نباید در خشک‌کن قرار داده شوند. همیشه برچسب مراقبت روی هر لباس را قبل از خشک کردن بخوانید و در صورت لزوم، لباس‌ها را در فضای باز خشک کنید.

اگر لباسی در شستشو کوچک شد، می‌توانید آن را در آب ولرم با کمی شامپو بچه خیس کنید تا الیاف آن را نرم کند و اندازه آن به حالت عادی برگردد. البته بهترین کار این است که از ابتدا از کوچک شدن لباس‌ها جلوگیری کنید!

جمع‌بندی

طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی با توجه به تنوع برنامه‌های شستشو و قابلیت‌های هوشمند، نیازمند کسب اطلاعات بیشتر از امکانات آن است. توصیه می‌کنیم برای استفاده بهینه از این دستگاه، ابتدا دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید. چنانچه برای تنظیمات دستگاه نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر با متخصصان در تماس باشید.

سوالات متداول

چگونه باید از مواد شوینده در ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنم؟

مقدار مناسب مواد شوینده را بر اساس بار لباس‌ها و نوع پارچه انتخاب کنید. برای جلوگیری از باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها، بیشتر از مقدار توصیه‌شده استفاده نکنید.

بهترین تنظیمات برای شستشوی لباس‌های مختلف چیست؟

برای لباس‌های ظریف از برنامه‌های مخصوص با دمای پایین استفاده کنید و برای لباس‌های بسیار کثیف از برنامه‌های با دمای بالاتر و طولانی‌تر کمک بگیرید. همیشه برچسب مراقبت لباس‌ها را بررسی کنید.

چگونه باید ماشین لباسشویی ال جی خود را تمیز کنم؟

برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه، به‌طور منظم چرخه تمیز کردن مخزن را اجرا کنید. همچنین می‌توانید هر چند وقت یک بار یک چرخه شستشوی داغ بدون لباس اجرا کنید تا از تجمع مواد شوینده و رسوبات جلوگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید

نوشته نکات مهم طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی اولین بار در مجله وبسایت آچاره. پدیدار شد.



Source link

دیدگاه خود را بنویسید

تماس فوری